שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    נציב קבילות: תקלה בסוזוקי? תתפלאו
    בזכות מכוניות בסיסיות יחסית ונטולות תחכום, זוכה מותג המכוניות היפני סוזוקי למוניטין אמינות יוצא דופן בתעשיית הרכב. ובכל זאת, יש יוצאי דופן

    יש יצרניות שהמכוניות שלהן הצליחו לצבור לאורך השנים מוניטין של אמינות. סוזוקי היא אחת מהן. לכן הופתענו כבר פנה אלינו א', בעליה של סוזוקי קרוסאובר אוטומטית משנת הייצור 2013.

     

     

    ראשית, כי מדובר ברכב שטופל במשך כל שנות חייו במוסך היבואנית, ובכל זאת סבלה התיבה האוטומטית-רציפה שלו מתקלה קרדינלית אחרי 82 אלף ק"מ בלבד. נכון, גם סוזוקי לא יכולה לגבור על חוקי הפיזיקה ובשלב כלשהו תקרוס גם תיבת הילוכים רציפה מתוצרתה. אבל אחרי חמש שנים ופחות מ-100 אלף ק"מ? נראה לנו מעט מוקדם.

     

    בהקשר זה ראוי להזכיר כי בניגוד לתיבות רובוטיות כפולות-מצמדים מבית פולקסווגן ופורד למשל, שהאכילו את בעליהן מרורים במשך שנים, בסוזוקי

    עוד לא נתקלנו בבעיות יוצאות דופן. לא נתקלנו, אך במתיחת הפנים שעבר הקרוסאובר לפני שנתיים, החליפה סוזוקי את התיבה הרציפה בתיבה אוטומטית-קלאסית, עם שישה הילוכים. אולי הם ידעו משהו שאנחנו לא.

     

    וזו לא הייתה האכזבה האחרונה. שכן המוסך הודיע לא' כי למרות שהרכב טופל במשך כל השנים במוסכי היבואנית הרשמיים, היצרנית לא תשתתף בעלות התיקון שהוערך בפעם הראשונה בכ-30 אלף שקלים, הערכה ששונתה ל-11 אלף שקלים כולל עבודה. גם סכום כסף גדול, וגם יש לזכור כי במקרים כאלה, של תקלה בטרם עת, מקובל שהיצרנית משתתפת לפחות בחלק מהעלות. או שאולי לסוזוקי תקלה כזו נראית דווקא סבירה אחרי 82 אלף ק"מ בלבד?

     

    פנינו אם כך ליבואנית, חברת מכשירי תנועה, וקיבלנו את התשובה הבאה. "כנראה שהייתה אי-הבנה, או העברת מידע שגוי ללקוח", נמסר לנו. "סוזוקי נוהגת לתקן או לספק תיבת הילוכים חדשה ללא עלות מצד הלקוח, גם אחרי תום תקופת האחריות הרגילה העומדת על 36 חודשים או 100 אלף ק"מ. כך תנהג החברה גם במקרה הזה". עוד נמסר לנו כי האחריות על הגיר הרציף בקרוסאובר מצד היצרנית מגיעה למעשה ל-10 שנים, וכי מספר תיבת ההילוכים שכשלו עד היום היה מזערי.

     

    אז אנחנו שמחים שמדובר באי הבנה ושמחים שא' קיבל תיבת הילוכים חדשה ללא עלות. אנחנו גם מקווים שבעלי קרוסאוברים אחרים - רכב נפוץ למדי בישראל - יקבלו במוסך את השירות שמבטיחה היבואנית גם ללא התערבות המדור.

     

    • גם אתם נתקלתם בהתנהלות לקויה של יבואנית רכב? ספרו לנו על כך במייל Udi-et@yediot.co.il

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "נציב קבילות: תקלה בסוזוקי? תתפלאו"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים