שתף קטע נבחר

תקלה ארצית בסליקת כרטיסי אשראי

עסקים רבים המשתמשים בשירותי ה-"ווב סרויס" עבור סליקת כרטיסי אשראי דיווחו על כך שאינם מצליחים לבצע עסקאות, ועל ליקוי בתקשורת מול חברת שב"א. בחברה אישרו כי היתה תקלת תקשורת הבוקר, אך היא תוקנה

משעות הבוקר (ד'), עסקים רבים המשתמשים בשירותי ה-"ווב סרויס" עבור סליקת כרטיסי אשראי, מדווחים כי הם אינם מצליחים לבצע עסקאות, וכי קיים ליקוי בתקשורת מול חברת שב"א – המנהלת את תשתית הסליקה בישראל. מדובר בעיקר בעסקים אונליין, הפועלים בצורה מקוונת בלבד, אולם גם בעסקים "רגילים" אשר עושים שימוש בשירותים מסוג זה (לדוגמה, רבים מבתי המלון בארץ).

 

מבדיקה ראשונית עולה כי התקלה החלה באזור השעה 9:00, כאשר מוקד השירות של שב"א החל לקבל תלונות רבות על בעיות בתקשורת. בחברת שב"א אישרו כי קיימת תקלת תקשורת, וכי הם מנסים לאתר את הבעיה. אחרי השעה 11 הודיעו בשב"א כי התקלה טופלה וכי התשתית חזרה לפעול כרגיל.

 

שבועיים לפני פסח: תקלה בגיהוץ כרטיסי האשראי

 

   (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים) מנהלת כיום את תשתיות מערכת התשלומים היחידה בתחום כרטיסי החיוב והמכונות למשיכת מזומן, והיא למעשה מונופול הנמצא בשליטת הבנקים הגדולים (למעט מזרחי-טפחות).

 

פניית ynet לגורמים שונים בתעשיית התשלומים, מעלה תרעומת קשה על התנהלות חברת שב"א, שלא עדכנה אותם בזמן אמת, לטענתם, בכך שקיימת תקלה. הגורמים אף ציינו כי תקלה דומה אירעה לפני כחודשיים, וגם אז התנהלות שב"א היתה דומה.

 

בשב"א סרבו להגיב באופן רשמי לטענות. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים