שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    למרות התאונות: המשאיות בישראל יסעו מהר יותר
    משרד התחבורה מבטל הוראה של השר ישראל כץ ויעלה את הגבלת המהירות מ-85 ל-90 קמ"ש. משרד התחבורה: יישור קו עם אירופה

    שלוש שנים אחרי ששר התחבורה ישראל כץ החליט להגביל את המהירות המותרת למשאיות בינוניות וכבדות ל-85 קמ"ש, משרדו מבצע פניית פרסה. מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, המהנדסת עינת סגל, הודיעה לאחרונה ליבואני המשאיות ולגופי תחבורה כי מעתה ניתן יהיה לכייל את מגבילי המהירות במשאיות במשקל 7.5 טון ומעלה למהירות של 90 קמ"ש, במקום 85 קמ"ש עד כה.

     

    משאיות - גורם סיכון מוגבר - ומעתה מהיר יותר - על הכביש (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
    משאיות - גורם סיכון מוגבר - ומעתה מהיר יותר - על הכביש(צילום: דוברות המשטרה)

     

    יצוין כי באירופה נהוגה מזה שנים מגבלה של 90 קמ"ש לאותן משאיות, אך משרד התחבורה חייב עד כה את יבואני הרכב הכבד לכייל מחדש את מגבילי המהירות של הרכבים עם הגעתם לארץ למהירות נמוכה יותר. האישור שהעניקה המהנדסת סגל יחול לא רק על משאיות חדשות, אלא יאפשר גם העלאת המהירות למשאיות שעלו לכבישי ישראל מאז ינואר 2014, בסך הכל אלפי משאיות.

     

    אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, הסביר ל"ידיעות אחרונות", כי "במסגרת ההחלטה לאמץ את התקינה האירופית בישראל, הוחלט לישר קו גם בנושא הגבלת המהירות. אין כאן נטילת סיכון בטיחותי, להיפך, אחת הסיבות המרכזיות לתאונות בכבישים מהירים היא פערי המהירויות בין רכבים לאיטיים לאחרים. על-ידי העלאת מהירות המשאיות אנחנו מקטינים את הפער הזה".

     

    יו"ר מועצת המובילים וההיסעים, גבי בן הרוש, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי "כאשר הותאמו התקנות בארץ לאלה האירופיות לא טופלה מגבלת המהירות. 85 קמ"ש היא מהירות בעייתית ומסוכנת, שהופכת את המשאיות לאיטיות מדי בכבישים, גורמת לנהגים להירדם, ומאריכה את זמן השהות שלהם בדרכים, מה שרק מגביר את הסכנה לתאונות".

     

    מנגד, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ארז קיטה מזהיר כי מדובר במהלך שעלול להביא דווקא לעלייה במספר הנפגעים בכבישים. לדבריו, ״מדינת ישראל מפגרת

    שנות דור אחרי מדינות האיחוד האירופי בכל הקשור לבטיחות בדרכים בכלי רכב כבדים ולכן יש פעולות דחופות יותר שמשרד התחבורה צריך לנקוט לפני העלאת המהירות. במשאיות באירופה מותקן טכוגרף דיגיטלי ושעות העבודה המותרות נמוכות ממה שנהוג כאן, האכיפה מוגברת והתשתית סלחנית לטעויות הנהג. צריך להוסיף אלפי נהגים שחסרים, להגביר את האכיפה והפיקוח ולהוריד כלי כרכב עם ליקויי בטיחות מהכביש, רק אז יש לבחון האם להגדיל את המהירות המותרת לכלי רכב כבדים. באופן לא מובן קורה דווקא דבר הפוך שמסכן את כל משתמשי הדרך ועלול להביא לעליה במספר הנפגעים. לצערי זהו שצעד חסר אחריות שלא יתרום לבטיחות בדרכים״.

     

    יצוין כי בגלל פער המשקל, לתאונה בין משאית לרכב פרטי יש סיכוי רב יותר להפוך לקטלנית עבור יושבי הרכב. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כלי הרכב הכבדים (כולל אוטובוסים במשקלים כאלה) מהווים רק 3% ממצבת כלי הרכב במדינת ישראל וחלקם בנסועה הוא רק 8.2%, אבל בתאונות במעורבותם ב-2016 נרשמו 21% מההרוגים בכבישים. לפי נתוני הרשות, מתחיל השנה נהרגו בתאונות דרכים בארץ 123 בני אדם, לעומת 139 איש בתקופה המקבילה אשתקד – ירידה של 12%.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אבי מועלם
    משאיות - המהירות המותרת גבוהה יותר
    צילום: אבי מועלם
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים