שתף קטע נבחר
 

היום: שביתה בבית ההשקעות פסגות

במסגרת השביתה אין מענה במוקדי השירות, ואין קבלת קהל. עובדי בית ההשקעות שובתים לראשונה בתולדות החברה לאחר שנתיים של מו"מ, במחאה על דרישות סף נוקשות מצד ההנהלה וסחבת במו"מ על הסכם קיבוצי. פסגות: "מצרים על צעדי הוועד, פועלים לתת שירות ללקוחות"

ועד עובדי "פסגות" משבית היום את פעילות החברה למשך יום אחד. זוהי השביתה הראשונה בבית ההשקעות שנחשב לגדול בישראל, ומעסיק כ-800 עובדים. לפי הודעת הוועד, במסגרת השביתה אין מענה במוקד השירות, אין קבלת קהל, פעילות מערך התפעול מושבתת, לא מתקיימות פגישות שיווק ולא מתבצעות שיחות שימור.

 

בוועד העובדים טוענים כי ההנהלה הציבה דרישות סף נוקשות במו"מ שנמשך כבר שנתיים, ובראשן הדרישה להתנות כל עליית שכר בתוצאות הכלכליות של החברה. "לדרישה כזו אין שום מקבילה בהסכמים קיבוציים, לרבות אלה שכבר נחתמו בענף הפיננסים" אמר שלומי לוגסי, יו"ר וועד העובדים.

 

בתחילת מאי הכריז וועד העובדים על סכסוך עבודה, אך בשתי ישיבות מו"מ שהתקיימו מאז לא חלה התקדמות. התאגדות העובדים בפסגות החלה באוגוסט 2016, לאחר שלטענת העובדים במשך שנתיים לא חל עדכון שכר, וכן חלה שחיקה הדרגתית בתגמול על עמידה ביעדים שאינם מוגדרים בשכר.

אילוסטרציה: חיסכון (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה: חיסכון(צילום: shutterstock)

 בוועד טענו עוד כי "התבצרות ההנהלה בעמדותיה, מצטרפת לסירוב להעביר מידע חיוני למו"מ כמו תמחור הרווחה בחברה ומידע בסיסי כמו כתובות המייל של העובדים. כל אלה מעלים ספק לגבי נכונותה של ההנהלה להתקדם במו"מ".

 

"לא ניתן לדמיין את בית ההשקעות הגדול בישראל , המנהל למעלה מ- 180 מיליארד שקל עבור 1.3 מליון לקוחות, ללא כוח אדם איכותי" אמר בן אשכנזי, גם הוא מוועד העובדים. "החברה מתגאה ברבעונים מוצלחים בזמן שרבע מהעובדים בחברה, בעיקר עובדי התפעול ושירות הלקוחות מקבלים שכר מינימום. אנו קוראים להנהלה להתעשת על מנת למנוע פגיעה בלקוחות, ולהתקדם איתנו במטרה לחזק את המשאב החיוני כל כך של החברה - עובדיה".

 

בוועד העובדים מצהירים כי מדובר בשלב זה בשביתת אזהרה אך אם לא תהיה התקדמות צפוי להיות בית ההשקעות מושבת גם בהמשך. 

 

מפסגות נמסר בתגובה כי :"הנהלת פסגות מנהלת משא ומתן בשקיפות, באחריות ובתום לב עם ועד העובדים במטרה להגיע להסכם קיבוצי. אנו מצרים על כך שוועד העובדים החליט לנקוט בצעדים ארגוניים, במיוחד כאשר הנהלת החברה הציעה תוספות שכר והטבות משמעותיות. אנו סבורים כי על וועד העובדים לגלות אחריות כלפי החברה, עובדיה, וציבור לקוחותיה ולשוב לשולחן המשא ומתן. הנהלת החברה פועלת על מנת להעניק שירות ללקוחות פסגות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים