שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מכונית חדשה - חלום בלהות

    הוצאות שלא לקחתם בחשבון: מכונית חדשה אינה באמת חלום ומהר מאד עשויה להפוך למעמסה ונטל כלכלי שכדי להיפטר ממנו מפסידים עוד המון כסף. כך תפצחו את השיטה

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

     

    האם מכונית חדשה היא באמת חלום? תלוי את מי שואלים, כי יש בהחלט מי שעבורו החלום עלול להפוך מהר מאוד לחלום בלהות של הוצאות. נתחיל בשלב הרכישה: לקוח מגיע אל הסוכנות, מביא את המשפחה, ממשמשים ביחד את הכיסא ומלטפים את הצבע. ואז מגיע שלב התשלום: מתמקחים קצת, מתווכחים קצת ויש לנו מכונית חדשה.

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    מכונית קטנה וזולה עולה כיום בערך 70 אלף שקלים, אך אנו לא מעוניינים במכונית קטנה וזולה. אנו מעוניינים במכונית מרווחת, חדישה ובטיחותית. אז מכונית כבר עולה 100 אלף שקל ולמעשה, אפשר גם 130 אלף שקל אם ממש מתאמצים ללכת על משהו טוב.

     

    המסע ממשיך עם ביקור בבנק כדי לבקש הלוואה עבור המכונית החדשה. הבנק שמח לתת את הכסף (היום בתנאים מחמירים מבעבר), אנחנו שמחים לקחת את הכסף ואנחנו קצת שוכחים שמדובר בהלוואה שיושבת באופן ישיר על האובליגו ומכבידה על החשבון.

     

    הלאה, אחרי כמה ימים מגיעה שיחת טלפון מהסוכנות ובשיחה מזמינים אותנו לבוא לקחת את המכונית. רק לא לשכוח - הם מזכירים - שצריך לעשות ביטוח. יכול להיות שלא חשבנו קודם על זה שצריך לבטח את החלום? זה קורה. אז עושים טלפון בהול לסוכן הביטוח ומבקשים ממנו לבטח את המכונית. ארבעת אלפים שקל למכונית משפחתית. לפעמים ששת אלפים שקל.

     

    הבעיה היא שאי אפשר לפספס כאן עובדה חשובה מאוד: יש לנו שותפים למכונית: גם הילדים רוצים לנסוע. והם נהגים צעירים. ונהג צעיר עולה עוד כסף, עוד הרבה כסף - אלפי שקלים נוספים בכל שנה. אבל מכיוון שאנחנו כל כך שמחים על המכונית החדשה אז אנחנו מבטחים. כי זה מה יש ובכלל "מה אם יקרה משהו".

     

    עד כאן הביטוחים, המכונית עולה על הכביש במזל טוב. ואז היא הופכת להפסד כלכלי. כי מכונית מאבדת הרבה ערך, במיוחד כאשר היא חדשה: בשנה הראשונה מכונית יכולה לאבד יותר מעשרה אחוזים מהמחיר שלה - ובמצטבר כ-50% אחרי שלוש שנים. וזה בכלל בהנחה שנצליח למכור אותה במחיר שאנחנו מעוניינים, כי אף אחד לא מבטיח לנו שבאמת נמכור אותה במחיר שאנחנו רוצים.

     

    ואחרי זה מתחילה התחזוקה היום יומית, ובהחלט יש תחזוקה יום יומית: קודם כל יש לנו מכות, דפיקות, כל מיני מקרים של חוסר נעימות שלא היו באשמתנו. בגלל שהמכונית חדשה אז חייבים לתקן אותה, לא? ויש לנו גם צמיגים שצריך להחליף. ומעבר לכך צריך גם לטפל במכונית ומדי פעם לפנק באיזה שטיפה מושקעת ועץ ריח טרי. אם לוקחים את כל הגורמים הללו, החל בביטוחים וכלה בנושא של התחזוקה וירידת הערך ופורסים אותם באופן שווה על-פני כל חודשי הבעלות שלנו על הרכב, אנו מגלים לפתע שהשקענו הרבה מאוד כסף בעסקה שגורמת לנו להפסיד הרבה כסף. זה לא נעים אבל זה ההיגיון שעומד מאחורי רכישה של רכב חדש בישראל.

     

    יחד עם זאת, ניתן גם לבחור בפתרון אחר: בליסינג פרטי ניתן לשלם עבור הרכב מקדמה. מקדמה קטנה ממש. בניגוד לסכום המלא שצריך לשלם עבור המכונית כשרוכשים אותה, בליסינג פרטי תפעולי צריך לשלם מקדמה שמותאמת ליכולותיו של החוכר. לאחר מכן משלמים תשלומים חודשיים אשר נגזרים ישירות מגובה המקדמה ובסוף התקופה משלמים תשלום סופי - אך לא חייבים כי את התשלום הסופי ניתן גם להמיר למקדמה על רכב אחר, כך שבכל התהליך אין צורך להשכיב עשרות אלפי או מאות אלפי שקלים על הכביש.

     

    וכל החלקים האחרים גם פועלים לטובת הלקוח: קודם כל, אין ירידת ערך. וכשאין ירידת ערך אנו חוסכים כסף. מעבר לכך, אין בעיה של ביטוחים מכיוון שעלויות הביטוח הן עלויות נמוכות בהשוואה, כאלה שחברת הליסינג מקבלת מחברות הביטוח. ומעבר לכך, התחזוקה, נושא חשוב ובעייתי חלה על חברת הליסינג ולא על הלקוחות. אם זה נשמע כמו ניצחון, צדקתם.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים