שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    חברת תעופה מבקשת לעבור בשמי סודן בדרך לישראל
    פרסום ראשון: 4 חודשים אחרי שסעודיה אפשרה לחברה הודית לטוס מעליה בדרך לישראל, העבירה חברת תעופה קנייתית בקשה דומה לגורמי ממשל בסודן. שר התחבורה כץ: "קיימת חשיבות רבה לשוק האפריקני"

     

    מטוס של חברת התעופה קניה איירליינס (צילום: shutterstock)
    מטוס של חברת התעופה הקנייתית(צילום: shutterstock)

    אחרי התקדים הסעודי: חברת התעופה הקנייתית Kenian Airlines הגישה בקשה רשמית לגורמי ממשל בסודן, לאפשר למטוסי החברה לעבור בשטחה האווירי בטיסות החברה מישראל לקניה. כך נודע ל-ynet. בין ישראל לסודן לא מתקיימים יחסים דיפלומטיים ובמשך שנים שררה בין המדינות עוינות רבה, אולם לפני שנתיים חלה תפנית לאחר שהסודנים החלו להתרחק מהציר השיעי בהנהגת איראן ולהתקרב לציר הסוני המתון.

     

    כחלק מאותה מגמה, ניתקה לפני שנתיים סודן את יחסיה הדיפלומטיים עם איראן - ככל הנראה כדי להתקרב לארה"ב וסעודיה. באחד המברקים האמריקניים שהודלפו לאתר ויקיליקס, צוטט יועצו של נשיא סודן אומר בפגישה עם גורם בכיר במחלקת המדינה: "אם הדברים עם ארה"ב ילכו טוב, אתם תעזרו לנו להקל את העניינים עם ישראל, בעלת הברית הקרובה שלכם באזור".

     

    בעבר אף ייחסו כלי תקשורת זרים ובכללם סודניים לחיל האוויר הישראלי תקיפות בסודן שנועדו לסכל העברת משלוחים של אמצעי לחימה לחמאס ברצועת עזה.

     

    חברת התעופה הקנייתית מתכננת לפתוח בתחילת שנת 2019 טיסות שבועיות בקו שבין נמל התעופה בן- גוריון לניירובי. אתמול (ה') נפגש שר התחבורה ישראל כץ עם מנכ"ל חברת התעופה הקנייתית, סבסטיאן מיקוסז, כדי לקדם את הטיסות בין המדינות.

     

    הצדדים דנו במשמעויות הקשורות להפעלת הקו

    בחודש שעבר ביקרו בישראל נציגי חברת התעופה הקנייתית וערכו פגישות עם בכירי רשות התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה כדי לדון במשמעויות הקשורות בהפעלת הקו.

     

    השר כץ הביע תמיכה בהפעלת הקו לקניה וציין כי "קיימת חשיבות מדינית ותיירותית רבה בשוק האפריקני. להסכם 'השמים הפתוחים' יש השפעה רוחבית על פיתוח הקווים לאירופה ולמזרח ולאפריקה. פתיחת השמים היא מנוע צמיחה לשוק התעופה בישראל. נמשך הגידול בהיצע הטיסות לישראל, והיצע הקווים בטיסות ישירות ובמספר חברות התעופה המפעילות טיסות לישראל".

     

    הוא הוסיף כי "רמת התחרות נשמרת ואף גדלה יחד עם הגידול בתנועת הנוסעים לישראל וממנה. אנו ממשיכים לפתח את קווי התעופה לישראל כאשר התחרות על הקווים מרחיבה את ההיצע תוך הורדת מחירי כרטיסי הטיסה".

    ישראל כץ (צילום: אלכס קולומויסקי)
    "ממשיכים לפתח את קווי התעופה לישראל". השר כץ(צילום: אלכס קולומויסקי)

    הקנייתים הביעו רצון להתחיל להפעיל את הקו כבר בתחילת שנת 2019 במתכונת של חמש טיסות שבועיות בין נתב"ג לניירובי. במשרד התחבורה ציינו שישנה חשיבות רבה בפעילות של חברות תעופה אפריקניות נוספות, מלבד חברת אתיופיאן איירלנס, שמפעילה כיום טיסות לאפריקה בצורה של מונופול.

     

    קניה, כך ציינו במשרד התחבורה, מהווה בשנים האחרונות יעד תיירותי אטרקטיבי עבור ישראלים רבים. אגף הביטחון במשרד התחבורה יצטרך לבחון את הבקשה תוך בחינת הסוגיה הביטחונית הנדרשת בהפעלת הקו. טיסות חברת התעופה הקנייתית בקו לישראל הופסקו לפני כ-16 שנה לאחר הפיגוע במומבסה וירי טילים לעבר מטוס של ארקיע.

     

    בפברואר השנה דווח כי סעודיה אישרה למטוסים של חברת התעופה ההודית אייר אינדיה לטוס מעל שטחה בקו ניו דלהי-תל אביב. זו הפעם הראשונה שהסעודים אפשרו לטיסות שיעדן ישראל להשתמש במרחב האווירי שלהם. המהלך הדרמטי, שהמגעים לקיומו נחשפו לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", מקצר את משך הטיסה לחמש שעות בלבד להודו (במקום שבע).

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    מטוס של חברת התעופה הקנייתית
    צילום: shutterstock
    מומלצים