שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    הכי מטוקבקות
      סוף לניסיונות השכנוע? יופסק שימור הלקוחות בחסכונות
      טיוטת תקנות שפרסמה רשות שוק ההון אוסרת על הגופים הפיננסיים לנסות לשכנע חוסך שביקש לעבור לקופה אחרת, לבטל את החלטתו. אם תיכנס לתוקף, ההוראה צפויה לפגוע קשות במחלקת שימור הלקוחות הענפה בגופים הפיננסיים. גורם בכיר בענף: "אם התקנות הללו יעברו, זו מכה קשה לרוב הענף, אבל גם החוסכים ייפגעו"

      רשות שוק ההון תבקש מחר (ב') את אישור ועדת הכספים של הכנסת לשורה של תקנות חדשות הנוגעות לניוד כספי החוסכים בין הגופים הפיננסיים השונים.

       

      בין הייתר קובעות התקנות כי במקרה שלקוח ביקש להעביר את הכסף שלו מגוף מנהל אחד לגוף אחר, לא יוכל הגוף ה"נעזב" לנסות לשכנע אותו להישאר ולמעשה לא ניתן יהיה לבטל את החלטתו של הלקוח. התקנות קובעות גם כי תקופת הזמן להעברת הכספים תתקצר מ-10 ימים כיום ל-5 ימים.

       

      נכון להיום, לקוח שביקש להעביר את כספו מהחיסכון, לחברה אחרת, נתקל במכבש לחצים מצד הגוף הנעזב בניסיון לשכנע אותו להישאר. ההוראות כיום מאפשרות ללקוח לשנות את דעתו בתוך 10 ימים עד שהכסף עובר ולבטל את בקשתו לנייד אותם לקופה אחרת. כך, מחלקת שימור הלקוחות של הגוף הנעזב פועלת ב"פול גז" בתקופה זו כדי לשכנע אותו להישאר.

       

      ברשות שוק ההון מעוניינים שלא לאפשר את ניסיונות השכנוע הללו, כך שבקשה לעבור קופה תהיה סופית ולא ניתנת לביטול.

       

      דולרים (צילום: shutterstock)
      דולרים(צילום: shutterstock)

      נציין כי מחלקות שימור הלקוחות, כמעט בכל חברה מסחרית בה קיים שירות מתמשך, כגון בסלולר, באינטרנט וכדו', דומיננטיות מאוד, וברוב המקרים מדובר במחלקות גדולות ועתירות כח אדם ומשאבים, שכן מטרתם להשאיר את הלקוח בחיק החברה ו"להילחם" עליו. מצב זה מנוצל גם על ידי הלקוח לא פעם להשגת תנאים טובים יותר. התקנות החדשות בחיסכון עשויות לפגוע קשה במחלקות הללו ולמעשה כמעט לייתר את עבודתן.

       

      גורם בכיר באחד הגופים המוסדיים אומר ל-ynet כי מדובר ב"מכה קשה לרוב הגופים הפיננסים", אולם לדבריו לא פחות מכך גם לציבור החוסכים "וגם הם ייפגעו". אותו גורם מציין כי "סלינגר כתבה בהוראות שהמהלך נועד 'לחזק את כושר המיקוח של החוסך', אבל זה בדיוק ההיפך. זה יחליש את הלקוח. כח המיקוח הכי חזק של הלקוח זה כמתקשרים אליו ומנסים לשכנע אותו להישאר- אז הוא גם יכול לדרוש להוזיל דמי ניהול ולשפר תנאים. כאשר אי אפשר להתחרט, אין כאן שום יכולת מיקוח".

       

      ברשות שוק ההון טוענים מנגד כי המציאות כיום גורמת לכך שלקוחות רבים הפונים בדרישה להפחתת דמי ניהול ושיפור תנאים, נענים בשלילה ולמעשה הגופים הפיננסיים "לוקחים את הפנייה ברצינות" רק כאשר הלקוח כבר הגיש בקשה להעברת הכספים, והמטרה היא לחזק את כוחו של הלקוח בשלב מוקדם יותר, ללא צורך להמתין למצב שבו הוא כבר נותן הוראה להעברת הכספים.

       

      עוד טוענים ברשות שוק ההון כי במציאות הנוכחית היועץ הפנסיוני בבנק, מעדיף להמליץ ללקוח שלא לנייד כספים מקופת הגמל,  גם אם זה הדבר הנכון לו. הסיבה לכך היא שכאשר ההמלצה היא לנייד והקופה מצליחה בסופו של דבר לשכנע את הלקוח להישאר, היועץ בבנק לא מתוגמל על כך. לכן היועצים ממליצים ללקוחות להישאר בקופות הנוכחיות ולקבל את העמלה, גם אם זו לא עצה טובה ללקוח.

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים