שתף קטע נבחר

ארוחות מהירות ואורגניות לסטודנטים

הפיתוחים האחרונים בעולמות המזון מתמקדים בסטודנטים של דור המילניאלס

סטודנטים היום דורשים נוחות, זמינות ומהירות אבל לא מתפשרים על הטעם וממש ממש מקפידים על הבריאות, כך שהמזון שהם אוכלים יהיה מה שיותר טבעי וכלל ללא חומרים משמרים. בימים אלו מגיע מצרפת המותג "היט & איט" שעונה על הצרכים המתוארים לעיל במדויק. ארוחות מוכנות שכל הנדרש הוא חימום של 2 דקות במיקרוגל עם השקית, מעבירים לצלחת ומקבלים ארוחה טעימה, מזינה ובריאה. בסדרה 4 מנות שהותאמו במיוחד לחיך הישראלי. הארוחות מיוצרות מרכיבים אורגניים מובחרים - 100% טבעי וללא חומרים משמרים.

 

לאור טרנד הבריאות השוטף את ארצנו בשנים האחרונות, חלה עלייה גדולה בצריכת המוצרים האורגניים בישראל. היום כל רשת שמכבדת את עצמה משווקת מוצרים אורגניים, ומגדילה את שטח המדפים בקטגוריה. קמות רשתות המתמחות במזון אורגני בלבד ושחקנים חדשים מצטרפים לשוק. כך שניתן למצוא בקלות מגוון מוצרים אורגניים, כגון: פירות וירקות, חטיפים, פסטות, לחמים, מוצרי חלב, ביצים, עופות, בקר ודגים.

 

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

בארה"ב, מעוז המזון האורגני, חלה צמיחה מתמדת של עשרות אחוזים בשנה בשוק המזון האורגני. אם ב-1990 הגיע היקף מכירת המזון האורגני בארה"ב לכמיליארד דולר, בשנת 2015, מכירות מוצרי מזון אורגניים הגיעו להיקף של יותר מ-43 מיליארד דולר. שיעורי צמיחה אלה מצביעים על שינוי של ממש בהעדפותיהם של הצרכנים האמריקאים.

 

הפריחה של השוק האורגני נובעת, בין היתר, מהעדפות הצרכנים הצעירים שמהווים פלח שוק משמעותי בצריכה. מדובר בצרכנים בני 30-20 שלמעשה "גדלו" בעולם בו מוצרים אורגניים כבר היו בשפע על מדפי הסופר ולא רואים במוצרים אורגניים מותרות בלבד. הסקרים מראים כי ישנם פערי דורות משמעותיים ברכישת מזון אורגני, כאשר 52% מהצעירים קונים מזון אורגני באופן קבוע לעומת 14% בגילאי 60+. השיקול התזונתי אינו השיקול היחיד שמנחה את הצעירים לרכוש מזון אורגני. 40% מהם ציינו כי הם רוכשים מזון אורגני כחלק מאורח חיים אקולוגי, מתוך מודעות לנזקים הסביבתיים שהחקלאות המסורתית גורמת לקרקע ולמקורות המים.

 

הצמיחה של השוק האורגני בארה"ב משקפת את המגמה העולמית. נתונים שפורסמו בצרפת מגלים צמיחה של 20% במחצית הראשונה של 2016, לעומת צמיחה של 1% בלבד בשוק המזון הצרפתי כולו. 5.8% משטחי החקלאות בצרפת, אחת המעצמות החקלאיות הגדולות באירופה, מוקדשים כיום לגידולים אורגניים. הנתון העדכני ביותר לגבי השוק האורגני הגלובלי הוא מכירות של יותר מ-80 מיליארד דולר כשהמספר הזה צפוי רק לעלות.

 

הרעיון האורגני

ראשית, נבין מהו אוכל אורגני. מזון אורגני הוא מזון המיוצר בחקלאות אורגנית, לפי התקנים שנקבעו בכל מדינה, המגבילים את סוגי החומרים שניתן להשתמש בהם בתהליכי ייצור המזון, להזנת בעלי חיים, לחיטוי, לדישון, להדברת מזיקים וכדומה. זוהי מערכת חקלאית שאינה משתמשת בדשן סינטטי, חומרי הדברה, חומרים כימיים, כימיקלים או שימוש בהורמונים ומווסתי צמיחה אחרים. הרעיון הוא שהחקלאות תהיה מבוססת על האבולוציה הטבעית, על דשן אורגני ושימוש של זנים עמידים. לכן זהו למעשה מזון ששם את האדם, החיה והסביבה במרכז. מזון אורגני משווק כמזון טבעי ובריא יותר ויש המעדיפים אותו על תוצרת חקלאית רגילה, אולם ההנחה שצריכת מזון אורגני מועילה לבריאות או מונעת מחלות אינה נתמכת בראיות מדעיות או רפואיות. שכן אין הוכחות מדעיות חותכות לגבי הנזק שנגרם מאוכל רגיל. בעיה נוספת היא בעיית הפיקוח על הייצור האורגני, שבישראל כמעט ואינו קיים.

 

  (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

 

בישראל מכירות שוק המזון האורגני בשנת 2015 היו 500 מיליון ₪ ושוק המזון האורגני מהווה כ- 1.5% מסך שוק המזון. כ-5% מהאוכלוסייה מתארים את עצמם כצרכנים של מזון אורגני, אם כי 30% מהצרכנים היו מעדיפים לקנות מזון אורגני כשהמכשול העיקרי הוא העלות הגבוהה של רכישת המוצרים.

 

דור ה-Y שהינם פלח השוק העיקרי של המזון האורגני, הם צרכנים עסוקים מאוד שמבלים שעות ארוכות מחוץ לבית, בעבודה, בלימודים או בפעילויות פנאי, והם מחפשים פתרונות נוחים להכנת מזון מהיר אך בריא, טבעי וללא חומרים משמרים. אי לכך, היצרנים היום מנסים לפתח ולייצר מוצרי מזון להכנה מהירה אך יחד עם זאת בריאה, שילוב שבעבר נשמע דמיוני. לא מפתיע, אם כן, כי בשוק הארוחות המוכנות בארה"ב ובאירופה נרשמת עליה מתמדת של כ-8% בשנה. כאשר האוכל המוכן מהווה כ-50% מהנמצא במקרר.

 

בישראל שוק הארוחות המוכנות מוערך בכ-100 מיליון ש"ח, ולאחרונה נרשמה התעוררות בקטגוריה. חברת שופרסל השיקה את "המטבח הישראלי" סדרת מרקים ותבשילים מוכנים טריים אשר לטענת הרשת, פותחה במיוחד ללקוחות שמקפידים על תזונה בריאה ומחפשים פתרון איכותי ומהיר לאוכל מוכן. הארוחות המיוצרות על-ידי חברת "מבושלת", הן ארוחות מצוננות, המוחזקות במקרר ובעלות חיי מדף של מספר ימים.

 

חברת "סוגת" המובילה בשוק הקטניות, הסוכר והדגנים יצאה עם "ארוחה ברגע" סדרה של ארוחות אישיות למיקרוגל, ללא חומרים משמרים, המוכנים לאכילה לאחר דקה וחצי חימום במיקרוגל. החברה הגיעה לנתח שוק של 14% תוך 3 חודשים אך כתוצאה מריקול ותקלה במוצר, הורדה מהמדפים.

 

המלצת ארגון הבריאות העולמי להפחית את צריכת הבשר המעובד תוך הגדלת הצריכה של תחליפי בשר וחלבונים, יחד עם קצב החיים המהיר וחוסר הזמן להכין ארוחות בריאות ומזינות, הובילה ליצירת קטגוריה חדשה על המדף הישראלי, של ארוחות מוכנות ברגע, המבוססות על מזון טבעי, ללא חומרים משמרים ואבקות מרק (מונוסודיום גלוטמט). הארוחות המהירות מיועדות לכל מי שאין לו פנאי לבשל אבל מעוניין לאכול ארוחה טעימה, מזינה ובריאה במינימום זמן ומאמץ, והן מהוות פתרון מצויין לארוחה במשרד, לילדים החוזרים מבתי הספר, לסטודנטים, לחיילים, לאימהות עובדות ולמי שטס לחו"ל ומחפש פתרון לאוכל כשר.

 

בימים אלה מגיע אלינו מצרפת המותג Cereal Bio עם "היט & איט" ארוחות מוכנות תוך 2 דקות במיקרוגל, שהותאמו במיוחד לחך הישראלי. הארוחות מיוצרות מחומרים אורגניים, 100% טבעי וללא חומרים משמרים. "היט & איט" מציעים קשת רחבה של מוצרים עשירים בסויה, דגנים, קטניות וחלבונים ליצירת תפריט גורמה טבעי וצמחי. "היט & איט" מהווים פתרון מהיר, לארוחה בריאה ומזינה, עשירה בסיבים תזונתיים, בפרוטאין ומופחתת שומן רווי, תוך צריכת קלוריות מבוקרת וכל זאת בטעם נפלא!

 

התבשילים מגיעים באריזה מיוחדת המאפשרת לשמור על טריות המוצר ללא צורך בקירור, ופעולת ההכנה פשוטה: רק פותחים את האריזה ומכניסים אותה למיקרוגל, מחממים כ-2 דקות ובתיאבון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים