שתף קטע נבחר

פורשה 911 קררה T, נהיגה ראשונה - נוקשות מתסכלת

יצרנית מכוניות הספורט המוכרות בעולם חוזרת למקורות עם גרסת ביצועים בסיסית ל-911 האגדית. נהגנו בה על המסלול כדי לגלות האם היא באמת ראויה לשם המחייב

במה נהגנו: פורשה 911 קררה T

מתחרים: אסטון מרטין וואנטז', אודי R8, ניסאן GT-R

מתי אצלנו: עכשיו

מחיר: מיליון שקל


 

בעד: הרעיון

נגד: הביצוע

פורשה 911 קררה T ()

בגדול: 911 קררה T היא סוג של ניסיון להנגיש גרסת קצה מיועדת לנהגים "אמיתיים" שאינם מסגלים לשלם את ההון העצום שנדרש עבור GT3 או GT2 RS. למעשה, השימוש באות T (המגיעה מ-Touring) מחייה את אחת הגרסאות היותר-מפורסמות של המכונית הקלסית, עם פחות אבזור ומשקל מה-911S שהייתה הדגם הבכיר בסוף שנות ה-60.

 

גם היום זולה הקררה T מהקררה S ומציעה כיול שלדה ומערכת הנעה שאמורים לחדד את יכולתה הדינמיות בעיקר. האם זה עובד, או שמדובר בסופו של יום בגרסה נוספת שמטרתה לסחוט טיפות אהדה אחרונות מה-911, רגע לפני שהיא מוחלפת בדור חדש לחלוטין?


פורשה 911 קררה T (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

עיצוב ותא נוסעים: שינויי המראה צנועים ומסתכמים בספוילר גדול יותר בפגוש הקדמי, מדבקות עם כיתוב הדגם, מראות שחורות, חישוקי "20 יחודיים וצינור מפלט כפול במרכז הפגוש האחורי. בפנים מוותרת ה-T על מושבי עור לטובת מושבי בד בכיוון ידני למרחק (זווית המשען והגובה עדיין חשמליים) ואת ידיות הדלתות מחליפות רצועות בד כמו ב-GT3. צמד המושבים האחוריים הוסרו, השמשות האחוריות עשויות מזכוכית דקה במיוחד ומערכת השמע עם מסך המגע אינה חלק מהמפרט התקני. כמה זה מפחית? 20 ק"ג בלבד לעומת קררה רגילה, כמו ההבדל בין נהיגה עם 40 או 60 ליטר דלק במיכל. במילים אחרות, זניח לחלוטין מבחינה דינמית.

פורשה 911 קררה T ()

השאר מוכר ודומה לכל 911 אחרת ועל כן איכות חומרים והרכבה גבוהה, לוח מחוונים עם מד סל"ד גדול במרכז, מפתח התנעה משמאל להגה לזכר ימי העבר במרוצי הסיבולת ואותה תנוחת נהיגה מושלמת עם הגה שלוש צלעות בשרני הכולל חוגת מצבי נהיגה ומנופים (קטנים במעט מהרצוי) מאחוריו.

פורשה 911 קררה T (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

יחידת הנעה וביצועים: מנוע השישה צילינדרים, בוקסר, 3.0 ליטר טווין-טורבו עם 370 כ"ס - זהה לקררה. הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית או כפולת-מצמד (PDK) עם שבעה יחסי בשני המקרים. הראשונה מצוידת ביחס העברה סופי קצר יותר, המאפשר קיצוץ של עשירית שניה במיאוץ ל-100 קמ"ש (4.5 שניות). רכב המבחן עם תיבה כפולת-מצמד יזנק ב-4.2 שניות, נתון זהה לקררה PDK.

 

הביצועים טובים מאוד, בעיקר בתאוצות הביניים בזכות זמינות כוח טובה ותיבת הילוכים מהירת תגובה. גם אופי המנוע מרשים וכמו בשאר גרסאות הסדרה, נטול כמעט מאפייני טורבו, עם תחושה שמזכירה מנוע אטמוספרי שש אלי סל"ד. גם הצליל - תודות למערכת פליטה שונה - ערב לאוזן ביחס למנועים מודגשים.

פורשה 911 קררה T (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

נוחות והתנהגות: ה-T מקבלת מיתלים נוקשים ומונמכים ב-2 ס"מ (בהשוואה לקררה) במטרה לחדד את היכולת הדינמית. אלא שעל אספלט שאינו חלק לחלוטין ברמת מסלול מירוץ, הפגיעה בנוחות הנסיעה כמעט בלתי נסבלת. לא רק שהקופצנות מטרידה, המרכב המונמך לא בדיוק שמיש בתנועה עירונית, שכן חלק מהגבהות ההאטה פשוט גבוהות מדי עבורו.

 

יש כאן גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (מכאני בידנית, אלקטרוני PTV ב-PDK) המסייע להורדת הכוח הטובה ממילא לגלגלים האחוריים. גם על אספלט חלק קשה מאוד לגרום לצמיגים האחוריים הרחבים (305/30) להחליק תחת כוח. וכמו כל 911 מהסדרה הנוכחית (991), גם ה-T מעדיפה סגנון נהיגה מדויק וחלק על פני התנהגות חוליגניות.

פורשה 911 קררה T (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

כיול המיתלים הסופר-נוקשה הופך את הנסיעה לעצבנית-תזזיתית שלא לצורך בנהיגה מנהלתית, ומתגלה כנוקשה מדי בכביש משובש קלות, שכן הוא מונע מהצמיגים אחיזה ראויה בכביש והורדת כוח יעילה. על המסלול היא מרגישה חדה ומדויקת מקררה רגילה, אבל בכל כביש מפותל שאינו בסטנדרט הגבוה ביותר של מערב אירופה, התחושה העצבנית פוגעת בביטחון. כמקובל ב-911, ההגה חד, מדויק ואפילו תקשורתי בצורה יוצאת דופן ביחס להגאים מתוגברי חשמל. הבלמים מצוינים ולא הפגינו כל דעיכה גם בשימוש אגרסיבי.

פורשה 911 קררה T (צילום: ניר בן זקן)
(צילום: ניר בן זקן)

 

סיכום: לא נפתיע אתכם אם נציין שה-911 על כל גרסאותיה היא אחת הפייבוריטיות שלנו לכל שימוש. החל בקררה בסיסית ועד טורבו S או GT3. פורשה מעדיפה בצדק שלא לערוך מהפכות של ממש בדגם הנפלא הזה, אחת ממכוניות הספורט הטובות בהיסטוריה אם לא הטובה שבהן.

 

אבל, הפעם (ולראשונה יש לציין) הותירה בנו ה-911 תחושת פספוס. שכן תמורת יכולת דינמית יוצאת דופן היא דורשת תשלום עצום בנוחות ושימושיות. ובמקרה זה, שימושיות אינה מתבטאת ביכולת העמסת מצרכים או נשיאת עגלות תינוק, אלא עצם היכולת לנהוג וליהנות גם בכבישים רגילים. וכל זאת עוד לפני אזכור תג-מחיר מקומי של מיליון שקלים. בפרספקטיבה זו, ה-T מרגישה יותר כמו תרגיל בשיווק ופחות כמו מי שהיא מתיימרת להיות - 911 (כמעט) לכל אחד.

 

פורשה מושחזת לנהיגה עבור דלי תקציב (יחסית) תמשיך להיות עבורנו הקאיימן S הנפלאה, ה-911 האולטימטיבית ליומיום תישאר ה-GTS.

 


פורשה 911 קררה T

פורשה 911 קררה T
מנוע 6 צילינדרים בוקסר, טווין-טורבו
נפח / סוג דלק

2,981 / בנזין

הספק מרבי 370 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט מרבי 45.9 קג"מ ב-1,700 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / כפולת-מצמד, 7 הילוכים
אורך 452.7 ס"מ
רוחב 180.8 ס"מ
גובה 128.5 ס"מ
בסיס גלגלים 245 ס"מ
משקל 1,520 ק"ג
נפח תא מטען 145 ליטר
100-0 קמ"ש 4.2 שניות
מהירות מרבית 291 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 11.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 193 גרם לק"מ
מחיר מיליון שקל
כריות אוויר 6
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

 

הכתב היה אורח חברת פורשה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניר בן זקן
פורשה 911 קררה T
צילום: ניר בן זקן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים