ב.מ.וו סדרה 8 - אצלנו בסוף השנה
יצרנית הרכב הגרמנית חושפת רשמית את סדרה 8 החדשה, מחליפת סדרה 6 היוצאת. תנחת בישראל בסוף השנה הנוכחית
העיצוב החיצוני שומר על דמיון לאב הטיפוס שהוצג בשנה שעברה. עם יחידות תאורה צרות במיוחד מלפנים, מכסה מנוע ארוך עם סבכת כליות ענקית ופתחי אוורור גדולים בפגוש. יש פתחים לפינוי החום הנוצר מהבלמים בבתי הגלגלים הקדמיים ודלת תא המטען מתרוממת קלות בקצה כספוילר. צמד מפלטים גדולים בפגוש האחורי משלימים הופעה חיצונית מרשימה.
תא הנוסעים מכיל אלמנטים עיצוביים ייחודיים כמו למשל בורר הילוכים בגימור קריסטל, גימורי מתכת ייחודיים ולוח מחוונים דיגיטאלי בגודל "12.3 עם מסך בחלקה העליון של הקונסולה המופעל באמצעות מגע או חוגת iDrive.
סדרה 8 ממוצבת אמנם מבחינת תג-מחיר מעל סדרה 6 שיצורה הופסק, אך למרות זאת היא בעלת ממדים קטנים יותר - קצרה בארבעה ס"מ (489.5 ס"מ) נמוכה בכ-2 ס"מ (134.5 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים קצר בכ-3 ס"מ (282 ס"מ). רק ברוחב היא גדלה בכסנטימטר (190 ס"מ). תא המטען התכווץ בהתאם בכ-40 ליטר (420 ליטר). במפתיע, למרות הממדים הקטנים יותר והשימוש בפלטפורמת CLAR (משותפת לסדרה 5 וסדרה 7) העושה שימוש נרחב באלומיניום קל יחסית, המשקל העצמי דווקא עלה בכמה עשרות ק"ג.
בשלב ראשון תשווק סדרה 8 עם מנוע טורבו-דיזל בעלי שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (320 כ"ס) ב-840d, אך יש להניח כי גרסה זו לא תשווק אצלנו. גרסת M850 הבכירה תצויד במנוע V8 טווין-טורבו בנזין המפיק 530 כ"ס, 68 כ"ס יותר מאשר ב-M550 תודות למגדשים שונים. המנוע משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים ומוגבלים אלקטרונית. בעתיד יוצעו יחידות הנעה נוספות, החל מהיברידית נטענת ועד M8 ספורטיבית עם יחידת ההנעה של ה-M5.


