שתף קטע נבחר

האיום של בנק דיסקונט שעורר את זעם הלקוחות

בנק דיסקונט שלח בימים האחרונים הודעה המאיימת בסגירת החשבון לאלפי לקוחות, מבלי שבדק למי ההודעה רלוונטית. כתוצאה מכך נוצר בלגן גדול בסניפים לאחר שהמונים הגיעו לברר את פשר ההודעה. לקוח: "התנהלות עלובה של בנק, גישה אנטי-שירותית והיעדר קשר למציאות הדיגיטלית". הבנק: "מתנצלים אם נגרמה אי נוחות למי מלקוחותינו"

מסר מטריד: רבים מלקוחות בנק דיסקונט קיבלו בימים האחרונים הודעת סמס אגרסיבית במיוחד, הכוללות דרישה להגיע לסניף להשלמת מסמכים ואיום בחסימת החשבון.

 

"זה פשוט מקומם": הצ'ק חזר 3 פעמים - בלי סיבה

דו"ח בנק ישראל: זינוק של 30% בתלונות נגד הבנקים

 

בהודעה שהופצה באופן אוטומטי לעשרות אלפי לקוחות נכתב: "מבדיקה שערכנו, חסרים בחשבונך מסמכים ו/או פרטים, הנדרשים על פי צו איסור הלבנת הון. על מנת שנוכל להעניק לך שירות מיטבי, נבקשך להגיע בהקדם לסניף עם תעודת זהות. אם לא יושלמו המסמכים ו/או הפרטים, נאלץ לחסום את חשבונך לכל פעילות, וזאת עד להשלמתם".

 

מפניות שהגיעו ל-ynet עולה כי בעקבות ההודעה, לקוחות רבים גדשו ביומיים האחרונים את הסניפים, אך מתברר שהבנק לא היה ערוך להתמודד עם המוני הלקוחות המבוהלים. הפניות מעלות כי לקוחות המתינו שעות בתור, תוך מריבות, צעקות ולא מעט עצבים.

הודעת שווא מעצבנת (צילום: עומר הכהן) (צילום: עומר הכהן)
הודעת שווא מעצבנת(צילום: עומר הכהן)

אחת מהן מספרת ל-ynet כי היא חיכתה קרוב לשעה, אולם כשהגיע לבסוף תורה, התברר לה שמדובר בקריאת שווא. "אני נחשבת לקוחת 'פרמיום' אז המתנתי שעה שזה היה זמן קצר יחסית. היו לקוחות שהמתינו הרבה יותר זמן. כשהגעתי לפקיד התברר, אחרי עלעול מהיר בתיק, שלא חסר כלום. פשוט הודעת שווא".

 

לדבריה, הפקיד הסביר לה שההודעה שהבנק הוציא הייתה גורפת, בלי לבדוק את הצורך בהודעה הזו לגבי כל לקוח. אך בכך לא תמו הטרטורים של הבנק.

 

"שעה אחרי שחזרתי הביתה מהסניף, הטלפון צלצל ועל הקו היתה פקידה מהבנק", מספרת הלקוחה. "היא אמרה 'חסר לך מסמך חשוב בתיק ואת צריכה להגיע במהירות לסניף'. הפקידה טענה שלא ידעה שהייתי שם רק לפני שעה ובכל מקרה היא הסבירה שהמסמך החסר הוא צילום ת.ז. מה זה אמור להביע? באיזה עידן הבנק הזה נמצא? אי אפשר לשלוח במייל, בפקס או בווטסאפ, צריך לבוא לסניף בשביל השטות הזו? הבהרתי לפקידה שאין מצב בעולם שאחזור לסניף".

 

לקוח אחר אמר ל-ynet, כי "כל הסיפור הזה הוא תצוגה עלובה במיוחד של התנהלות בנק, גישה אנטי-שירותית, ומפגן של היעדר קשר למציאות הדיגיטלית של העת הזו".

 

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה: "על פי הוראות הרגולציה הבנק נדרש לוודא תקינות של המסמכים הנדרשים בחשבונות לקוחותיו.

 

"הבנק פנה מספר פעמים ללקוחות שעדיין לא הסדירו את החסר, לסור ולהסדיר את הנושא, ועשה ועושה כמיטב יכולתו להקל על הלקוחות בתהליך. אנו מתנצלים אם נגרמה אי נוחות למי מלקוחותינו".

 

נציין, כי אמנם על הבנק לוודא את תקינות המסמכים, ברקע דרישות חוק איסור הלבנת הון, אך לא מדובר בדרישה חדשה. בדיקה מול בנק ישראל מעלה כי גם לא הופנתה אל הבנקים הוראה כלשהי בעניין בתקופה האחרונה, ולמעשה מדובר ב"יוזמה ייחודית" של דיסקונט, זאת למרות שדרך הפעולה לא אמורה להיות שונה או אגרסיבית יותר מכל בנק אחר. מעבר לכך, למרות הנאמר בתגובת הבנק, כאילו הוא פנה "מספר פעמים" ללקוחות, לרבים מהם זו היתה ההודעה הראשונה שנמסרה בנושא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים