שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    דבר אליי: המזגן שמבין פקודות קוליות בעברית
    "אלקטרה" פיתחה מערכת פיקוד קולי חכמה למיזוג ביתי בשיתוף חברות IBM והסטארטאפ הישראלי "אודיוקודס". השלב הבא: המזגן גם ישיב וינהל דו-שיח

    חברת "אלקטרה מוצרי צריכה" חושפת מערכת מיזוג אוויר מיני-מרכזי ביתית, המופעלת באמצעות הוראות קוליות בעברית דרך סמארטפון.

      

    מהסמארטפון אל המזגן. כך זה יעבוד

    מהסמארטפון אל המזגן. כך זה יעבוד

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מערכת הפיקוד הקולי החכמה, שתשולב בסדרת מזגני "אלקטרה SMART", היא תולדה של שיתוף פעולה בין חברת AudioCodes הישראלית, המתמחה בטכנולוגיית עיבוד וזיהוי קולי, חברת IBM ומחלקת ה-IoT של אלקטרה.

     

    בשוק העולמי קיימות כבר מערכות זיהוי דיבור בסייעות אישיות כמו "אלקסה" או "סירי", אך זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בטכנולוגיה דומה במזגן, ושהיא נתמכת בשפה העברית.

     

    מערכת הפיקוד הקולי פועלת באמצעות אפליקציה לסמארטפון, שפותחה בשיתוף עם חברת IBM, בשם "אלקטרה-סמארט" ומתאימה גם למכשירי iOS וגם לאנדרואיד. המשתמש מפעיל את האפליקציה בסמאטרפון, וכמו ביצירת הודעה קולית בוואטסאפ – פשוט לוחץ על כפתור ונותן את ההוראות הקוליות למזגן. הפקודות הקוליות מהסמארטפון מתורגמות מיידית לביצוע.

     

     

    מזגן עם זיהוי קולי של אלקטרה (צילום: יח
    "קר פה, העלה את הטמפרטורה". הזיהוי הקולי של אלקטרה(צילום: יח"צ אלקטרה)
     

     

    מערכת הפיקוד הקולי פועלת בשלב ראשון על מערכות מיזוג מיני-מרכזי של החברה, המיוצרות מראש עם קישוריות אלחוטית לאינטרנט. עם זאת, בכוונת החברה להטמיע אותה בסדרות נוספות של מזגנים. בבסיס המערכת קיים פיקוד NLP (ראשי תיבות Natural Language Processing) המאפשר לדבר אל המכשיר בצורה טבעית לגמרי. המערכת מנתחת את המשפט, מזהה את הפקודות שהוא כולל, ומתרגמת אותן לפעולה. כך למשל, המשתמש יכול לומר בשפה חופשית, "קר לי מדי, אני מבקש שתעלה את הטמפרטורה ל 25 מעלות" - והמזגן "יבין" שהכוונה להשארת המזגן במצב קירור אבל בטמפרטורה נמוכה יותר.

     

    מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים, יגיל וויט, אמר אתמול כי מדובר "במערכת ייחודית שהיא חוד החנית בתחום התפעול הקולי של מערכות מיזוג בכלל ובישראל בפרט".

     

    על-פי רפי ראוכורגר, מנהל תחום IoT באלקטרה, האתגר הבא הוא לאפשר למזגן לנהל דו-שיח מלא עם בעליו, וכן לכוון בצורה מדוייקת יותר את דרישות הלקוח, גם כשהאפליקציה לא הבינה את הדרישה. כך, לדוגמה, משפט כמו "חם לי" יקבל מענה בשאלה: "לכמה מעלות תרצה לקרר את הבית?".

     

    מסך האפליקציה. לחצן "דבר"  (צילום: יח"צ אלקטרה)
    מסך האפליקציה. לחצן "דבר" (צילום: יח"צ אלקטרה)
     

     

    המערכת תשולב בינתיים במיזוג מיני מרכזי דגם EMD35 חד פאזי של אלקטרה. המחיר המומלץ לצרכן של הוא 6,543 שקל.

     

    עוד הודיעה אתמול אלקטרה על שילוב מערכת ביטול רעשים במערכת המיזוג המיני-מרכזי שלה, בשיתוף חברת הסטארטאפ הישראלית "סילנטיום".

     

    המערכת שפיתחה "סילנטיום" עבור אלקטרה מותקנת בתוך תיבה בחלקה האחורי של יחידת המיזוג הפנימית, בסמוך למאייד. היא כוללת מיקרופונים, רמקולים ובקר מתקדם. המיקרופונים מזהים את תדרי הרעש המופקים מיחידת המיזוג ואת עוצמתם, והבקר מפעיל רמקולים, שיודעים לייצר את אותם תדרי רעש - רק בפאזה הפוכה.

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים