שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תיראו מופתעים: קו הרכבת החשמלי יידחה שוב
    אחרי שנים של דחיות, דו"חות קשים של מבקר המדינה ותפיחה בלתי נתפסת של תקציב הפרויקט, קו הרכבת החשמלי מתל אביב לירושלים שוב יידחה עקב סכסוך עבודה עם ועד העובדים. הוועד בתגובה: "יו"ר הדירקטוריון דן הראל מפיץ פייק ניוז"

    עוד דחייה, ועוד דחייה והרכבת מהמרכז לבירה מתרחקת אפילו מהאופק. ל-ynet נודע לאחרונה כי עובדי רכבת המיועדים לתפקיד נהגי הקטרים החשמליים שצפויים לנוע בקו החדש והיקר בין ירושלים ותל אביב, נמצאים בסכסוך עבודה עם הרכבת וצפויים שלא להגיע לקורס הנהיגה אותו הם נדרשים להתחיל ביום ראשון הקרוב.

     

     

    הסכסוך המתמשך בין הנהגים להנהלת החברה עלול להוביל לעיכובים בביצוע ההדרכות, ומכאן לדחייה נוספת של תאריך פתיחת קו הרכבת המיועד - כעת, לאחר אינספור דחיות - להיפתח ב-23 בספטמבר. יש להזכיר כי בעבר נקטו עובדי החברה לא פעם בצעדים דומים, אם על-ידי נהגי הקטר ואם מדריכי בית הספר למקצועות הרכבת.

     

    יש עם זאת להזכיר כי לא רק סכסוך עבודה זה עלול לדחות את פתיחת הקו. גם עבודות החשמול המתנהלות זה שנים אינן צפויות להסתיים במועד. זאת עקב מה שמקורות ברכבת מכנים "חוסר יכולת לחשמל את מלוא הקו" עד המועד המיועד. עד כה "חושמל" הקו מבנייני האומה ועד משמר איילון. גם כאשר ייפתח הקו, צפויה הרכבת להמשיך מנקודה זו ועד תל אביב על דיזל, למרות הצהרות חוזרות ונשנות בעבר של כל הנוגעים בדבר כי הקו יהיה חשמלי לכל אורכו בין בניני האומה לתחנת הרצליה.

     

    הקו החשמלי - נוע ינוע? (צילום: משי בן עמי) (צילום: משי בן עמי)
    הקו החשמלי - נוע ינוע?(צילום: משי בן עמי)

     

    בנוסף יש לזכור כי חישמול המסילה בין תחנת ההגנה ותחנת סבידור לא הבשיל עדיין. לדברי אנשי הרכבת, הסיבה לכך הינה תשתיות מגוונות הקיימות זה מכבר בקרקע באזור, מסבכות את הבנייה בתוואי והופכות את ביצוע העבודה למורכב מהמתוכנן. וזה לא הכל, שכן גם אישורי הבטיחות עדיין לא הושגו עבור הקו, וספק אם ניתן יהיה להשיגם עד המועד המתוכנן.

     

    אם יפתיעו מנהלי הפרויקט ויצליחו להעמיד קו פעיל ב-23 בספטמבר, יוכלו נוסעיה הראשונים להזמין נסיעה בה רק דרך אתר האינטרנט של רכבת ישראל, בזמן שתושבי ירושלים יזכו לנסיעות בחינם. תחילה ובשלב ההרצה צפויה הרכבת לפעול בתדירות נמוכה יחסית של רכבת אחת בשעה בכל כיוון , אך התדירות תגדל בהדרגה לשתי רכבות בשעה, ולאחר מכן לארבע רכבות בשעה. בעיה נוספת שעלולה לצוץ בהמשך נוגעת לקיבולת תחנת ההגנה, שאינה ערוכה עדיין לקלוט בבטחה כמות של אלפי נוסעים נוספים כיום לאחר פתיחת הקו החשמלי.

     

    בוועד עובדי הרכבת אומרים בתגובה כי "יו"ר הדירקטוריון דן הראל מפיץ פייק ניוז. אין שום סכסוך עבודה חדש ברכבת. אין שום קשר בין העיכובים והדחיות בקו ירושלים לבין העובדים. הכשלון בכל ההתנהלות עם הקו לירושלים הוא כולו של הנהלת הרכבת שמנסה בכל דרך להשחיר את שמם של העובדים והוועד כדי שיהיה לה נוח יותר ציבורית להטיל עליהם את כשלונותיה".

     

    ברכבת ישראל סירבו להגיב.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים