שתף קטע נבחר

זהירות: ג'יפ גרנד-צ'ירוקי? אל תפעילו בקרת שיוט

בקרת השיוט עלולה לא להתנתק במיליוני כלי רכב מתוצרת ג'יפ, קרייזלר ודודג'. כחודש לאחר הפרסום הראשון, מגיע הריקול הבטיחותי גם לישראל

הריקול הבטיחותי הענק של קרייזלר מגיע לישראל. לאחר הפרסום הראשון לפני כחודש ימים על כשלים בניתוק מערכת בקרת השיוט בדגמים שונים של המותגים קרייזלר, ג'יפ ודודג', מפרמת היבואנית המקומית, חברת סמל"ת, קריאה מקומית לתיקון הכוללת גם כלי רכב שהיגעו ארצה בייבוא אישי.

 

הפרסום הראשון לפני כחודש: נוהגים בג'יפ או דודג'? אל תפעילו בקרת שיוט

 

 

לפי סמל"ת, אלה 2,099 כלי הרכב המעורבים בקריאה לתיקון (כולם משנות הייצור 2014-2018), ובעליהם יתבקשו להגיע למוסכים המורשים:

  • ג'יפ צ'ירוקי - 100 מכוניות בהן 5 מייבוא אישי
  • ג'יפ גרנד-צ'ירוקי - 1,941 מכוניות בהן 172 מייבוא אישי
  • דודג' צ'לנג'ר-צ'ארג'ר-דורנגו - 7 מכוניות וכולן בייבוא אישי
  • קרייזלר 300 - 50 מכוניות, בהן 4 בייבוא אישי

 

ג'יפ גרנד צ'ירוקי - למוסך ()
ג'יפ גרנד צ'ירוקי - למוסך

 

בפרסום המקורי הבהיר הקונצרן כי הבעיה שפגעה במעל חמישה מיליון כלי רכב מתוצרת הקונצרן האמריקאי-איטלקי בכל העולם נעוצה בבקרת השיוט, מערכת המאפשרת לשמור את הרכב במהירות שנקבעה על-ידי הנהג, עם או בלי שמירת מרחק קבועה מהרכב שלפנים. לאחר מספר מקרים שדווחו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הובהר כי בקרת השיוט עלולה   שלא להתנתק כנדרש למרות הפעלת מערכת הבלימה או ניתוקה באמצעות מתג.

 

ברשות האמריקאית המליצו כי במקרה והנהג נתקל בבעיה שכזו, עליו ללחוץ בחוזקה ככל הניתן על דוושת הבלם, להאט ולהסיט את הרכב לשוליים הקרובים באופן זהיר ובלי לסכן נהגים אחרים, עד לעצירה מלאה והעברת בורר ההילוכים למצב "חניה". אפשרות נוספת היא הסטת בורר ההילוכים למצב "סרק" (ניוטרל), האטה תוך בלימה ועצירה בצד הדרך למרות שהמנוע במקרה זה לא ינותק מהמצערת. 

 

בקרייזלר, ברשות האמריקאית לבטיחות בדרכים וכעת גם בחברת סמל"ת, ממליצים לנהגי המכוניות המוזכרות שלא לעשות שימוש בבקרת השיוט עד לתיקון הבעיה. ביבואנית אומרים כי זמן העבודה הנדרש על כל רכב עומד על כחצי שעה. כל בעלי המכוניות בהן עלול להתגלות כשל בבקרת השיוט צפויים לקבל הזמנה אישית למוסך. בעל רכב המעוניין לבדוק אם גם הוא צפוי לקבל הזמנה, יכול לבדוק זאת באמצעות מוקד שירות הלקוחות בטל. 3330*.

 

יש להזכיר כי תקנות הרכב בישראל קובעות כי בעל הרכב לא יישא בכל הוצאה הקשורה לקריאה חוזרת לתיקון. עוד קובעת התקנה כי חובה לבצע את התיקון תוך שישה חודשים, וכי מי שלא יעשה זאת לא יורשה לחדש את רישיון הרכב או להעביר עליו בעלות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'יפ גרנד צ'ירוקי - אל תפעילו בקרת שיוט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים