שתף קטע נבחר

פייסבוק מסמנת את היורשת: אינסטגרם

עם שורה של פיצ'רים חדשים ממוקדי וידאו, שווי מוערך של יותר מ-100 מיליארד דולר וקצב גידול מדהים - הרשת החברתית לתמונות ו"סטוריז" היא המקום הנכון להיות בו

בשבוע האחרון האינסטוש שלכם עבר מהפך של ממש: הרשת החברתית הפופולרית, שהובחנה עד כה בעיקר בזכות העיסוק הוויזואלי שלה והמיקוד בתמונות, סרטונים קצרים, "סטוריז", וכמובן מאגר מכובד למדי של פילטרים, גיפים, אימוג'ים ואנימציות, עושה צעדים משמעותיים בדרך להובלת התחום כולו.

 

 

מוקדם יותר החודש הכריזה הרשת החברתית כי הגיעה למיליארד משתמשים יומיים, הישג שלווה בהשקת מתחם וידאו חדש תחת הכותרת IGTV. אסטרטגית, מדובר בניסיון רציני לדריסת רגל בממלכה של יוטיוב. אינסטגרם הודיעה כי מגבלת אורך הסרטונים עוברת מהפך, וכי כעת אפשר להעלות סרטונים באורך של עד שעה. כדי להישאר מובחנת, הווידאו של אינסטגרם נראה לגמרי כמו הווידאו של אינסטגרם: הוא מצולם לאורך, וניתן לשלב בו מהפיצ'רים המוכרים כבר למשתמשים, כולל פילטרים ואנימציות.

 

אינסטגרם (צילום מסך)
מתחם הסרטונים של אינסטגרם(צילום מסך)

 

גם אזור ה-Explore עובר שינוי משמעותי: אתמול (ג') שחררה הרשת החברתית את הטאב החדש, המאופיין בחלוקה לנושאים דוגמת "מוזיקה", "סגנון", "טלוויזיה וסרטים", "אוכל", "אמנות" וכמובן אזור אישי - "בשבילך". העיצוב החדש מנסה ומצליח לייצר קצת יותר סדר בבלאגן, ולהפוך את המתחם הזה לפיד של ממש, ואפילו כזה שקצת יותר מזכיר את סנאפצ'ט.

 

חידוש נוסף ששוחרר אתמול הוא האפשרות לווידאו צ'אט. כדי לצ'וטט באמצעות מצלמה, פשוט נכנסים לאזור ההודעות הישירות, וכבר אפשר לשים לב לאייקון החדש של מצלמת וידאו מצדו השמאלי העליון של המסך. וכן, גם האפשרות לווידאו צ'אט קבוצתי כבר פתוחה למשתמשים. הצ'אט של אינסטגרם מגיע גם הוא מצויד במצלמת ה-AR וכולל פילטרים ייחודיים וחדשים. הפיצ'ר הזה אמור להפוך את אינסטגרם ליריבה שקולה מול אפליקציות דוגמת "האוס פארטי", אחת הרשתות החברתיות הפופולריות עבור בני נוער בארצות הברית, וכמובן עבור סנאפצ'ט.

 

Explore חדש ומהודק (צילום מסך)
Explore חדש ומהודק(צילום מסך)

 

אז מה היה לנו פה? יוטיוב, סנאפצ'ט, האוס פארטי, כולן במקום אחד - אצל אינסטגרם המתחרה. הרשת החברתית שנרכשה בשנת 2012 על-ידי פייסבוק בסכום של מיליארד דולר, הייתה שווה היום - על-פי הערכות של "בלומברג" - כ-100 מיליארד דולר. שש שנים תחת פיקודה של ספינת האם, פייסבוק, עשו את שלה:. בפייסבוק מבינים שאינסטגרם היא השער הנכון והרלוונטי ביותר עבור משתמשים צעירים, והחברה משקיעה שם הרבה מאוד משאבים. ב"בלומברג" מעריכים גם, כי עד שנת 2023 תכפיל אינסטגרם את מספר משתמשיה, ותצליח לגרד את הרף שנקבע על ידי פייסבוק עצמה, של שני מיליארד משתמשים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים