שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מקצרת זמנים: המסילה בין הוד השרון ורעננה נפתחה
    קטע המסילה המחבר בין תחנת הוד השרון וצמד תחנות חדשות ברעננה נפתח. צפוי להפוך את הנסיעה מהשרון למרכז למהירה ונוחה משמעותית

    מסילת השרון נפתחה. קטע המסילה המחבר בין תחנת הוד השרון הוותיקה לשתי תחנות רכבת חדשות ברעננה - רעננה-דרום ורעננה-מערב - נפתח הבוקר (יום ב') בטקס מיוחד במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה, ישראל כץ, יו״ר דירקטוריון נתיבי ישראל, עודד שמיר ומנכ״ל הרכבת שחר איילון. הקו ייפתח לתנועה מחר (יום ג') וברכבת ישראל ונתיבי ישראל הבהירו בשבועות האחרונים כי חיבור עתידי בין רעננה-מערב למסילת החוף, יושלם בתוך כשנה.

     

     

    אורכו של קטע המסילה החדש שנפתח כארבעה ק״מ, חלקו במנהרה בעומק 14 מטרים מתחת לכביש 531. לדברי הרכבת, תחנת רעננה-דרום מחזיקה בשיא ישראלי עם הדרגנוע הגבוה במדינה. הצפי הוא שתוך פחות משנתיים יעברו בתחנת רעננה-דרום כ-4,000 נוסעים מדי יום.

     

    רכבת ()
    תחנות הרכבת החדשות ברעננה

     

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נסע ביחד עם שר התחבורה, ישראל כץ, מתחנת רעננה-מערב לרעננה-מרכז, יחד עם ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג וראש העירייה הקודם, זאב בילסקי. במהלך הנסיעה פנה נתניהו לבילסקי שלמד עימו באותה כיתה בבית הספר ואמר: ״זאביק, כשהיינו ילדים ורצנו בחול בסנדלים, חשבת אי פעם שנשב ברכבת ברעננה״?

     

    בטקס עצמו אמר נתניהו: "לפני ארבע שנים הייתי פה להניח אבן פינה, והנה אנחנו כאן. בדרך הינה חשבתי על דבר שכתב הרצל לפני 150 שנה - 'המסילה מעוררת את הרצון לנסוע והיא מרבה את הבאים והשבים'. הוא אומר פה שההיצע מביא את הביקוש. אתם יודעים כמה ויכוחים היו לי עם כלכלנים שאמרו שאם נבנה את הרכבות אף אחד לא ייסע בהן? עניתי להם, 'הרצל אמר'".

     

    תחנת רכבת רעננה (דוברות רכבת ישראל)
    הרכבת בתחנת רעננה(דוברות רכבת ישראל)

     

    שר התחבורה אמר כי "אנחנו בונים את ישראל החדשה. בישראל החדשה כל אחד יוכל לגור בכל מקום וליהנות מאותה איכות חיים, עשינו ב-10 שנים את מה שלא עשו הטורקים, הבריטים וממשלות העבר - מחזקים את כל ישראל. מסילת השרון וכביש 531 היו הבטחות שלא מומשו, אנחנו קיבלנו את ההחלטה והוצאנו לדרך את המיזם.

     

    עוד אמר כץ: "בחודש ספטמבר מתכוונים לפתוח את הכביש הישיר לתוך תל-אביב, מתכוונים להרחיב את הנתיבים מאזורי ראש העין ונתניה כולל חניונים ושאטלים, כמו שהמיזם הזה הוכיח את עצמו בכביש ירושלים תל-אביב. ניצחנו בוויכוח מול המומחים שאמרו שזה לא כלכלי להפעיל את הרכבת בגליל ובעמק. קל לשבת בבית קפה במרכז ולשאול מי צריך את הכבישים והרכבות בנגב ובגליל, מי שלא עשה שם הוא גם לא עשה כאן. מי שעוסק בדיבורים שימשיך לדבר ואנחנו נמשיך לעשות".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    דוברות רכבת ישראל
    רכבת ישראל - מעתה שתי תחנות חדשות ברעננה
    דוברות רכבת ישראל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים