שתף קטע נבחר

מיצובישי אאוטלנדר PHEV דור ראשון (2014-2015)

הג'יפון ההיברידי הנטען ("פלאג אין") הראשון שנמכר בארץ, רכב ביניים בדרך לחשמלי מלא. טעינה חיצונית מעניקה טווח יצרן חשמלי של 51 ק"מ, ואחריה נשאר רכב היברידי רגיל, ללא חרדת טווח וחשש להיתקע מחוסר חשמל. דו"ח רכישת רכב משומש

קטגוריה: ג'יפונים ירוקים.

דגמים: חמש דלתות, חמישה מקומות ישיבה

טווח מחירים: מ-122 אלף שקלים לשנת 2014 ועד 130 אלף שקל ל-2015 (מחירון לוי יצחק)

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

תעודת זהות: הג'יפון ההיברידי-נטען ("פלאג אין") הראשון שנמכר בארץ, רכב ביניים בדרך לחשמלי מלא. טעינה חיצונית מעניקה טווח חשמלי מוצהר של 51 ק"מ, ואחריה נשאר רכב היברידי רגיל, ללא חרדת טווח וחשש להיתקע מחוסר חשמל.

נתונים טכניים: מנוע 2.0 ליטר בנזין, 121 כ"ס, מנועים חשמליים בהספק 82 כ"ס, משולב 203 כ"ס. ללא תיבת הילוכים, הנעה קדמית/כפולה.

זיהום אוויר: 44 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 1 מ-15. רכבי 4x4 מזהמים, הא?

בטיחות: טובה מאוד. 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר. בלימה אוטונומית (עד 30 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית.

שמירת ערך: ירידה של פחות מ-10% לשנה, יש כמה מאות רכבים בודדים בשוק, עם ביקוש טוב.

מה לבדוק לפני שקונים: נמכרו עם חמש שנות אחריות למערכת ההיברידית, כולל לסוללה היקרה, כך שעדיין באחריות. נדרש לטעינה מעמדה ייעודית, מה שהופך אותו לרלוונטי רק לבעלי חנייה פרטית, שיצטרכו להשקיע כ-6,000 שקל ברכישה ובהתקנה. רוצים אחת בעבודה? תכפילו. בעלי רכבים כאלה מדווחים על דעיכה נמוכה בינתיים של קיבולת הסוללה.

למי הוא מתאים: חובבי טכנולוגיה ולמי שלא מוכנים להישדד ליד משאבת הדלק.

למה כן: ג'יפון משפחתי מרווח, תא מטען גדול (451 ליטר), 4x4 ויכולת שבילים קלה. מסוגל לנסוע 35-40 ק"מ על סוללה מלאה בעלות חשמל של כ-7 שקלים. מאובזר מאוד, כולל חלון שמש, מושבי עור, ומערכות בטיחות מתקדמות לשנתונים שלו. ובעיקר, צריכת דלק מצטברת נמוכה מאוד, בעיקר למי שנוסע נסיעות קצרות.

למה לא: נוחות נסיעה והתנהגות כביש בינונית. טווח הנסיעה החשמלי מוגבל, והצורך בעמדת טעינה ייעודית לא מאפשר למי שלא מחזיק חנייה פרטית ליהנות ממנו. לאחר שהסוללה נגמרת, צריכת הדלק נעה בין 13 ל-16 ק"מ לליטר, תלוי בפרופיל הנסיעה. 

למחפשי אלטרנטיבות: פריוס פלאג-אין משומשת זולה יותר, אבל קטנה ובעלת טווח חשמלי קצר יותר. היברידיות ללא טעינה יהיו גם כן זולות יותר ויספקו צריכה ממוצעת עדיפה למי שנוסע נסיעות ארוכות.

השורה התחתונה: יום אחד כולם יהיו כאלה.

ציון: *****

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
מיצובישי אאוטלנדר PHEV
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים