שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "אביב או אייל": עוד לא ראינו דם
    לאור היסטוריית היחסים שלהם, כולם ציפו לדו קרב הסופי בין הפרידמנים המתים לפנתרים השחורים. בפועל קיבלנו תחרות שירה פושרת שהצליחה לצוד את הבודדים במדינה שעוד לא עברו אודישן לריאליטי. מירי מסיקה שם כדי להפריד כשזה יגיע למכות, לא?

    הבטחתם עימות, הבטחתם מאבק, הבטחתם שאייל גולן ואביב גפן יתלשו אחד לשני את השיער. לפי הפרומואים של "אביב או אייל - מי ימצא את תגלית השנה?" (אתמול, ערוץ 12) ציפיתי מינימום לחיסול חשבונות במסווה של ריאליטי שירה. לאור ההיסטוריה העכורה של היחסים ביניהם והעובדה שלא פספסו שום הזדמנות להשמיץ אחד את השני חשבתי שהנה מגיע הדו קרב הסופי בין הפרידמנים המתים לפנתרים השחורים. הנה שני אנשים שמסכימים להביא את הביף שלהם לטלוויזיה, שמוכנים להידקר בזירת הגלדיאטורים רק למען המטרה הקדושה - לבדר את כולנו. אני אצפה בתוכנית הזאת, בהחלט. בפועל קיבלנו עוד ריאליטי שירה מעט פושר, שהצליח לצוד את האנשים הבודדים במדינה שעוד לא עברו אודישן לתוכנית ריאליטי כלשהי, ולהביא אותם לאולפן כדי שיוכלו לספר לנו את סיפורם המרגש.

     

    מתוך "אביב או אייל - מי ימצא את תגלית השנה?"

    מתוך "אביב או אייל - מי ימצא את תגלית השנה?"

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אביב או אייל – מי ימצא את תגלית השנה (צילום: אוהד רומנו)
    (צילום: אוהד רומנו)

    "אביב או אייל" עשתה את הדבר הנכון כשזה מגיע לז'אנר ריאליטי השירה. כלומר הכמעט נכון. הדבר הנכון היה להפיל את הרעיון בישיבת המערכת הראשונה, אבל אם כבר, מוטב לעשות את זה רשמי ולהעביר את רוב האחריות לשואו בתוכנית לשופטים. אם ההיסטוריה של הפורמטים האלה לימדה אותנו משהו זה שכל המתמודדים, המאושרים וגם האומללים, דומים זה לזה, ואי אפשר לסמוך עליהם שיחזיקו את העסק לבד. השופטים הם הלחם והחמאה, ובמקרה הזה יש גם על מי להישען. אביב גפן כבר הוכיח שהוא מוכן למכור כליה בשביל שואו טוב ושאין לו גבולות. אייל גולן, ובכן, אם לוחצים לו על הנקודות הנכונות אפשר להוציא ממנו כמה שורות מחץ, וכן, הוא גם קצת מפחיד. את מירי מסיקה, הבוררת, הושיבו באמצע כדי שתכריע במקרה של חילוקי דעות בין השניים, או כמו שקיוויתי - כדי שתפריד אם יהיו מכות.

     

    נכון, יש בקונספט משהו ציני - משסים את גפן וגולן אחד בשני כדי שאנחנו נהנה. נכון, שניהם יודעים בדיוק מה מצופה מהם וסביר להניח שרוב הזמן מדובר בהצגה, אבל אם השואו טוב, אנחנו מעלימים עין. זה הדיל. מהבחינה הזאת "אביב או אייל" היתה יכולה לקחת את השוני בין גפן לגולן עד הקצה. הפערים ביניהם היו יכולים לספק תחליף הגון למשפחות המתרגשות והסיפורים העצובים (דקה אחרי שפגשנו את הבחור החמוד בן חור כבר נתבענו לדמוע מפגישה בינו לבין המדריך שלו מהפנימיה). אבל אם להסתמך על התוכנית הראשונה, כנראה שלא גולן ולא גפן באמת צריכים את זה, ולכן נאלצנו להסתפק בעקיצות הדדיות שהרחיקו עד החולצה של גולן והמגפיים של גפן, ועוד קצת מהחומר המוכר על זה שלרוקיסטים אין כסף (ולכן הגירושים שלהם קלים, "מה אני אגיד לאילנה, תחזירי את הסטיקר של רבין?" פייר, מצחיק).

     

    מתוך התוכנית ()

    מתוך התוכנית ()

    ניכר שגפן וגולן מתאמצים למלא אחר הוראות הבימוי ולהכניס אחד לשני מידי פעם, אבל בסופו של יום נשארנו עם עוד ריאליטי שירה בסיסי ביד. ההנחייה העניינית של ארז טל והעוקצנות של גפן מקזזות חלק מהצ'יזיות של הפורמט והרגשנות של מסיקה (חוץ מהרגעים בהם גפן מתרגש מסיפור החיים של בן חור עד כדי כך שהוא מרגיש צורך להעביר אותו לאור הירח. מי אתה ומה עשית עם אביב?), אבל אם "אביב או אייל" לא מסוגלת לקיים את הבטחתה לצמאי הדם שביננו, אז היא מצטרפת לעולמם ההולך ונעלם של "דה ווייס", "אקס פקטור" וכנראה גם "דה פור". בהצלחה לכל הצדדים.

    מתוך התוכנית ()

     

     

     

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    7 לילות
    מומלצים