שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רוכבי אופניים חשמליים היכונו: חובת קסדה לכל גיל וכל דרך
    הפטור מחבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים בדרכים עירוניות שניתן לפני שנים לרוכבים בוגרים צפוי להתבטל. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק בנושא של שר התחבורה

    ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ג') את הצעת החוק של שר התחבורה, ישראל כץ, לפיה כל רוכבי האופניים החשמליים יחוייבו בחבישת קסדה בעת הרכיבה עליהם, בכל גיל ובכל הכבישים. הצעת החוק תועבר בימים הקרובים לאישור מליאת הכנסת.

     

    ארכיון: מצלמת האבטחה קלטה - רוכב אופניים חשמליים בתאונה אופיינית

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    2007: החוק עבר. חובה לחבוש קסדה על אופניים

    2009: סוף עידן חובת חבישת הקסדה?

    2017: החוק שיחייב רוכבי אופניים לחבוש קסדות מתעכב

     

    יש לציין כי למרות השלמת תהליך הסמכת פקחים לאכוף את החוק הנוגע לרכיבה על אופניים חשמליים, בתקווה כי בכך ניתן יהיה להקטין את היקף הפגעותם בתאונות דרכים, נתונים שהתפרסמו לאחרונה מוכיחים כי לא כך קרה. ברבעון הראשון של 2018 נרשם זינוק של 36% במספר המאושפזים בקרב רוכבים והולכי רגל בתאונות אופניים, מ-121 ברבעון הראשון של 2017 ל-164 בתקופה המקבילה השנה. עיקר הגידול בנפגעים הוא בקרב רוכבים: 145 פצועים ברבעון הראשון השנה לעומת 109 ב-2017. אלה מצטרפים לגידול במספר ההרוגים מקרב הרוכבים השנה: 10 בחודשי השנה הראשונים, לעומת 7 בכל 2017.

     

    תאונת דרכים בתל אביב (צילום: תיעוד מבצעי מד
    הרוג נוסף בסטטיסטיקה - רוכב אופניים חשמליים(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

     

    כיום מחייב החוק את הרוכבים לחבוש קסדה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה חובת חבישת הקסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. הצעת החוק החדשה נועדה לתקן את הפטור מחבישת קסדה, שניתן בשנת 2011 לרוכבי האופניים בוגרים בדרכים עירוניות.

     

    יש להזכיר כי על פי חוק, רכיבה על אופניים חשמליים מותרת מגיל 16 בלבד. חל איסור מוחלט על ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 לרכב על אופניים חשמליים בכל דרך. יצוין כי נושא השימוש באופניים החשמליים הוסדר בתקנות עוד בשנת 2014.

     

    על פי התקנות, ניתן לרכוב על אופניים חשמליים בעלי הספק מרבי של 250 ואט, אשר מהירות נסיעתם אינה עולה על 25 קמ"ש. עוד נקבע כי באופניים החשמליים יותקנו אביזרי בטיחות, הכוללים בין השאר צופר או פעמון, פנס קדמי ואחורי ומחזיר אור.

     

    האופניים נדרשים לשאת סימון רשמי של המילים "אופניים עם מנוע עזר", שימוקם במקום מרכזי וגלוי לעין על שלדת הכלי. בסימון המיוחד יצוין שם הדגם, היצרן וכתובתו, ארץ ייצור ושם היבואן וכתובתו, הספק מנוע 250 ואט, מהירות מרבית של 25 קמ"ש ואיסור שימוש מתחת לגיל המותר.

     

    על פי ההערכות, בישראל כיום ישנם יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים ומספרם הולך וגדל.

     

    השר כץ: "אני גאה ושמח על כך שאפשרתי להביא לישראל אופניים חשמליים. האופניים החשמליים הם כלי תחבורה יעיל, נוח וידידותי לסביבה. הם שקטים, אינם צורכים דלק, אינם מזהמים ותורמים להפחתת העומס בכבישים. עם זאת, רכיבה לא זהירה ושלא בהתאם לחוק עלולה לסכן את הרוכב ואת משתמשי הדרך האחרים", הוסיף שר התחבורה.

     

    יש להזכיר כי כבר לפני שלוש שנים המליצה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לחייב חבישת קסדה לכל רוכבי האופניים באשר הם, ולבטל את החוק המתיר רכיבה ללא קסדה בעיר. המלצה זו הועברה למשרד התחבורה בעקבות סקר שנערך על-ידי הרשות ולפיו חלה ירידה בשיעור רוכבי האופניים שחובשים קסדה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "רוכבי אופניים חשמליים היכונו: חובת קסדה לכל גיל וכל דרך"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: תיעוד מבצעי מד"א
    נפגעי אופניים חשמליים - עליה חדה
    צילום: תיעוד מבצעי מד"א
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים