שתף קטע נבחר
אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    ספרד בנתה צוללת גדולה מדי שלא יכולה לעגון

    ב-2013 גילה חיל הים הספרדי שהצוללת החדשה שלו כבדה מדי ולא יכולה לצוף. עכשיו, אחרי התיקונים, היא לא יכולה לעגון בנמל. הפתרון: להרחיב את הנמל. כל צוללת מהדגם החדש תעלה מיליארד אירו - כפול מהתכנון

    בהתחלה היא הייתה כבדה מדי, ועכשיו היא גדולה מדי. ספרד כשלה שוב בניסיון להפוך את צי הצוללות שלה למודרני יותר, וכעת תצטרך להרחיב את בסיס הצוללות הראשי כדי שהדגם החדש של הצוללות, S-80 פלוס, יוכל לעגון בנמל.

    צוללת s-80 class (צילום: courtesy of Navantia)
    צוללת מסדרת S-80 של ספרד(צילום: courtesy of Navantia)
     

    הצרות התחילו ב-2013. חיל הים הספרדי גילה שהצוללת החדשה שלו שוקלת 100 טונות יותר מהתכנון. זה גרם לבעיה בציפה של הצוללת. היא יכולה לצלול, אך לא לעלות מעל המים לאחר מכן. גורם ספרדי אמר אז ל-AP שמישהו רשם את הנקודה העשרונית במקום הלא נכון – "ואף אחד לא שם לב לחישובים". הטעות הזו עלתה לספרד 14 מיליון אירו.

     

    הדגם המקורי של חברת "נבנטיה" היה צוללת באורך 71 מטרים, ובמשקל של 2,200 טונות. המהנדסים החליטו להאריך את הצוללת כדי לפרוס את המשקל. התוצאה: צוללת באורך 81 מטרים ששוקלת 3,000 טונות, וגדולה מדי עבור הנמל בקרטחנה.

     

    העלות של עבודות התשתיות להרחבת הנמל בקרטחנה צפויה להיות 16 מיליון אירו. לספרד יהיו ארבע צוללות בסדרת S-80 פלוס. הממשלה תאשר בימים הקרובים להעלות את העלות של כל אחת מהן ב-17 מיליון אירו. כל צוללת תעלה כמעט מיליארד אירו - כמעט כפול מהתכנון.

     

    שרת ההגנה הספרדית, מרגריטה רובלס, אמרה בראיון לרדיו ש"אכן היו ליקויים בפרויקט", אך התעקשה ש"כבר תיקנו אותם וכעת הפרויקט מעשי לחלוטין".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: courtesy of Navantia
    צוללת מסדרת S-80 של ספרד
    צילום: courtesy of Navantia
    מומלצים