שתף קטע נבחר

סע לאט: אבא משגיח מהסמארטפון שלו

"פלאפון CAR" מחיה שירות ותיק של מכונית מקושרת, המשדר לסמארטפון מידע על הרכב ועל הנהיגה, אך בעיקר מציע WiFi פנימי סגור לנוסעים. מי באמת צריך את זה?

ב־2014 השיקה פרטנר (אז אורנג') את ה"סמארט־דרייב", רכיב המחובר למכונית ומשדר לסמארטפון מידע מגוון על הנהיגה ועל המכונית. השירות לא המריא: הנהג הישראלי לא אוהב כנראה שאוספים עליו מידע בענן, את החיבור לאינטרנט הוא מקבל מהנייד שלו, ובשביל התראות על ביצועי המכונית יש לו את הדשבורד.

 

פלאפון (צילום: פלאפון)
המטרה: להביא שקט לרכב(צילום: פלאפון)

 

4 שנים אחרי, פלאפון מוציאה וריאציה קלה על הנושא: "פלאפון CAR", שבנוסף לדיווחי המיקום והבטיחות כוללת גם WiFi ושמה דגש על שירותי מולטימדיה (מוזיקה, טלוויזיה ורדיו אינטרנטי) ליושבי המכונית.

 

מדובר ברכיב זעיר, בגודל קופסת גפרורים, המתחבר לשקע ה־OBD הקיים כמעט בכל מכונית. נוסף לנתונים שהקופסה שואבת בכל רגע ממחשבי הרכב, היא כוללת גם כרטיס סים, המותאם ל"אינטרנט של הדברים" (כלומר קישוריות עם אביזרים מכל סוג), רכיב GPS, רכיב בלוטות' ומשדר WiFi.

 

פלאפון CAR (צילום: פלאפון)
פלאפון CAR(צילום: פלאפון)

 

באפליקציה הנלווית, מסך הבית מחולק לשני ריבועים מרכזיים: בחלקו העליון 4 "שעונים" קבועים עם נתונים (לבחירה מתוך 10), כמו מצב חום המנוע, מתח המצבר, צריכת הדלק ועוד. השני, מפת גוגל מוקטנת עם סימון מיקום הרכב בזמן אמיתי. מעין "איתוראן" אישי, שייסייע לכם לבחון היכן אתם, איפה בדיוק עושה בן/בת הזוג את הסידורים שדיבר/ה עליהם, או באיזו אוטוסטרדה הילד קורע את הכביש ב־2 לפנות בוקר. כל נסיעה נשמרת ומתועדת, על כל פרטיה.

 

בזכות כרטיס הסים המשולב בו, ה־OBD משדר כל הזמן את הנתונים מהרכב לאפליקציה, ויותר חשוב: שולח הודעות על התנהגות חריגה לכל הסמארטפונים שאליהם הוא מקושר.

 

השירות מציע את "עולם הרכב", שם תגדירו באלו מצבים תרצו לקבל התרעה לנייד (מפלס שמן נמוך? חריגה ממרחק נסיעה שהוגדר מראש?); "זהירות ובטיחות", לקביעה על אילו פעולות של הנהג תרצו לקבל הודעה מיידית (חריגת מהירות? שינוי נתיב מסוכן? האצה חריפה?); "מסלולים ומיקומים", לצפייה בנתיב הנסיעה העכשווית או בקודמותיה, עד חודש לאחור; והקצפת – "וידיאו ומוזיקה", מרכז מולטימדיה קטן, שממנו מפעילים את ה־WiFi ברכב ונכנסים לאפליקציות טלוויזיה (סטינג TV מבית yes), מוזיקה (שירות Musix של פלאפון), או רדיו אינטרנטי (RadioIN), שכולל 200 תחנות.

 

אפליקציה מצורפת לשליטה על כל ההגדרות (צילום: פלאפון)
אפליקציה מצורפת לשליטה על כל ההגדרות(צילום: פלאפון)

 

למוזיקה ולרדיו אפשר להאזין גם דרך בלוטות', באיכות גבוהה, במערכת השמע של המכונית. נפח הגלישה שנדרש לשם כך לא יירד לכם מחבילת הגלישה. לעומת זאת, הנפח שנדרש לשימוש באפליקציית הטלוויזיה הזללנית יירד גם יירד. הנוסעים, שמתחברים ל־WiFi הפנימי, יכולים להפעיל בסמארטפונים שלהם את האפליקציות, כולל הטלוויזיה, להרכיב אוזניות, וליהנות משידורים איכותיים ורציפים.

 

הכל טוב ויפה, אבל מעורר תחושת דז'ה וו: המעקב אחר התנהגות הכביש של יקירינו הוא תכונה מדליקה אבל גם מתכון בדוק לריבים במשפחה; ובמכוניות המודרניות, רוב הדיווחים על מצב הרכב מוצגים ממילא. נותרה המולטימדיה: מכוניות רבות נמכרות כיום כבר עם סים מובנה, שמאפשר קליטת רדיו אינטרנטי. WiFi? עם חבילות הגלישה הענקיות הנמכרות כיום באפס מחיר, מי ממש צריך. וטלוויזיה? תעשו חשבון עד כמה הגישה לטלוויזיה מן המכונית היא הכרח.

 

המחירים: 25 שקל ל־2 ג'יגה גלישה + רדיו אינטרנטי; 30 שקל ל־15 ג'יגה גלישה + רדיו + טלוויזיה; 35 שקל ל־50 ג'יגה גלישה + רדיו + טלוויזיה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים