שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    כוכבי התקשורת החדשים
    האינטרנט הפך את עולם התקשורת, כך שכדי להיות כוכב ברשת לא חייבים לעבור דרך גלי צה"ל או ערוץ 2. תשאלו את מיכל מצוב ויובל לוגסי, שבלי לשים לב הפכו לארגון תקשורת עם מאות אלפי עוקבים. אבל בהתאם גם לימודי התקשורת השתנו. "היום אנחנו מלמדים אנשים לקחת כלים, לאמץ רעיונות, ללמוד תכנים ולהפוך את עצמם לארגון תקשורת", אומר פרופ' אילן תמיר מאוניברסיטת אריאל

    בשיתוף אוניברסיטת אריאל

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    התקשורת עברה תהפוכות דרמטיות בשנים האחרונות, אך השפעתה, חשיבותה ונוכחותה בחיינו רק התחדדו. מעולם לא הייתה מציאות חברתית כל כך תקשורתית. אנשים כותבים הרבה יותר ממה שאי פעם נכתב בתקופה של אלפי שנים. מצלמים הרבה יותר. משווקים הרבה יותר. צופים, מאזינים, קוראים וקונים יותר מאי פעם.

     

    בהתאם, מי שהצליח להפנים את השינויים, ולא התנגד אליהם (כאילו אפשר בכלל לעצור את המכבש הזה), הבין גם כיצד ניתן להכשיר את מעצבי סדר היום ומנהיגי הדעה של המחר. תשאלו את מיכל מצוב, כוכבת יוטיוב וסטודנטית לתקשורת באוניברסיטת אריאל, שהיום יש לה כבר מעל 150,000 עוקבים לתכנים שלה בערוץ שלה. צפו בווידיאו בראש הכתבה.

     

    "מאוד אהבתי לצלם ולערוך, הייתי גם במגמת קולנוע וטלוויזיה, אז החלטתי יום אחד פשוט לצלם סרטונים", מספרת מצוב. "ראיתי בנות בחו"ל שמעלות את הסרטונים שלהן ליוטיוב, אז אמרתי: יאללה, אני אעשה את זה גם, ובאמת רציתי להשפיע ושיהיה לי סוג של "סיי" ודרך היוטיוב באמת שיכולתי לעשות את זה בצורה הכי טובה".

     

    גם יובל לוגסי, כוכבת אינסטגרם ופייסבוק וסטודנטית לתקשורת באוניברסיטת אריאל, חווה זאת על בשרה. "היום כל אחד יכול ליצור תוכן ואפשר ליצור תוכן - לאו דווקא תוכן שקיים, כל אחד יכול להמציא את עצמו מחדש ולהביא את המסרים שלו", מסבירה. "זה מה שמיוחד, שבסופו של דבר לא חייבים ללכת ולעבוד בעבודה ממוסדת, אפשר לעשות את זה בכוחות עצמך". לדבריה, היא לא כיוונה לשם. "אני כותבת בשבילי, בשביל להצחיק אנשים, זה לא היה הכיוון שלי בכלל, הייתי בהלם שפתאום יש לי כל כך הרבה עוקבים".

     

    על מנת להתחבר למציאות התקשורתית החדשה, צריך היה גם להתאים את לימודי התקשורת. כיום לימודי התקשורת צריכים להיות מעשיים יותר. כלומר, לצד התיאוריות חייבת להיות הכשרה מעשית בעולמות התוכן הרלוונטיים שבעבר לא היו כה דינאמיים.

     

    לימודי התקשורת חייבים לקחת בחשבון שהמטרה היא לא רק להכניס בוגרים לארגוני התקשורת הממוסדים, אלא לייצר בוגרים שהם בעצמם גופי תקשורת. מהפכת האינטרנט והרשתות החברתיות יצרו סוג חדש של אנשי תקשורת. כוכבי יוטיוב צעירים מגיעים ליותר אנשים מאשר ערוצי תקשורת ממסדיים וגדולים. יש בכוחם של אנשים להפוך לכוכבי תקשורת גם ללא מנגנוני התיווך הממוסדים.

     

    "מחפשים היום אנשים שהם מולטי טסקינג"

    "האקדמיה נדרשת בעצם להתאים את הכשרת עתונאים לעתיד למציאות החדשה במגוון גדול של תחומים", אומר פרופ' רפי מן, מרצה לתקשורת באוניברסיטת אריאל. "קודם כל ההבנה שעתונאי היום לא יכול להיות רק עתונאי בעיתון או ברדיו או בטלוויזיה או באינטרנט אלא בעצם אנחנו מחפשים אנשים שהם מולטי טסקינג".

     

    בהתאם, לימודי התקשורת צריכים להתאים את עצמם למציאות הטכנולוגית החדשה. אם בעבר כל אמצעי עמד בפני עצמו, המציאות החדשה הובילה להתכנסות של אמצעי התקשורת. אפשר להעביר תכנים רדיופוניים באמצעות פודקאסט שעולה לסלולר ואפשר לצלם סרטון ויראלי שיגיע לקהל ממוקד ברשתות החברתיות כמעט בלי מגבלות. מכיוון שכך, לימודי התקשורת חייבים להכין את הסטודנטים לעולם דינאמי שמצריך כלים רבים בפלטפורמות השונות.

     

    "האינטרנט הפך את עולם התקשורת בלי שום צל של ספק", מסביר פרופ' אילן תמיר. "הוא בעצם יצר מציאות חדשה לחלוטין והיום אנחנו מתחילים להבין שבעצם אפשר ללמד אנשים לקחת כלים, לאמץ רעיונות, ללמוד תכנים ולהפוך את עצמם לארגון תקשורת, כלומר הם לא חייבים להצליח בתקשורת בתוך ארגון, הם יכולים לעשות את זה גם באופן עצמאי, אם הם מקבלים את הכלים הנכונים".

     

    לימודי התקשורת צריכים להיות מגוונים יותר ברמת התוכן. כלומר, להפנים שתקשורת היא מזמן לא רק כלי פוליטי. היא נוכחת במקומות הכי בסיסיים והכי אינטימיים של ילדים, בני נוער ומבוגרים. מאיפור, דרך ספורט, צילום, תזונה ומזיקה. כל מה שאנחנו יודעים בעולמות האלה נגזר ממסרים תקשורתיים ולכן גם הלימודים צריכים להיפתח למגוון נושאים רחב.

     

    "חשוב להבין, יש מגמה עולמית שיותר ויותר סטודנטים מגיעים לאקדמיה לא רק על מנת לרכוש איזשהו ידע כללי ואינפורמציה", אומר ד"ר טל לאור, ראש מסלול רדיו, שידור והפקות תוכן באריאל. "אלא על מנת ממש ממש לרכוש כלים פרקטיים להשתלב בתעשייה".  

     

    בשיתוף אוניברסיטת אריאל

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מיכל מצוב, כוכבת יוטיוב וסטודנטית לתקשורת באוניברסיטת אריאל.
    מומלצים