שתף קטע נבחר

אפל הביסה את התחזיות: הרווח הנקי ברבעון השני - 11.5 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה מסבה שוב קורת רוח למשקיעים. הרווח הנקי זינק ברבעון השני ביותר מ-32%, ההכנסות הסתכמו ב-53.3 מיליארד דולר - מעל הצפי. התחזית לרבעון הבא: עלייה של 18%-14% בהכנסות. מניית החברה עולה במסחר המאוחר ב-3%. לראשונה בהיסטוריה: אפל עשויה לעבור את השווי של טריליון דולר

חברת אפל הביסה את התחזיות: הכנסות ענקית הטכנולוגיה ברבעון הקלנדרי השני של 2018 עמדו על 53.3 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 52.42 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 17.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2017.

 

הרווח הנקי זינק ב-32.1% ל-11.52 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 2.34 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 2.18 דולר למניה.

 

מניית החברה עולה במסחר המאוחר ב-3%. אם מניית אפל תעלה במסחר המאוחר בכ-5% תעשה אפל היסטוריה ותהפוך לחברה הראשונה שעוברת את השווי של טריליון דולר.

חנות אפל (צילום: shutterstock)
חנות אפל בניו יורק(צילום: shutterstock)

מספר מכשירי האייפון שנמכרו נשאר כמעט זהה לרבעון המקביל ועלה רק בכ-1% ל-41.3 מיליון יחידות (נמוך במעט מהתחזיות שצפו מכירות של 41.6 מיליון יחידות). עם זאת, ההכנסות ממכירות האייפון זינקו ב-20% ל-29.91 מיליארד דולר – עדות לביקוש חזק לאייפון X היקר יותר.

 

קטגוריית השירותים, שכוללת הכנסות ממכירות באייטיונז, אפסטור ושירותי תוכנה אחרים, ממשיכה לעשות חיל וזינקה ב-31% ל-9.55 מיליארד דולר (התחזיות צפו הכנסות של 9.22 מיליארד). לדברי אפל, ברבעון זה כוללת הקטגוריה תוספת חד-פעמית של 236 מיליון דולר כתוצאה מתביעות שונות שהגיעו לסיומן, ואולם גם בלעדיה הצמיחה בקטגוריה היתה מרשימה מאוד.

 

עם זאת, הקטגוריה הצומחת ביותר היתה "מוצרים אחרים", שכוללת את האפל ווטש, הרמקול החכם הומפוד, אוזניות ביטס ואבזרים היקפיים אחרים, שזינקה ב-37% ל-3.74 מיליארד דולר.

 

מכירות האייפד היו חצויות. מספר המכשירים אמנם עלה ב-1% ל-11.55 מיליון יחידות, אך ההכנסות מהקטגוריה ירדו ב-5% ל-4.74 מיליארד דולר. במחשבי המק לא היו בשורות טובות: מספר היחידות ירד ב-13% ל-3.72 מיליון וההכנסות ב-5% ל-5.33 מיליארד דולר. עם זאת, קטגוריה זו יכולה להשתפר ברבעונים הבאים, בסיוע דגמי מקבוק פרו שאפל השיקה לאחרונה ומקבוקים נוספים שהיא צפויה להשיק בסתיו.

 

בחלוקה גיאוגרפית, אפל רשמה צמיחה חזקה בכל אזורי הפעילות שלה, ובראשם סין. אחרי כמה רבעונים חלשים (ברבעון הקלנדרי השני של 2017 הכנסות החברה במדינה ירדו ב-10%) ממשיכה אפל בעקביות לשפר את פעילותה בסין וההכנסות שם עלו ב-19% ל-9.55 מיליארד דולר. הצמיחה הגדולה ביותר, עם זאת, הגיע מאמריקה שם טיפסו המכירות ב-20% ל-24.54 מיליארד דולר.

 

באזור אסיה-פסיפיק עלו מכירות החברה ב-16% ל-3.17 מיליארד דולר ובאירופה ב-14% ל-12.14 מיליארד דולר. רק ביפן הסתפקה אפל בצמיחה צנועה יחסית של 7% עם הכנסות של 3.87 מיליארד דולר.

 

התחזית לרבעון הנוכחי נראית גם היא מבטיחה מאוד. להערכת אפל, ההכנסות ברבעון הקלנדרי השלישי של 2018 ינועו בין 60 מיליארד ל-62 מיליארד דולר. זאת, לעומת הכנסות של 52.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל. כלומר, החברה צופה עלייה בהכנסות של בין 14.1% ל-17.9%.

 

"אנחנו נרגשים לדווח על רבעון יוני הטוב ביותר של אפל אי-פעם והרבעון הרביעי ברציפות עם גידול דו-ספרתי בהכנסות", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "לתוצאות הרבעוניות תרמו מכירות חזקות של האייפון, שירותים ומוצרים לבישים, ואנחנו מאוד נרגשים מהמוצרים והשירותים שנמצאים בקנה שלנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: gettyimages
חנות אפל באוסטרליה
צילום: gettyimages
מומלצים