שתף קטע נבחר

הדורס של מיטל אהרונסון ישוחרר מהכלא

ועדת השחרורים קבעה לשחרר את שי סימון, שדרס למוות את מיטל אהרונסון ב-2008. הוא נידון ל-20 שנות מאסר ולאחר מכן עונשו קוצר ל-14 שנים


מיטל אהרונסון (צילום רפרודוקציה: שאול גולן)
מיטל אהרונסון(צילום רפרודוקציה: שאול גולן)

ועדת השחרורים של הנהלת בתי המשפט קבעה בצהריים (יום ה') לשחרר שחרור מוקדם את שי סימון, שהורשע בדריסתה והריגתה של מיטל אהרונסון ז"ל בתאונת פגע וברח לפני עשור. סימון נידון תחילה ל-20 שנות מאסר, אולם בית משפט העליון קיצר את עונשו ל-14 שנים.

 

מלי יזדי, שנפצעה קשה באירוע הדריסה וכיום מתנדבת בעמותת "אור ירוק", אמרה ל-ynet: "אני חושבת שצריך לחוקק חוק במדינה שאדם שדרס וברח צריך לתת לו עונש כמו שצריך, וגם לא לשחרר אותו מלכתחילה על התנהגות טובה. התנהגותו של סימון מלכתחילה לא הייתה טובה. אדם שמתנהג בצורה כזו נפשעת לא צריך לקבל ניכוי שליש. לי חשוב לומר לנהגים צעירים שנהיגה בשכרות היא כמו רצח, או שאתה עשוי להפוך אדם לנכה. כלי רכב יכול להיות נשק לכל דבר. אדם לפני שעולה על ההגה שיכור שישים את התמונה של האיש הכי יקר לו בחיים לפני - שהוא עלול לפגוע בו".

 

מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה:"ככה לא נלחמים בתאונות ה"פגע וברח" וככה לא מרתיעים נהגים אחרים מלנהוג באותה דרך. בית המשפט חייב לשדר מסר הפוך כדי שהציבור יבין שפגע וברחאין סליחה ואין מחילה"

 

פרשת הדריסה הסעירה את המדינה בעשור הקודם, הן בגלל מותה הנורא של הצעירה ופציעת חברתה, והן בגלל ששני הנאשמים בתיק טענו כל אחד כי חברו הוא הנהג האחראי לתאונה - עד שבית המשפט הכריע כי סימון היה הנהג הדורס.

 

סוזי עוזסיני ארניה, המייצגת את שי סימון, אמרה: "אנחנו מאד שמחים. הפרקליטות הסכימה בהגינותה לשחרור. אני מברכת על ההחלטה. אנו סבורים כי הצדק נעשה. מרשי עבר כברת דרך שיקומית אמיתית".

 

בכתב האישום המקורי, שהוגש נגד שלום ימיני ושי סימון בשנת 2008, נטען כי ב-17 באוקטובר באותה שנה, סמוך ל-03:00 לפנות בוקר, נהג חבר שלישי ברכב שטח, ביציאה מנמל תל-אביב, כשהוא תחת השפעת אלכוהול. ברכב ישבו גם שני הנאשמים. שוטרות שהציבו מחסום סימנו לנהג לעצור. הוא עצר, יצא מהרכב ונמלט. שני חבריו חזרו למכונית כאשר סימון התיישב מאחורי ההגה, התניע אותו והחל בנסיעה מהמקום בעידודו של ימיני.

 

שי סימון (צילום: גיל יוחנן )
(צילום: גיל יוחנן )

כותרת
כותרת "ידיעות אחרונות" ב-19 באוקטובר 2008 על התאונה

לפי האישום המקורי, הם המשיכו בנסיעה עד שהגיעו לצומת הרחובות מרמורק ואבן גבירול בתל אביב, כאשר נטען תחילה כי בשלב כלשהו השניים התחלפו ביניהם, וימיני הוא זה שהמשיך בנהיגה. הרכב נסע ברחוב אבן גבירול מדרום לצפון במהירות גבוהה וחצה את צומת הרחובות אבן גבירול וצייטלין ברמזור אדום, כאשר באותו זמן חצו את הצומת מיטל אהרונסון ז"ל וחברתה מלי יזדי. הרכב פגע בהן בעוצמה והעיף אותן למרחק של כמה מטרים. אהרונסון נפגעה אנושות ומתה דקות לאחר מכן, ואילו יזדי נפגעה פגיעה קשה ביותר.

 

במהלך המשפט טען סימון כי ימיני נהג ברכב. ימיני הכחיש שנהג ברכב והטיל את האחריות על סימון. בעיצומו של המשפט ביקשה התביעה לשנות את האישום, ולקבוע שסימון נהג - אך השופט סירב לערוך שינויים באישומים.

 

עו
עו"ד סוזי עוזסיני ארניה(צילום: חן רוטנברג)

לבסוף, בשנת 2010, קבע בית המשפט המחוזי בת"א כי שי סימון הוא זה שנהג ברכב שדרס למוות את אהרונסון. סימון הורשע בנהיגה בשכרות, הריגתה של אהרונסון ופציעתה של חברתה, הפקרה לאחר פגיעה, ובעבירות נוספות. ימיני זוכה מהריגה, אך הורשע בעבירה אחרת. על סימון נגזר עונש מאסר כבד של 20 שנה, ועל חברו 5 שנות מאסר. 

 

ב-2011, שופטי בית המשפט העליון קבעו כי העונש שהוטל על סימון חורג באופן קיצוני מרף הענישה המקובל במקרים של "פגע וברח". לגבי ימיני הם קבעו, כי ניתן להרשיעו רק כמסייע לעבירה. הם שינו את העונשים ל-14 שנות מאסר על סימון ו-2.5 שנים על ימיני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים