שתף קטע נבחר

העיר הנועזת: "אנחנו נקודת הג'י של אירופה"

ממשלת ליטא ביקשה לדחות את הקמפיין לאחרי ביקור האפיפיור במדינה הקתולית, אבל וילנה לא מתאפקת ופותחת בקמפיין פרובוקטיבי שמתאר את העיר כך: "אף אחד לא יודע איפה זה, אבל כשמוצאים - זה מדהים"

למרות ההתנגדות של הממשלה והכנסייה בירת ליטא, וילנה, החליטה להשיק קמפיין פרסום בינלאומי שמציג את העיר כ"נקודת הג'י של אירופה". ממחר יופיעו בברלין ובלונדון מודעות פרובוקטיביות של אישה שוכבת במיטה ואוחזת בסדין, שעליו מודפסת מפת אירופה, בדיוק במקום שבו נמצאת וילנה.

פרסומת לוילנה  ()
המפרסמים על הסערה: "מראה שהקמפיין עובד"
 

"אף אחד לא יודע איפה זה, אבל כשמוצאים את זה, זה מדהים. וילנא, נקודת הג'י של אירופה", נכתב במודעה, שמתיימרת להציג את העיר כאוצר החבוי של היבשת. הקמפיין הסעיר את ליטא הקתולית, שבה חיים 2.9 מיליון איש.

 

התמונה הפכה לוויראלית ברשתות החברתיות. חלק בירכו על הקמפיין הנועז, אחרים הזדעזעו. הארכיבישוף גינטראס גרוסאס מווילנה אמר שהקמפיין "עלול לחזק את תדמיתה של וילנה כעיר שמיועדת לתיירות מין ומנצלת נשים".

פרסומת לוילנה  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 

פרסומת לוילנה  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
  

ממשלת ליטא ביקשה מהעיר לדחות את הקמפיין, מכיוון שבסוף ספטמבר מגיע למדינה האפיפיור פרנציסקוס. וילנה סירבה, ואמר שהקמפיין יסתיים לפני הגעת האפיפיור ושהוא לא קשור אליו בשום דרך. "אלו שזועמים רק מראים שהקמפיין עובד, מכיוון שהוא גורם למהומה ומעורר דיון", אמר אחד מהוגי הקמפיין.

 

משרד התיירות בווילנה אמר שהמודעה פונה לקהל צעיר, בני 18 עד 35, ושהיא תוצג במשך שבוע בלבד. לצד המודעה יושק קמפיין אינטרנטי שיימשך כחודש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המפרסמים על הסערה: "מראה שהקמפיין עובד"
מומלצים