שתף קטע נבחר

התכניות של פורד: חמש פלטפורמות לכל הדגמים

יצרנית הרכב האמריקאית מעוניינת להקטין משמעותית את מספר הדגמים שהיא מייצרת ובהתאם, את מספר הפלטפורמות בהן היא עושה שימוש

יצרנית הרכב האמריקאית פורד מנהלת בשנים האחרונות מהלך מסקרן שעיקרו שינוי אסטרטגי מקיף במגוון המוצרים שהיא משווקת. במילים ארציות יותר, בוחנת עד כמה היא יכולה לצמצם הוצאות ולהמשיך להיות ריווחית כבעבר. יש להזכיר כי גם לקראת סוף העשור הקודם, כאשר שתי היצרניות האמריקאיות האחרות - GM וקרייזלר - מצאו עצמן לקראת פשיטת רגל וקריסה מלאה, עמדה פורד בזכות עצמה ללא התמיכה שקיבלה GM מהממשל. וכמובן נמנעה מהכחדות מעשית לאחר רכישתה על-ידי קונצרן רכב אחר (פיאט) כמו במקרה של קרייזלר.

 

 

על שיטת הניהול והייצור הצנועה - שעשתה שימוש נרחב מאי פעם ברכיבים זהים במכוניות שונות - אשר החזירה את פורד לריווחיות בעבר, אחראי בעיקר אלן מולאלי, מנכ"ל פורד בין 2006 ל-2014 שרק שניים בהיסטוריה החזיקו זמן רב יותר בתפקידו - הנרי פורד המייסד ובנו הנרי פורד השני. גם מארק פילדס שהחליף אותו בתפקיד השכיל לשמור את ראשו של הקונצרן גבוה מעל המים שאיימו להטביע את המתחרות (והצליחו, במקרה של קרייזלר), בין היתר על-ידי שיפור הביצועים באסיה ואירופה.

 

אלא שמסתבר כי יש עדיין מקום וצורך להמשיך ולצמצם, ויש גם סכום מדויק ולו"ז עליו מצהירה פורד: 25.5 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות. הקיצוץ הזה יגיע בעיקר על-ידי צמצום הפלטפורמות הגלובליות-מודולריות בהן השתמשה היצרנית לדגמיה השונים מתשע (בעבר הרחוק היו אלה לא פחות מ-30) לחמש בלבד כבר במהלך השנים הקרובות. פורד כבר הודיעה כי היא מתכוונת לצמצם באופן ניכר את מגוון הדגמים שתייצר בעתיד.

 

הפלטפורמות יחולקו כך:

  • הנעה אחורית וכפולה על בסיס שלדה נפרדת 
  • הנעה קדמית וכפולה למרכב אחוד 
  • הנעה אחורית וכפולה למרכב אחוד
  • מרכב אחוד לרכב חשמלי
  • רכב הובלה מסחרי אחוד

 

יש להזכיר כי בניגוד לג'נרל מוטורס וקרייזלר-דודג', פורד זכתה מאז ומעולם בהערכה רבה באירופה, תודות למגוון דגמים מרשים ומוצלח. בין היתר הסופר-מיני פיאסטה וכמובן הפוקוס שהצליחה מאוד גם אצלנו בעבר, אך גם המונדיאו וסוללת מיניוואנים מודרניים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים