שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    וול סטריט: מניית ספוטיפיי טיפסה ב-5%
    המסחר ננעל במגמה מעורבת; שירות ספוטיפיי ישולב בכל מכשירי סמסונג; יום שמיני של עליות במיקרוסופט - הרצף החיובי הארוך ביותר מאז אוקטובר 2015; מניית אמזון חצתה לראשונה את סף ה-1,900 דולר למניה

    לאחר יום מסחר תנודתי (ה') ננעלו בורסות וול סטריט במגמה מעורבת. דאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, נאסד"ק עלה בפחות מ-0.1% (יום שמיני ברציפות של מגמה חיובית) ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1% בהובלת מניית Seagate Technology שאיבדה יותר מ-7% לאחר הורדת המלצה מגולדמן זאקס.

     

    ספוטיפיי עלתה ב-4.8% לאחר הודעה על שיתוף פעולה עם סמסונג. מיקרוסופט עלתה ב-0.2% ורשמה את הרצף החיובי הארוך ביותר מאז אוקטובר 2015. אמזון עלתה ב-0.6% אך במהלך המסחר רשמה עלייה של 1% וחצתה לראשונה את סף ה-1,900 דולר למניה. 

     

    הנפט מסוג WTI נחלש זה היום השני ברציפות עם ירידה של 0.2% לרמה של 66.8 דולר לחבית. הרקע להיחלשות: חששות המשקיעים מפני האטה בביקושים בסין בעקבות מלחמת הסחר העולמית.

     

    הזהב רשם היום ירידה קלה ביותר של 0.1% (1.10 דולר) ומחירו נקבע על 1,219.90 דולר לאונקיה.

     

    נעילה באירופה: דאקס עלה ב-0.3%, קאק יציב, פוטסי ירד ב-0.5%, סטוקס 600 עלה ב-0.1%; אדידקס קפצה ב-9.1% לאחר הדוחות.

     

    בנעילה באסיה - מדד שנגחאי קפץ ב-1.8%, האנג סנג טיפס ב-0.8% וניקיי רשם ירידה של 0.1%.

     

    מאקרו בארה"ב: מדד המחירים ליצרן בחודש יולי נותר לא שינוי, בשעה שהתחזיות עמדו על עלייה של 0.2%. מדד הליבה, שאינו כולל אנרגיה ומזון, עלה ב-0.3%; בחישוב של 12 חודשים עומד המדד על 3.3% ומדד הליבה על 2.8% - שיעורו הגבוה ביותר של המדד המנוטרל מאז חודש מרץ; מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה ירד בחודש שעבר ב-6,000 ל-213 אלף – תחזיות הכלכלנים עמדו על 217,000. מספר הבקשות השבועי הממוצע בחודש האחרון ירד ב-500 ל-214,250.

     

    מניות מרכזיות

    החוב של נוקיה יוצא מרמת זבל: סוכנות הדירוג פיץ' מעלה את דירוג האשראי של נוקיה מרמת +BB לרמת -BBB ובכך מוציאה את החברה הפינית מדירוג זבל. -BBB הוא הדירוג הנמוך ביותר של פיץ' לצורך השקעות בחברה - בחודש אפריל 2012 החליטה פיץ' שנוקיה אינה ראויה לדירוג שכזה וקבעה לחברה דירוג זבל +BB. חמש שנים חלפו, נוקיה שינתה את פניה, ועתה היא שבה ומקבלת מעמד של חברה עם דירוג חוב לגיטימי.

     

     

    ספוטיפיי: בהשקת ה-Note 9 של סמסונג הודיעה הענקית הקוריאנית על שיתוף פעולה עם ספוטיפיי במסגרתו שירות הסטרימינג הפופולרי צפוי להגיע מובנה בגלקסי הום וישולב ביתר מכשירי סמסונג החדשים, מטלוויזיות ועד לטלפונים.

     

    רוקו (Roku): דוחות מפתיעים לטובה ובהמשך להודעת החברה על השקת ערוץ סטרימינג ללא פרסומות באינטרנט, למובייל ול-PC. החברה רשמה ברבעון רווח של 526 אלף דולר ורווח אפסי למניה, לעומת הפסד של 15.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההכנסות צמחו ב-57% ל-156.8 מיליון דולר. צפי האנליסטים עמד על הפסד של 15 סנט למניה ומכירות של 141.1 מיליון דולר. בעקבות התוצאות המפתיעות העלתה רוקו את תחזית המכירות והרווח לשנה כולה.

     

    רשת הפארמה רייט אייד (Rite Aid) הודיעה במפתיע על ביטול מוסכם והדדי של המיזוג עם אלברטסונס (Albertsons), רגע לפני האסיפה הכללית שאמורה היתה להתכנס היום לאישור העסקה שפורסמה בחודש פברואר - ושהוערכה ב-24 מיליארד דולר.

     

    טריביון מדיה (Tribune Media) הודיעה על ביטול העסקה עם קבוצת סינקלייר (Sinclair Broadcast Group), במסגרתה היתה אמורה סינקלייר לרכוש אותה תמורת 3.9 מיליארד דולר – והוסיפה כי בכוונתה לתבוע את סינקלייר על הפרת חוזה. במסגרת העסקה שעליה דווח בחודש מאי התחייבה סינקלייר לפעול ככל שיידרש (reasonable best efforts) להשגת אישור רגולטורי לעסקה, כולל להסכים להיפרד מכמה מהתחנות שלה בכמה מהשווקים.

     

    טריביון טוענת שבמקום זאת סינקלייר ניהלה משא ומתן אגרסיבי באופן לא הכרחי עם הרגולטורים תוך שהיא מסרבת למכור נכסים לצורך אישור העסקה,

    ובהתאם הודיעה רשות התקשורת הפדרלית (The Federal Communications Commission) כי החברה לא התנהלה מולה במלוא השקיפות ולא נענתה לדרישותיה, ולפיכך לא ניתן לתת אישור לעסקה.

      

    קבוצת המדיה ויאקום (Viacom) רשמה ברבעון הפיסקאלי השלישי רווח של 511 מיליון דולר או 1.27 דולר למניה, לעומת 680 מיליון דולר או 1.69 דולר ברבעון המקביל. הרווח המתואם עמד על 1.18 דולר למניה, מעל תחזיות האנליסטים, 1.07 דולר למניה. ההכנסות ירדו ב-4% ל-3.237 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות שעמדועל 3.270 מיליארד דולר. 

     

    חברת L Brands, הבעלים של רשת ויקטוריה סיקרט (לצד הרשתות PINK ו- Bath & Body Works), רשמה ברבעון הפיסקאלי השני מכירות של 2.984 מיליארד דולר, לעומת 2.755 מיליארד דולר ברבעון המקביל – מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 2.919 מיליארד דולר. המכירות בחנויות הזהות עלו ב-3%, התחזיות עמדו על עלייה של 2.9%.

     

    הרווח הנקי של פוקס המאה ה-21 כמעט הוכפל. מעצמת המדיה פירסמה אתמול אחרי הנעילה תוצאות כספיות, כשברקע פוקס נראית קרובה מתמיד למכירת נכסי הבידור שלה לענקית וולט דיסני תמורת 71 מיליארד דולר – המחיר שהציעה דיסני כדי להתחרות בקומקאסט שרצתה אף היא לרכוש את נכסי פוקס.

     

    ענקית המדיה של רופרט מרדוק דיווחה על רווח של 920 מיליון דולר או 49 סנט למניה עבור הרבעון הרביעי הפיסקלי שהסתיים בסוף חודש יוני, בהשוואה ל-476 מיליון דולר או 26 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. בניכוי אירועים חד פעמיים, הרווח של פוקס מפעילות מתמשכת הסתכם ב-57 סנט למניה לעומת 36 סנט למניה בתקופה המקבילה ב-2017 ומעל צפי השוק ל-54 סנט למניה.

     

    אדידס: חברת ציוד ואופנת הספורט רשמה ברבעון השני של 2018 עלייה ברווח הנקי שנתמכה על ידי צמיחה חזקה של ההכנסות בשווקי המפתח כמו צפון אמריקה וסין. היצרנית הגרמנית דיווחה על דווח נקי של 396 מיליון אירו, לעומת רווח של 158 מיליון אירו ברבעון המקביל אשתקד. המכירות עלו ל-5.3 מיליארד אירו לעומת 5 מיליארד אירו ברבעון השני של 2017. אדידס אישרה את התחזית שלה ל-2018 כולה והיא מצפה שהמכירות, בניכוי השפעות המטבע, יצמחו ב-10%.

     

    אנליסטים במורגן סטנלי אמרו בשבוע שעבר שהמומנטום של אדידס בארה"ב עדיין חזק. "התפיסה של המותג השתפרה משמעותית בחמש השנים האחרונות, עם תחזית חזקה לשנה הבאה", אמרו בבנק ההשקעות.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים