שתף קטע נבחר

תאונה חמורה: רחפן פגע במסוק ריסוס במרכז הארץ

הרחפן פגע בסבכת מערכת הריסוס שמתחת למסוק, מה שהוביל את הטייס להחליט לנחות בשטח. חוקר ראשי מטעם משרד התחבורה קבע: "בנסיבות שונות, האירוע היה עלול להסתיים אחרת עבור המסוק"

 

התנגשות באוויר של רחפן ומסוק ריסוס (דוח 81-18) הודעה החוקר הראשי מספר 1255 (צילום: משרד התחבורה)
"אירוע חמור מאוד". הרחפן תקוע בסבכת מסוק הריסוס(צילום: משרד התחבורה)
רחפן פגע אתמול בבוקר (ג') במסוק ריסוס של חברת כימניר בפרדסים הסמוכים לצומת מורשה שבמרכז הארץ. הטייס נחת 400 מטרים ממקום הפגיעה ומצא רחפן שתפוס בסבכת מערכת הריסוס שמתחת למסוק. כך עולה מחקירת משרד התחבורה.

 

מהחקירה עולה כי אתמול בשעה 11:00 בבוקר מטיס הרחפן העלה את הרחפן לאוויר לגובה של 80 מטרים, כשהוא מתוכנת לצלם את הקרקע. 20 דקות לאחר מכן זיהה הטייס את הרחפן במרחק 10 מטרים ממנו. המטיס ניסה להסיט את הרחפן, אך איבד קשר עימו.

 

במקביל, טייס המסוק חש בחבטה באזור השמאלי התחתון של המסוק והחליט לנחות. הטייס מסר כי התנהגות המסוק הייתה תקינה לחלוטין, הוא לא חווה רעידות או נפילת כוח ולא נשמעו רעשים נוספים.

התנגשות באוויר של רחפן ומסוק ריסוס (דוח 81-18) הודעה החוקר הראשי מספר 1255 (צילום: משרד התחבורה)
(צילום: משרד התחבורה)

התנגשות באוויר של רחפן ומסוק ריסוס (דוח 81-18) הודעה החוקר הראשי מספר 1255 (צילום: משרד התחבורה)
(צילום: משרד התחבורה)

הטייס הודיע למגדל שאיתו היה בקשר רדיו על הפגיעה והנחיתה, כיבה את המסוק ובדק בראייה את המסוק, אז הבחין ברחפן התקוע בין מוטות מערכת הריסוס.

 

החוקר הראשי מטעם משרד התחבורה קבע כי "תחום הרחפנים הוגדר בעולם על ידי רשויות התעופה והבטיחות כסיכון הבטיחותי 'החדש' שמאתגר את כל העוסקים בנושא, בין השאר כדי למצוא פתרונות שימנעו ו/או יקטינו את הסיכונים הטמונים בהפעלתם 'בהרמוניה' עם מטוסים מאוישים".

 

החוקר אמר כי "האירוע מוגדר כאירוע חמור מאחר שבנסיבות מעט שונות, כמו פגיעה בשמשה הקדמית של הטייס ובעיקר פגיעה באחד הלהבים, תוך גרימת שבר, היה עלול היה להסתיים אחרת עבור המסוק ושוכניו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משרד התחבורה
מסוק הריסוס והרחפן
צילום: משרד התחבורה
מומלצים