שתף קטע נבחר

הנוסטלגיה מכה שוב - עכשיו פורשה ויגואר

גם שתי יצרניות מכוניות הספורט חושקות בחידוש דגמים קלאסיים. פורשה עושה זאת למען ההיסטוריה, יגואר למען הכסף

פורשה ייצרה יחידה בודדת מה-911 טורבו (שם קוד 993), בדיוק שני עשורים לאחר שהייצור הסדרתי הופסק. היא תוצע למכירה פומבית של RM סות'בי שתיערך בסוף אוקטובר במרכז המבקרים של היצרנית באטלנטה.


 

פורשה השתמשה במרכב של 993 שזכה לציפוי הגנה מחלודה ולאחר מכן לתהליך צביעה זהה לזה של מכוניות מודרניות, במקרה זה צבע זהב זהה ל-911 טורבו אקסקלוסיב. גם תא הנוסעים שוחזר בהשראת הגרסה המודרנית ולמרות שהוא דומה למקור, הוא כולל חומרים ודיפונים איכותיים יותר.

פורשה 911 993 טורבו ()

פורשה 911 993 טורבו ()

מנוע 3.6 ליטר כפול מגדשי טורבו ומקורר אוויר נבנה מחדש במיוחד עבור המכונית ומפיק 450 כ"ס, הספק זהה לגרסת הקצה לדור זה, הטורבו S ממנה נבנו רק 345 יחידות. המשך שרשרת ההנעה זהה למכונית המקורית וכולל תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה כפולה-קבועה.

 

פורשה 911 993 טורבו ()

יגואר לעומת זאת הכריזה כי תייצר E-טייפ חשמלית, בדומה לאב-טיפוס שזכה לפרסום רב כרכב החתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל. היצרנית הבריטית תציע ללקוחות המכונית הנחשבת עדיין לאחת היפות בעולם, הסבה להנעה חשמלית. היחידה הראשונה צפויה להימסר ב-2020.

יגואר E-טייפ חשמלית ()

יגואר E-טייפ חשמלית ()
יגואר לא מפרסמת עדיין פרטים טכניים מלאים או את עלות ההסבה. מצברים בקיבולת 40kWh אמורים לאפשר טווח נסיעה של כ-270 ק"מ תודות למשקל עצמי ומקדם גרר נמוכים.

 

חיצונית זהה ה-E-טייפ החשמלית לגרסת המקור, אבל תא הנוסעים זוכה לשינויים כמו לוח מחוונים דיגיטאלי, מסך מגע גדול המציג את נתוני יחידת ההנעה וחוגה בדומה לדגמים המודרניים של היצרנית לבחירה בין נסיעה לפנים, לאחור או חניה, במקום בורר התיבה הידנית המסורתית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים