שתף קטע נבחר

הסטינגר של קיה - עוד רגע היא כאן

יבואנית קיה תשיק בקרוב את הסטינגר עם יומרה יוצאת דופן - אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 3. בין היתר היא גם תהפוך ליקרה והמהירה ביותר בארסנל הגדל של הקוריאנים

כמעט שנתיים לאחר השקתה העולמית תגיע קיה סטינגר גם לישראל. מכונית הסדאן של היצרנית תנסה להתמודד מול מתחרות אירופאיות יוקרתיות דוגמת אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C קלאס, עם תג-מחיר שינוע בין 250 אלף שקל לגרסת הבסיס ועד כ-350 אלף שקל לגרסה הבכירה.

 

 

מידות הסטינגר ממקמות אותו מעט מעל מתחרותיה הישירות. כך למשל, בהשוואה לב.מ.וו סדרה 3 היא ארוכה ב-20 ס"מ (483 ס"מ), רחבה ב-6 ס"מ (187 ס"מ) ונמוכה ממנה ב-3 ס"מ (140 ס"מ). בסיס הגלגלים מרשים במיוחד ועומד על 290.5 ס"מ (9.5 ס"מ יותר), בעוד תא המטען צנוע יחסית עם 406 ליטר של נפח (74 ליטר פחות). בהתאם למידות, גם המשקל העצמי גבוה יותר: בין 1.8 ל-1.9 טון, כ-300 ק"ג יותר מהמתחרה הבווארית.


קיה סטינגר ()

הסטינגר מבוססת על פלטפורמה המיועדת למכוניות סדאן עם הנעה אחורית ומנוע אורכי מבית קיה, המעניקה בסיס גם ל-K900, עם מתלי מקפרסון מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור. חשוב להזכיר כי בראש פרויקט פיתוח הסטינגר עמד אלברט בירמן, לשעבר המהנדס הראשי של חטיבה M בב.מ.וו, וכיום סגן נשיא בענקית הקוריאנית האחראי גם על פיתוח יונדאי i30N הספורטיבית.

 

ביצרנית מדגישים כי אבות הטיפוס של המכונית עברו ניסויי נהיגה מפרכים שכללו את משטחי השלג והקרח בחוג הארקטי בצפון שוודיה, במקביל ל-480 הקפות (כ-10,000 ק"מ) שביצעו נהגי הניסוי של החברה סביב מסלול הנורבורגרינג בגרמניה - לכל אחת מהגרסאות.

קיה סטינגר ()

היא תוצע עם צמד מנועי טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם 256 כ"ס ו-V6 בנפח 3.3 ליטר כפול מגדשים עם 370 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה, אבזר ייחודי בקטגוריה (שלרוב משולב בגרסאות הקצה של המתחרות), המאפשר אחיזה טובה יותר של הגלגלים האחוריים ושליטה קלה יותר בהחלקות כוח למעוניינים בכך.

 

הדגם בעל המנוע החזק יצויד גם בבולמי זעזועים אדפטיביים, מערכת בלימה של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר. 350 מ"מ וקאליפר עם ארבע בוכנות מלפנים ו-340 מ"מ וקאליפר עם שתי בוכנות מאחור (לעומת 320 מ"מ ו-315 מ"מ בהתאמה בגרסת הבסיס).

קיה סטינגר ()
עם המנוע הקטן תזנק הסטינגר ל-100 קמ"ש ב-6 שניות בדרך ל-240 קמ"ש מרביים, 1.3 שניות פחות ו-5 קמ"ש יותר מב.מ.וו 320. עם המנוע הגדול המיאוץ הקלאסי יסתיים תוך 4.9 שניות בלבד בדרך ל-270 קמ"ש מרביים, 0.2 שניות פחות ו-20 קמ"ש יותר מב.מ.וו 340. גרסאות הנעה כפולה למנועים אלה ומנוע טורבו-דיזל שמשווקים באירופה לא יוצעו כאן.


קיה סטינגר ()
 

היבואנית טרם פרסמה את רשימת האבזור, אך ל-ynet נודע כי היא צפויה להיות עשירה מהמקובל. אבזור הבטיחות יהיה מלא, כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית, התראה על שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים