שתף קטע נבחר

מבחן לקורקינט סקוטאייר: מקורי, מהיר ומשלנו

בתוך הערב רב של הקורקינטים החשמליים שמציפים את רחובות הערים, דווקא אחד מתוצרת הארץ סיקרן אותנו במיוחד. אחרי רכיבה ארוכה הסתבר שבצדק רב

הכירו את סקוטאייר, מותג קורקינטים ישראלי שמיוצר ברחוב הכי מזוהה-מוטורית של בירת הקורקינטים הישראלית, המסגר בתל אביב. רכיבי ההנעה מגיעים - ומעשית אי אפשר אחרת - מיצרנים שונים בחו"ל. אך הרעיון, הפיתוח, התכנון והייצור שייכים לסדנה המקומית  שהקים הצמד עודד מזרחי ואיציק קלדרון.

 

המבחן, בקצרה: 

 

אהבנו: קל יחסית, חזק, מהיר, מקורי, ישראלי

בסדר: מחיר, מראה

פחות: בלם קדמי, טווח בעוצמה מלאה

 

בהיצע של סקוטאייר שלוש גרסאות לקורקינט, ולכולן משותפת מערכת הנעה 48V חזקה המוזנת מסוללת ליתיום עם 9 או 10 אמפר-שעה - בהתאם לגרסה. ההבדלים העיקריים ביניהן: רוחב משטח העמידה, חבילת האבזור ההיקפי ונפח סוללה. גדול יותר בגרסת פרימיום, צנוע יותר בשתי האחרות.

 

למבחן ראשון על הכלי לקחנו את גרסת הביניים הנקראת Wide board ("לוח רחב"), זו המגיעה באופן טבעי עם משטח עמידה גדול ממדים ואפשרות בחירה בין סוג המשטח (עץ או מתכת) ומגוון הצבעים.

 

סקוטאייר (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

 

איכות הבניה והחומרים, גם בהשוואה לכלים אחרים עליהםן רכבנו בעבר, לא פחות ממצוינת. בנוסף אהבנו במיוחד את מנגנון קיפול מוט ההיגוי, המלמד על הקשר ההדוק בין מתכנני הכלי לעולם הדו-גלגלי הכבד יותר. שכן בניגוד ללא מעט כלים אחרים, מפרק הקיפול אינו ממוקם באיזור עליו פועלים הכוחות החזקים ביותר - צוואר ההיגוי - אלא מעליו.

 

כך נשמר היגוי מדויק יותר ובמקביל נמנעת תחושת גמישות מיותרת במוט היגוי הארוך והאנכי שמאפיינת כלים אחרים. הכל משדר סוג של חוסן מבני המסייע לביטחון בתפעול, תחושה שנדיר למצוא בכלים מתחרים.

 

סקוטאייר (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

 

ויש עוד נקודות לחיוב. גלגלי "10 עם צמיגים מנופחי אוויר ממותג Kenda המוכר, מוסיפים ביטחון ברכיבה דינמית-יותר, מציעים אחיזה טובה מאד על האספלט ומסייעים כמובן גם בשיכוך.

 

גרסת המבחן צוידה במעצור דיסק מכאני יחיד מאחור בקוטר 140 מ"מ, חזק מאוד אך בעל יעילות מעט מוגבלת. באופן אישי לא הייתי מוותר על אופציה לתוספת מעצור קדמי. יש רק לזכור כי מעצור קדמי בקורקינט דורש זהירות עד השלמת ההיכרות עם הכלי ויכולותיו. השילוב של חישוקים קטנים, עמידה וכידון גבוה, עלולים להתגלות כבעייתיים - כואבים ואף יקרים - לחסרי ניסיון.

 

סקוטאייר (צילום: אבי חי)
סקוטאייר(צילום: אבי חי)

 

תוספת אחרת בדמות כידון רחב יותר התגלתה כבעלת ערך מוסף יוצא דופן, שתורמת רבות לנוחות ולא פחות חשוב, לביטחון. אבל זה לא מגיע בחינם, שכן השחלת הכלי לתא מטען של מכוניות קטנות עשויה להתגלות כבעייתית יותר עקב הצמיחה בממד הרוחב.

 

מערכת ההנעה? זו עמדה בכל הגדרות היצרן. החל בדינמיות יוצאת הדופן והממכרת של הכלי החזק והנמרץ במיוחד, ועד לטווח נסיעה של כ-30 ק"מ אמיתיים במצב 1 הרגוע מהשלושה. רוכבים בעלי ניסיון ימצאו את מצב "2" המהיר יותר כמתאים, בעוד העברה למצב הדינמי "3" אינה מומלצת לבעלי לב חלש או כאלה העומדים לרכוב למרחקים, שכן קצב ריקון הסוללה בו מהיר במיוחד. זמן טעינה? לנו זה לקח בין שלוש לארבע שעות.

 

סקוטאייר (צילום: אבי חי)
(צילום: אבי חי)

 

מה היה לנו בסוף? כלי ייחודי, חזק ומהיר המתאים למגוון רוכבים. החל ברוכבים המבקשים לעצמם מוצר מקורי סופר-איכותי, דרך כאלה הזקוקים לכלי שמתגבר בקלילות מרשימה על עליות, ועד רוכבים מנוסים שיידעו להעריך ולנצל את היכולת הדינמית יוצאת הדופן. אהבנו, מאוד.

 

קורקינט סקוט-אייר

מנוע: 48V

סוללה: ליתיום 9 אמפר-שעה, או 10 בגרסת "פרימיום"

משקל (במבחן): 13 ק"ג

צמיגים: "10, Kenda

בלמים: טקטרו, 140 מ"מ, דיסק מכאני

טווח נסיעה: 30 ק"מ (רמה 1)

מחיר (גרסת המבחן): 6,000 שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי
על הסקוטאייר
צילום: אבי חי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים