שתף קטע נבחר

מבחן טיורינג למכונית האוטונומית שמפתחת מובילאיי

פרופסור אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, אומר כי מערכת הנהיגה האוטונומית שמפתחת החברה תעמוד למבחן המשווה בין חשיבה אנושית למלאכותית

מערכות הנהיגה האוטונומיות אותן מפתחת חברת מובילאיי ישתתפו במבחן טיורינג לבינה מלאכותית, בו עורכי המבחן מתקשרים עם מכונה במטרה לקבוע האם היא מתנהגת באופן "אנושי". כך הכריז פרופסור אמנון שעשוע, מדען באוניברסטיה העברית, ממייסדי מובילאיי וארקום, וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית, בוועידת המשפיעים של חברת החדשות.

 

פרופסור אמנון שעשוע (צילום: רשות שוק ההון)
פרופסור אמנון שעשוע(צילום: רשות שוק ההון)

 

לדברי שעשוע, כיום מתרחשת בישראל מהפכה טכנולוגית רחבה בה פיתוח הבינה המלאכותית מניע את המשכה. "הבינה המלאכותית שקיימת היום הינה צרה ובעלת יכולת לפתור בעיות שמוגדרות היטב כמו שח, משחקי טרוויה וקבלת החלטות בסביבה מוגדרת - כמו ברכב אוטונומי" אמר שעשוע.

 

"רכב אוטונומי צריך להשתלב בתנועה סואנת ולקבל החלטות כמו נהג שמתבסס על ניסיון. הדבר מהווה בעיה ובמבחן טיורינג נרצה להוכיח שאנחנו יכולים לתכנת מחשב כך שמי שיושב מאחור לא יוכל לדעת האם מדובר בנהג או במכונה", הוסיף.

 

מבחן טיורינג משמש מעין מדד אפשרי לבחינת מידת האינטליגנציה של מכונה. חוקר מקיים בו דיאלוג מקביל עם אדם ומכונה, מבלי לדעת עם מי הוא מתקשר וכך אינו יודע גם מי משני הגורמים ענה באופן מסוים. מכונה יכולה לעבור בהצלחה את המבחן אם החוקר אינו מסוגל להבחין בינה לבין האדם בעזרת "תשובותיה".

 

"מבחן הטיורינג בו ניקח חלק יוכיח כי נוסע לא יוכל להבדיל בין המערכת שלנו לנהג אנושי מבחינת אסטרטגיה וטקטיקה של מערך ההחלטות בהשתלבות בתנועה, וגם מבחינת נוחות הבקרה", אמר שעשוע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רשות שוק ההון
פרופסור אמנון שעשוע
צילום: רשות שוק ההון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים