שתף קטע נבחר

20 שניות וזהו: חניוני אופניים רובוטיים יוקמו ב-4 תחנות רכבת

להחנות ולעלות לקרון: רכבת ישראל ומשרד התחבורה מתכננים פיילוט לבניית מתקני חניה חדשניים שיאפשרו לרוכבים להפקיד ולשחרר את אופניהם תוך שניות

 

בשורה לרוכבי האופניים? חניונים רובוטיים בתחנות הרכבת (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
בשורה לרוכבי האופניים? חניונים רובוטיים בתחנות הרכבת(צילום: ירון ברנר)
  

רכבת ישראל ומשרד התחבורה פרסמו הבוקר (ד׳) מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של חניונים רובוטיים לאופניים. הספק שיזכה בו יוציא לדרך פיילוט של ארבעה חניונים עיליים שייבנו בתחנות בנתניה ובאר שבע צפון, ויכילו מקום לכ-150 זוגות אופניים. שני חניונים תת-קרקעיים נוספים ייבנו ככל הנראה בתחנת סבידור מרכז, בתחנת האומה או בתחנת הרצליה, ויכילו מקום לכ-200 זוגות אופניים.

 

הפקדת האופניים בחניונים הרובוטיים תתבצע תוך 20-15 שניות בלבד. השימוש בחניון יתאפשר באמצעות אפליקציה ייעודית, אתר אינטרנט ושירות לקוחות טלפוני. זיהוי בעל האופניים יתבצע באמצעות "רב קו" אישי או כרטיס האשראי. בחניונים יותקנו מצלמות שיתעדו את הליך ההפקדה והשחרור של האופניים, וכן חיישני זיהוי והתרעה על הפרעות אפשריות.

עומס בתחנת רכבת בית יהושוע (צילום: רועי ליבנה)
חניונים רובוטיים - ייתכן וייקלו על הצפיפות בתחנות(צילום: רועי ליבנה)

על פי גורמים ברכבת, הערים שייבחרו לפיילוט יהיו בעלות אוכלוסיות צעירות שרוכבות על אופניים ומשתמשות ברכבת. בתחנות שלא ייבחרו לשלב הפיילוט, ייבנו מתקני חנייה דו קומתיים ועמדות ניפוח גלגלים.

 

שירותי חניונים רובוטיים לרוכבי אופניים קיימים ביפן שנים רבות, ומוכרים גם בגרמניה, בצ'כיה ובמדינות נוספות. הם נחשבים לפיתרון בטוח לשמירת האופניים וגם לשירות משלים פופולרי בקרב הנוסעים.

 

סוגיית העלאת האופניים לרכבת עלתה לכותרות לא פעם, ולאחרונה בשל האיסור שהוטל על העלאת האופניים בזמן עבודות לפתיחת קו ירושלים-תל אביב בחודש שעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים