שתף קטע נבחר

צפו: הפרסומת שכל ארה"ב מדברת עליה

אחרי הביקורת של דונלד טראמפ על חברת נייקי, הפרסומת השנויה במחלוקת בכיכובו של הקוורטבק קולין קפרניק נחשפה, זכתה לתמיכה מלברון ג'יימס ותשודר לפני משחק הפתיחה של עונת הפוטבול

 

לשחקן הפוטבול קולין קפרניק אין קריירה מזהירה במיוחד, והוא ודאי לא סופרסטאר שרגיל לקבל חוזי פרסום ענקיים. אבל הקוורטרבק של סן פרנסיסקו מצא את עצמו בקדמת הבמה לאחר שהוביל מחאה שקטה של ספורטאים שחורים אמריקאים, כשלפני משחק קדם עונה של ה-NFL ב-2016 נמנע מלעמוד בזמן השמעת ההמנון האמריקאי - ובחר לכרוע ברך במקום.

 


 

מאז הספיקה הסערה לרדת מהכותרות, עד שהשבוע הודיעה נייקי כי הפרזנטור החדש שלה לציון 30 שנה לסלוגן המפורסם "Just Do It" יהיה לא אחר מאשר אותו קפרניק - ועוררה מחדש את הדיון הציבורי סביבו. הקוורטרבק עומד במרכזה של פרסומת שתשודר הערב במהלך משחק הפתיחה של העונה החדשה ב-NFL בין פילדלפיה איגלס לאטלאנטה פאלקונס. 

 

קולין קפרניק בפרסומת החדשה (צילום: רויטרס)
קולין קפרניק בפרסומת החדשה(צילום: רויטרס)

 

אתמול (רביעי) חשפה החברה לראשונה את הפרסומת ובה מפציר השחקן בכל אדם להגשים את חלומותיו בכל מחיר. בזמנו עוררה המחאה של קפרניק מהומה גדולה בארה"ב וביקורות חריפות, שהאשימו אותו בחוסר פטריוטיות. מצד שני, כאמור, הוא גם סחף אחריו ספורטאים רבים מענפים שונים שבחרו לבטא באותו האופן את ההתנגדות שלהם לחוסר השוויון והאלימות כלפי שחורים בארה"ב.

 

הנשיא דונלד טראמפ כבר הספיק למתוח ביקורת על ההחלטה של נייקי להעמיד את השחקן במרכז הקמפיין, וכך גם רבים ברשתות החברתיות. מצד שני, לברון ג'יימס הביע תמיכה בהחלטה והעלה את הפרסומת לחשבון הטוויטר שלו. המניה של החברה בוול סטריט צנחה באופן קיצוני. מצד שני, מומחים מעריכים שהבאזז סביב הפרסומת שווה לחברה סכום עתק של 43 מיליון דולר.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
קולין קפרניק
צילום: רויטרס
מומלצים