שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לא נשאר כלום

    שוק רווי, הנחות ענק, מימון זול, יד שניה סטגנטי והיצף של מכוניות משומשות. איך תגן על הכסף שלך מירידת הערך המהירה של המכונית?

     

    בשיתוף ynet רכב חדש

      

    הגיע הזמן להתחדש במכונית. חגיגה! אבל רגע, עצרו הכל! העיתוי גרוע. למה גרוע? כי רק לפני רגע היה אוגוסט, כשכל עם ישראל היה בארץ אחרת. אבל עכשיו אנחנו נמצאים בתחילת ספטמבר אז הכול טוב. לא? לא. כי כעת נוצר מצב חדש, עם ישראל נמצא בתקופת החגים, ושוב כולם בחופשה ולאף אחד אין ראש לרכוש מכונית חדשה, או מכונית משומשת. אז קצת אכלתם אותה. אבל זה בסדר כי ספטמבר יעבור ויגיע אוקטובר, אבל גם אוקטובר הוא חודש עם טיפה חגים, אז בפועל אנחנו מדברים על המשך אוקטובר, תחילת נובמבר. וזו בעיה, כי אנחנו מתקרבים לסוף השנה.

     

    שתהיה שנה מוטורית מתוקה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שתהיה שנה מוטורית מתוקה(צילום: shutterstock)

     

    מה הבעיה בסוף השנה? אנשים רוצים מכונית חדשה מודל 2019 ועד שהם יקבלו את המכונית זה ייקח זמן. זמן שיעמוד בשוק המשומשות, כי הלקוחות ימתינו לירידת המחירים גם שם. מצב בעייתי, אבל זה לא חדש, בהתחשב במצבו של שוק הרכב המשומש בשנים האחרונות נדמה ששום חודש אינו מתאים למכירה של מכונית משומשת. אבל מה לעשות שהגלגלים מסתובבים, מכוניות צריך לקנות ולמכור, אז מפרסמים את האוטו למכירה. ואז מגלים עובדה מצערת: הקונים לא רוצים, כי כאמור אין כעת ביקוש, אז צריך להוריד מחיר.

     

    כמה להוריד? זה כבר תלוי במשא ומתן בין הקונה ובין המוכר. אבל רגע – בואו נלך רגע אחורה, העובדה ששוק הרכב המשומש בישראל תקוע בחודשים האלה לא משפיעה? התשובה: משפיעה ועוד איך. לכן מכוניות משומשות סובלות בימים אלה מירידת ערך קשה שמתבטאת בחלק ניכר מהדגמים הפופולאריים בירידת מחיר של אלפי שקלים בחודש. כלומר בעצם קנינו נכס מסוים בסכום מסוים ואחרי שלוש שנים איבדנו עשרים עד שלושים אחוז מהערך שלו. לא משנה איך תנסו לקרוא לזה, זה מצב בעייתי, וזה כמובן לפני שהגענו לנקודה הכי בעייתית: הערך שנקוב בספרים, כלומר כמה הרכב רשום במחירוני המכוניות המשומשות הוא לא ערך המכירה בפועל. כלומר האוטו שלנו איבד 30% בשלוש שנים? סבבה, המחיר שנמכור אותו בפועל יהיה למעשה 40% ואולי אפילו יותר נמוך אם איתרע מזלך ובחרת ברכב לא מבוקש.

     

    ויש עוד. המחיר הזה לא מכמת עוד גורמים חשובים, למשל זמן. הזמן שלנו שווה כסף וכיום כדי למכור מכונית משומשת בישראל צריך להקדיש מעל חודשיים, חודשיים של שיחות טלפון, חודשיים של ביקורים של רוכשים פוטנציאליים, חודשיים של ריצות לבדיקות במכוני הבדיקה השונים ושל קונים שאולי מעוניינים כן ואולי לא וכמובן של שיחות מסוחרים. בקיצור- ירידת הערך של המכונית בפועל היא ירידה גדולה יותר ממה שמחירון יכול לקבוע עבורנו. הירידה יותר תלולה ממה שהקונה יוכל לקבוע עבורנו, בגלל שגם הזמן שלנו שווה כסף.

     

    ומה עם ההשפעות על שוק הרכב המשומש מצד שוק הרכב החדש: מי שיקנה מאיתנו - האדם הפרטי - מכונית יצטרך להביא מזומן, או המחאה בנקאית. מי שיקנה ממגרש גדול או רשת טרייד אין יצטרך להביא רק מקדמה, את היתר הוא יוכל יקבל בתשלומים או במימון אולי אפילו "ראש בראש". מבחינת הקונה הפוטנציאלי זה גם נושא קריטי: לא כל אחד יכול להביא מזומנים. אז גם כאן יש לנו בעיה ששווה כסף, כי העסקה שאנו מציעים לרוכש של רכב משומש פחות אטרקטיבית, כלומר עלינו להוריד עוד מהמחיר. חישבו על כל עסקאות רכישת הרכב המשומש שעשיתם, סביר להניח שבשנה שנתיים האחרונות זוהי המציאות שהייתה מנת חלקכם. לא עוד!

     

    לפחות בפעם הבאה תוכלו לבצע עסקת ליסינג פרטי תפעולי: עם הכספים ממכירת הרכב אפשר לשים מקדמה על רכב חדש בליסינג פרטי תפעולי (ולהישאר עם עשרות שקלים ביד) ולאחר מכן לבחור במסלול המאפשר תשלום חודשי שאינו גבוה או מעיק. בסוף התקופה אפשר להשתמש בתשלום הסופי כמקדמה עבור העסקה הבאה, ולומר שלום לטלפונים, טרטורים וסוחרים.

     

    הצעות לרכב חדש וליסינג

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים