שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    חידושים בלי ריגושים: תערוכת IFA 2018
    כנס האלקטרוניקה הגדול באירופה ממשיך במגמת ההידרדרות ומאבד את ההכרזות הגדולות בתחום. גיא לוי חזר מאוכזב

    בעוד כמה ימים, ב-12 בספטמבר, תכריז חברת אפל בסן חוזה, קליפורניה על שלושה אייפונים חדשים ותגרור אחריה את מלוא תשומת הלב של עיתונות הטכנולוגיה העולמית וכמובן את סקרנותם של חובבי הטכנולוגיה באשר הם.

     

     

    לפני מספר שבועות עשתה זאת חברת סמסונג בניו יורק כשהציגה את דגם הנוט 9 שלה ובחודש מאי עשתה זאת חברת LG כאשר הציגה את ה-G7 שלה בניו יורק גם היא. LG הגדילה לעשות כאשר ימים ספורים לפני כנס IFA שהתקיים השנה בתחילת ספטמבר, היא הכריזה על שני מכשירי G7 חדשים וזולים יותר, בעוד שבכנס עצמו היא רק הציגה אותם על שולחנות המתחם באולם שבו הציגה את מוצריה. בעוד קצת יותר מחודש תציג חברת וואווי את הדגם החדש מסדרת ה-Mate המשובחת וגם היא בחרה לעשות זאת באירוע פרטי שיתקיים בעיר לונדון.

     

    רובוטים שאפשר לרכוב עליהם (צילום: גיא לוי)
    רובוטים שאפשר לרכוב עליהם(צילום: גיא לוי)

     

    המגמה הזו של אירועים פרטיים שעורכות חברות הטכנולוגיה הגדולות על מנת להציג את המוצרים והפיתוחים החדשים שלהם, ממשיכה בשנים האחרונות ומי שנפגע מכך בצורה הברורה ביותר הן תערוכות האלקטרוניקה-טכנולוגיה הגדולות. מדובר בתערוכת IFA שהסתיימה כאמור עכשיו בברלין, כנס הטכנולוגיה הגדול CES שנערך מדי שנה בחודש ינואר בלאס וגאס ואפילו כנס המובייל הגדול MWC שנערך מדי שנה בחודש פברואר בעיר ברצלונה.

     

    יהיה לא נכון לומר שאין חידושים בכנסים הללו, אבל מה לעשות, עולמות המובייל והסמארטפונים הם אלו שמושכים את מירב תשומת הלב ורוב הפיתוחים והחידושים האחרים מהווים מעין קישוט להכרזות המרכזיות באותם כנסים. ואם לקחתם לנו את אותן הכרזות חשובות, לקחתם את העניין האמיתי מהכנס באופן כללי.

     

    גלגיליות חשמליות (צילום: גיא לוי)
    גלגיליות חשמליות(צילום: גיא לוי)

     

    ובכל זאת, הכנסים הללו ממשיכים להתקיים והעיתונאים ממשיכים להגיע מרחבי העולם על מנת לסקר אותם. אבל לפי רמת הסיקור, ניתן להבין שהתרגשות גדולה, לא ממש ראינו שם.

     

    אז מה כן ראינו? ראינו השתלטות של גוגל ואמזון על כל מתחם התערוכה (כמעט) מבלי להציג מוצר אחד בלבד. איך הן עשו את זה? באמצעות העוזרים האישיים שמוצמדים היום לכל מוצר טכנולוגי כמעט, החל ממקררים, טלוויזיות, רמקולים, תנורים, מזגנים, סמארטפונים, שעונים, אוזניות, מצלמות ולעוד מוצרים רבים אחרים. הכל מוביל אותנו לקראת הבית החכם והמסייע שיהיה לכולנו בעתיד, אם נרצה ואם לא.

     

    המסכים מתעקמים: עכשיו על כל מוצר (צילום: גיא לוי)
    המסכים מתעקמים: עכשיו על כל מוצר(צילום: גיא לוי)

     

    בתחום הטלוויזיות, כל מה שקרה הוא שהגענו סוף סוף למסכי 8K מסחריים שנמצאים בחנויות (סמסונג) ולא רק לפאנלים ונסיונות שראינו בכנסים הקודמים. מרגש? לא ממש. הרי טכנולוגיית 4K נמצאת בשוק כבר מספר שנים ועדיין לא הגענו לנתח שוק שמצדיק התרגשות מטכנולוגיה "חדשה" שאנחנו מכירים כבר לפחות שלוש שנים.

     

    בתחום הסמארטפונים, כפי שהזכרתי בתחילת הכתבה, לא נרשמו הפתעות מרעישות. היחידה שהציגה מכשיר דגל חדש שרלוונטי לשוק הישראלי, היא חברת סוני שהציגה את ה-XZ3. אבל אפילו במקרה הזה לא נרשמה התרגשות גדולה, מהסיבה הפשוטה שחברת סוני מציגה מכשיר חדש כל שעתיים בערך, וגם אז, היא לא ממש לומדת מהטעויות שעשתה במכשירים הקודמים.

     

    הרבה מוצרים בעיצובי רטרו (צילום: גיא לוי)
    הרבה מוצרים בעיצובי רטרו(צילום: גיא לוי)

     

    בכנס משתתפות הרבה יצרניות קטנות ונישתיות שלא רק שאינן רלוונטיות לשוק הישראלי, אלא גם הן בעצמן לא ממש מחדשות, אלא יותר מתקדמות לעבר (שלא לומר מעתיקות מ) יצרניות גדולות כמו סמסונג ואפל. אז פתאום לכולן יש מגרעת בחלק העליון של המסך, פתאום לכולן המסך נמתח מקצה אחד של המכשיר לקצהו השני וכולן עושות תחרות אחת עם השנייה למי יש יותר מצלמות בגב המכשיר. מחדש? בקושי. מרגש? ממש, אבל ממש לא.

     

    יורדים מהחוטים. כולם. (צילום: גיא לוי)
    יורדים מהחוטים. כולם.(צילום: גיא לוי)

     

    ההשתלטות של גוגל ואמזון על עולם העוזרים האישיים פותחת פתח עצום לכל יצרני הרמקולים והאוזניות (ועוד הרבה מוצרים אלקטרוניים) להציג מוצרים "חדשים" בתחום. אוזניות שמכילות את אותם רכיבים אלקטרוניים בדיוק, עוברות שינוי עיצובי קל, מקבלות עוזר דיגיטלי לבחירתן, והופ – יש לנו מוצר חדש.

     

    גם הבית החכם באופן כללי כבר נמצא בנוף שלנו כמה שנים וכל מה שאנחנו מקבלים בכנסים בשנתיים-שלוש האחרונות זה בעיקר עוד מוצרים שנכנסים לאותה מסגרת, כמו ביגוד ונעליים, מוצרי מטבח לבנים כמו תנורים, מקררים, בלנדרים ואפילו מכונות תפירה, מזוודות, תיקים וארנקים. מחדש? בהחלט. מרגש? לא כל כך.

     

    IFA 2018 (צילום: IFA)
    IFA 2018. נהיה שם גם בשנה הבאה(צילום: IFA)

     

    אז מה זה אומר? שלא נגיע לתערוכות האלו בעתיד כדי לסקר אותן? לא בהכרח. אנחנו נמשיך לחפש את אותו ריגוש טכנולוגי שמצאנו בעבר כשסמארטפון חדש ומרגש הוצג (גם זה אגב כבר לא ממש מרגש, אבל זה נושא לכתבה אחרת לגמרי), או כשראינו איזה פיתוח מדהים שלא שמענו על קיומו עד רגע התערוכה. בינתיים אנחנו מחכים לאייפונים החדשים, למרות שכולנו כבר למשה יודעים מה בדיוק הולך להיות שם. מ.ש.ל.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים