שתף קטע נבחר

לקסוס UX - היא לא כמו כולן

הדרך של לקסוס להתמודד עם קטגוריית רכבי הפנאי הקומקפטיים אליה נכנסה באיחור, שונה מהרגיל. שכחו ממראה קרבי ומוכן לכל אתגר, הכינו עצמכם לגישה מקורית ומעניינת. נהיגת בכורה

במה נהגנו: לקסוס UX

מתחרים: וולוו XC40, אודי Q2-Q3, ב.מ.וו X1

מתי אצלנו: תחילת 2019

מחיר משוער: החל מ-230 אלף שקל

 

 

בעד: מראה מקורי, סביבת נהג, יחידת כוח היברידית

נגד: נוחות נסיעה, מרחב פנים, יחידת כוח רגילה

 

לקסוס UX ()

בגדול: תכירו את לקסוס UX, רכב פנאי קומפקטי המיוצר על-ידי חטיבת היוקרה של קונצרן טויוטה ומיועד על כן להתמודד מול מתחרים אירופאים מקטגוריית היוקרה הראשונה כמו אודי Q2-Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA וגם וולוו XC40. בכך מרחיבה היצרנית - כלפי מטה - את היצע רכבי הפנאי המודרניים שלה, הכולל גם את ה-NX הצעיר יחסית, ומצטרפת באיחור ניכר לפלח השוק הצומח ביותר בתעשייה כיום.

 

לקסוס UX ()
 

עיצוב: אין ספק שה-UX ימשוך מבטים, והמראה במציאות מסקרן עוד יותר מהתמונות. אך באופן יוצא דופן, גם מספר ימים לאחר הנהיגה ברכב החדש עדיין לא החלטתי אם הוא נאה, או פשוט שונה. הוא נראה קטן מידות, אפילו יותר ממדיו האמיתיים. ועם ממד גובה צנוע ודגש על פרטי עיצוב ייחודיים כמו יחידות התאורה מאחור או החרטום, הוא נראה יותר כמו מכונית האצ'בק עתידית-מסוגננת ופחות כמו רכב פנאי הרפתקני.

 

סבכת שעון החול עצומת המידות שמעצבי לקסוס הפכו לחלק בלתי נפרד מכל חברת משפחה, נמצאת גם כאן וביחס למידות המרכב הקטנות, היא נראית עצומה ומוגזמת עוד יותר. אז נכון, יש פה ושם מגני פלסטיק שחור וגם פסי גגון, אבל אף אחד לא יחשוד שמדובר ברכב שעושה דרכו לחוף הים עם שני גלשנים וחליפות גלישה תואמות. גם מכיוון שהוא נראה ממש קטן, וגם מכיוון שהוא מציע תא מטען זעיר מידות.

 

לקסוס UX ()

בלקסוס אומרים שמדובר בגרסת טרום-ייצור וכי הנפח יגדל בעתיד, אך זה נשמע יותר כמו ניסיון לצנן ביקורת ופחות כמו תכנית סדורה. המידות הקטנות הופכות את הכניסה לרכב למעט צפופה עבור גדולים ונהג גבוה יעשה את החיים לא ממש נעימים לנוסע מאחוריו.

 

תא נוסעים: תחושת הבלבול המסוימת שמייצר המראה מבחוץ מתחלפת באנחת רווחה עם הכניסה פנימה. זו לקסוס. עם הרבה עור ודיפון רך, ואווירה נעימה גם כשגווני הריפוד לא מגיעים מהצד היותר-נינוח של מניפת הצבעים. שלא במפתיע התחושה מאחור צפופה למדי. לא רק ששלושה מבוגרים לא יסתדו שם אלא שהכניסה אינה נוחה והישיבה מאחורי נהג גבוה תהיה בלתי אפשרית לגדולים.

 

סביבת הנהג משדרת בעיקר אינטימיות. עם מושבים מעט צפופים - כמקובל במכוניות ההאצ'בק של המותג, ct200h למשל - ומעט מקום עודף, קונסולה מרכזית שפונה לכיוון הנהג, מסך תצוגה ענקי בגודל "10.25 ולוח מחוונים דינמי.

 

לקסוס UX ()

המנופים והמתגים נראים ומרגישים בדרך כלל איכותיים, למעט אחדים שהגיעו היישר ממדף חלקי טויוטה כמו חלקי פלסטיק נוקשים וזולים מעט לתחושה בדלתות. לצערי, לקסוס ממשיכה - וללא ספק תמשיך, עניין של מקוריות וגאווה - להשתמש במסך המגע הבעייתי סביבו יש פחות או יותר קונצנזוס - לא אינטואיטיבי לתפעול, לא בטוח לשימוש.

 

לקסוס מבהירים כי מדובר במבנה בסיסי שונה, אך ה-UX מבוסס בכל זאת על פלטפורמת TNGA המודרנית שמשותפת לטויוטה C-HR. שלא במקרה, בסיס הגלגלים שלו זהה לנתון ברכב הפנאי של המותג העממי יותר: 264 ס"מ. אורכו מקצה לקצה עומד על 450 ס"מ, רוחבו על 184 ס"מ וגובהו 152 ס"מ.

 

לשם השוואה, בסיס הגלגלים של וולוו XC40, מתחרהו העתידי, ארוך ביותר מ-6 ס"מ, הוא גבוה בלא פחות מ-13 ס"מ, רחב יותר וכל זאת במרכב מעט קצר יותר. היצע מערכות הבטיחות הסטנדרטיות של ה-UX כולל בקרת שיוט אדפטיבית, אזהרת וסיוע בעת סטייה מנתיב, שמירה על נתיב וזיהוי תמרורים ועוד.

 

יחידות הנעה וביצועים: ה-UX יוצע עם שתי יחידות הנעה, מנוע 2.0 ליטר בנזין חדש עם 171 כ"ס ב-UX200, או בגרסה היברידית עם תוספת מנוע חשמלי שמעלה את ההספק במעט ל-178 כ"ס ב-UX250h. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה עם הנעה קדמית בבנזין או בהיברידי, וסוג של הנעה וכפולה בגרסה היברידית נוספת תחת השם E-Four בה מנוע חשמלי נוסף המשודך לדיפרנציאל האחורי מניע את הגלגלים האחוריים בעת הצורך, כאשר מערכת בקרת היציבות פוקדת כך. בעיקר עבור תושבי אזורים עם כבישים בעלי מקדמי אחיזה נמוכים בחורף כסוג של הנעה-כפולה צנועה.

 

לקסוס UX ()

מנוע הבנזין בו נהגנו באירוע ההשקה לא הרשים במיוחד והיה רחוק מלשכנע שהוא אכן מצויד בהספק הנאה המוצהר. בנהיגה רגועה לחלוטין אין בעיה מיוחדת והוא אף שומר על שקט יחסי ופעולת תיבה רגועה. אך תחת עומס הוא הופך לפחות נעים וחלק, ללא רזרבות כוח להן אפשר היה לצפות. המנוע ההיברידי עושה רושם שונה לגמרי למרות זהות חלק ניכר ממרכיביו. הוא לא רק שקט משמעותית בחלק ממצבי הנהיגה, אלא גם מתופעל טוב יותר על-ידי התיבה הרציפה והחדשה של לקסוס.

 

הגרסה החזקה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות. נאה, אבל רחוק מלהרשים מתחרים אירופאים עם מנועי בנזין מוגדשים ושרירים נמרצים בהרבה. דווקא האצות ביניים, בעיקר בגרסה היברידית מרשימות במיוחד עם כוח מתפרץ מפתיע.גם ממהירות תלת-ספרתית. אל תצפו לביצועים מלהיבים, כן לפעולה רהוטה.  

 

נוחות והתנהגות: לקסוס UX שומר על רמת נוחות סבירה במהלך רוב תנאי הנהיגה, אך אינו יכול להיחשב כנוח במיוחד. כיול המתלים, בניסיון להעניק סוג של התנהגות דינמית-נמרצת, מעט קשוח מהרצוי. בעיקר בגרסאות הספורט עם חישוקים גדולים (מדי) וצמיגים רחבים (מדי). הוא אמנם זריז יחסית לחלק ממתחריו, אך ההיגוי אינו מהמדויקים שיש. אכיפת מהירות נסיעה דרקונית בכבישים הבין כפריים באירוע ההשקה מנעה אפשרות לדחוף אותו לקצה, אך ספק אם המצב ישתפר שם. 

 

סיכום: לקסוס UX מעניק ליצרנית את מה שהיא מבקשת - דגם חדש שממלא את הריק היחסי שנוצר עבורה כיום בקטגוריית ההאצ'בק עם ה-CT המזדקנת במהירות, ובאותה עת יכול למשוך לקוחות המחפשים רכב פנאי רך. הוא נראה מיוחד ומרגיש איכותי ומתנהל היטב בגרסה ההיברידית.

 

האם השוק באמת המתין ללקסוס כדי לרכוש רכב בתת-קטגוריית של תת-קטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים? לא אם הוא מחפש רכב פנאי של ממש. שהרי וולוו XC40 נראה קשוח והרפתקני ממנו ובכל הנוגע לשימושיות - אין להשוות. חלק ממותגי היוקרה הגרמניים מציעים איכויות נהיגה עדיפות, אחרים פשוט נעימים יותר למראה ושימושיים יותר. וכן, לתג המחיר הגבוה יש משמעות.

 

עד כמה נכונה הערכת היבואן המקומי המאמין כי ה-UX יהפוך ללהיט מכירות, נדע רק בשנה הבאה. 

 

הכתב היה אורח חברת לקסוס

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים