שתף קטע נבחר

קרם דה-לה קרם

נשים מוכנות לשלם גם 4,500 שקלים לקרם וסרום בתמורה לתקווה, שעור הפנים ייראה צעיר יותר והשקיות והקמטים שבעיניים ייעלמו (כמעט). מה הפסיכולוגיה, שעומדת מאחורי השיווק היקר, שגורם לנשים להשתעבד ל"משכנתה קוסמטית", והאם האיכות היא באמת פונקציה של המחיר? קבלו כמה דוגמיות. ודעה אחת

כשמדובר בעור הפנים שלנו - שבעיני רבות ורבים מהווה את כרטיס הכניסה שלנו למקומות "שווים" - אנחנו לא מוכנים להתפשר. מותגי קוסמטיקה שונים גילו את הסוד הזה מזמן, ובשנים האחרונות מוצעים יותר ויותר סוגי קרמים וסרומים באלפי שקלים למוצר. ההבטחה תמיד זהה: שימוש מתמיד במוצר - יהפוך את העור לחלק, צעיר וזוהר. וכך - נשים בימינו יכולות לוותר על דירה בשל גובה סכום המשכנתה החודשית, אבל כשזה יגיע למחיר מוצר קוסמטי מבטיח – חומות החישוב הכלכלי נופלות והארנק נפתח.

 

האם כל מותג קוסמטיקה שמפרסם ומוכר את מוצריו באלפי שקלים לפריט - מקיים את ההבטחה? האם איכות המוצר תלויה רק במחירו? על השאלה הזו יכולה לענות רק מי שמשתמשת במוצר ורואה את התוצאות על עור פניה. אבל גם לחברות הקוסמטיקה יש הסברים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

מחיר המוצרים נקבע על פי כמה פונקציות: זה מתחיל ממחקר ופיתוח הפורמולה ועובר למרכיבים הפעילים. חברות קוסמטיקה מציגות שמות של צמחים ומרכיבים יוקרתיים, שרובנו לא בדיוק מכירים, אבל השם מהלך עלינו קסם: הוא משרה תחושה של ביטחון, שאכן הפעולה תתבצע כמובטח והמחיר כדאי. ועם יד על הלב: כמה מאיתנו מכירים את האורכידאה רויאל, קוויאר שחור, חומצה אלרונית, אצות נדירות, סחלבים, אבקת יהלומים וזהב 24 קארט. גם לא ממש יודעים, שכל החומרים האלו מוכנסים לפורמולה בכמויות מזעריות, כי בכל קרם יש קודם כל לחות: הווה אומר שרובו מים.

 

דברים נוספים שמסבירים את המחיר הגבוה הם המרקם, ניחוח הקרם, עיצוב האריזה, פרסום באמצעות סלבריטאיות וסלבריטאים, וכל זה מתנקז לתוך העובדה הידועה, שהוכחה מחקרית, שהיבטים פסיכולוגיים עובדים נכון על לקוחות, ולכן מהווים כלי שרת בידי חברות, שקושרות בין מחיר גבוה במיוחד לאיכות מובטחת.

 

קהל היעד אליו מופנים תכשירים יקרים אלו הן בדרך־כלל נשים מעל גיל 40, וכשהגיל חוצה את ה־50 - כוח הקנייה עולה. ומתברר, שהרוכשות אינן בהכרח אלו שנמנות על מעמד סוציו אקונומי גבוה, אלא נשים שרוצות להיראות טוב, שמבקשות שעור הפנים שלהן ישדר רעננות וצעירות. בנוסף, בשנים האחרונות מתחזקת המגמה של טיפוח וטיפול ביתי, ונשים עושות לעצמן חישוב, שבמקום טיפול בידי קוסמטיקאיות, הן ירכשו את החומרים היקרים והמתקדמים, וישתמשו בחידושים ובטכנולוגיות החדשות בעצמן על עצמן.

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

אין עוררין על העובדה, שיש נשים שיתארו את התחושה הטובה לאחר השימוש בסרום ובקרם, אלא שלא בהכרח התוצאות תלויות במחירים הנדרשים. יש גם לציין, שרוב החברות נוקבות במחיר המחירון, אבל לעיתים הוא נמוך יותר באתרים שלהן באינטרנט.

 

כמה מוכנות לשלם נשים עבור סרומים וקרמים? הנה מדגם קטן של מחירים נדרשים של חברות יוקרה כגון גרלן, סיסלי, לנקום, ג'בנשי, לנקסטר, לה מר, ואסתי לאודר. המחירים מתחילים בסביבות ה־1,000 שקלים למוצר, וגם יכולים ולחצות את גבול ה־4,500 שקלים למוצר.

 

סיסיליה

קרם עיניים של סיסלי־פריז

SISLEYA L'INTEGRAL ANTI-AGE EYE AND LIP CONTOUR CREAM

קרם אנטי אייג'ינג, שמוגדר כבעל נוסחה פורצת דרך המטפלת בהזדקנות עור העיניים, בזכות מרכיבים צמחיים כמו חמאת שיאה, גליצרין ירקות, פרו ויטמין B5. מחיר: 1,648 שקלים.

 

קרם עיניים סיסליה (צילום: יח
קרם עיניים סיסליה(צילום: יח"צ סיסליה)

 

ג'יבנשי

LE SOIN NOIR YEUX

הקרם השחור לעיניים. הרכיב הפעיל: אצה השחורה. מחיר: 1,120 שקלים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

סרום עיניים מסדרת אורכיד אימפריאל של גרלן

מבוסס על קוקטייל סחלבים המסייעים בהארכת חיי תאי העור ומאיצים את התחדשותם.

מחיר: 936 שקלים.

 

גרלן אורכיד שחור (צילום: יח
גרלן אורכיד שחור(צילום: יח"צ גרלן)

 

קרם פנים של גרלן

מסדרת אורכיד אימפריאל:

מבוסס על קוקטייל סחלבים פעיל, משלב טיפול ביו אנרגטי המעשיר את העור. מחיר: 4,540 שקלים.

 

קרם לחות של שאנל

בסביבות 2,000 שקלים.

 

קרם אנטי אייג'ינג ליום

All DAY ALL YEAR

מחיר: 1,980 שקלים.

סטנדל - Stendhal

קרם טיפולי אנטי אייג'נג. פטנט בלעדי. מחיר 1,917 שקלים.

 

לה מאר:

מעבדות המחקר של ד"ר מקס הובר. סרום התחדשות וקרם Crème de la Mer (קרם דה לה מאר) – קרם Miracle Broth שהמורכב מאצת ים, סידן, מגנזיום, אשלגן, ברזל ועוד. מחיר: 1,390 שקלים ל- 60 מ"ל.

 

קרם פנים שחור של ג'יבנשי:

2,250 שקלים.

 

אסתי לאודר, רה נוטריב ערכת שיקום:

1,500 שקל

 

לנקסטר, סרום רטינולוג'י:

1,110 שקלים.

 

מסכת הסרום של לנקום:

Absolue L'Extrait Ultimate Rose Serum Mask

מכילה צנצנת ורדים ו-14 אמפולות. מחיר: 2,000 שקלים.

 

איב סאן לורן

קרם עיניים וקרם לחות. מורכבים מעלי הזעפרן, שידוע גם בכינויו ה"זהב האדום", הפורח בהרי האטלס יום אחד בשנה, ואצה אדומה. מחיר: 1,600 שקלים.

 

ג'יבנשי

LE SOIN NOIR. LE SOIN NOIR & BLANC

ערכת שני בקבוקים זהים עם שתי נוסחאות נדירות: תמצית ליום ותמצית ללילה. מחיר 2,700 שקל.

LE SOIN NOIR LOTION ESSENCE מי פנים מקדימים להעצמת האפקט. מחיר: 850 שקל.

 

סיסלי פריז

SISLEŸA L'Intégral Anti-Âge

נוסחה אקטיבית הפועלת על גורמים המאיצים את הזדקנות העור. מחיר: 2,550 שקל ל-50 מ"ל.

 

לסיכום:

לא פעם אני נעמדת מול מדפי הקוסמטיקה ברשתות שונות, מביטה במוצרים שעלותם חוצה את 4 הספרות, קוראת את מילות המפתח: מרקם, ניחוח, תחושה, אפקט מיידי, את שמות החומרים (שלא פעם כתובים באותיות קטנות כל־כך, שצריך להצטייד בזכוכית מגדלת כדי לראות את הכתוב), ושואלת את עצמי, מה היה ההבדל על פניי, אם בכלל, לו יכולתי להרשות לעצמי לרכוש אותם.

 

למול אותם מדפים, עליהם מונחים מוצרי היוקרה, יש מראש מותגים, שלא מתומחרים ב-4 ספרות. שעלותם המקסימלית לא מגיעה לחצי מאלף.

על כך יכולה להשיב, למשל, רונית שגב, ביולוגית וחוקרת-עור, שמתמחה בהזדקנות העור ובחומרים הפעילים בשיקום והצערת העור. שגב, מקימת ובעלת חברת ביופור, עוסקת כבר 11 שנה בפיתוח וייצור של תכשירים לעור וקוסמטיקה רפואית (סדרת Derma Cell). "ביופור נושאת את דגל האיכות והשקיפות בתחום הקוסמטיקה הרפואית, ושמה לה למטרה להביא לידיעת הציבור כיצד באמת שופטים תכשיר קוסמטי", היא אומרת, "וזה לא הפונקציה של המחיר".

 

רונית שגב (צילום: יח"צ)
רונית שגב(צילום: יח"צ)

 

להרגיש איכותית ויוקרתית גם בפחות מאלפיה למוצר? אפשרי! / רוני שגב

תכשירי קוסמטיקה רפואית בעלות של 160 – 220 שקלים

 

“חשוב לאבחן מקצועית ונכון את הפנים ולהבין במדעי הפנים ובחומרים פעילים. לא לקבל את הרושם מהמחיר ומהאריזה”, אומרת רונית שגב. “עם כל הכבוד למוכרות ברשתות הפארם, הן לא יכולות לאבחן נכון את עור הפנים, כי אין להן את הידע. מוצר חייב להכיל הרכב וריכוז נכונים של החומרים הפעילים, ולא פחות חשוב להתאים את המוצר התאמה מדויקת לעור הפנים. קרם משנה את מראה העור. לעולם לא אבטיח עור חדש, אבל כן אצליח להביא לעור אסתטי ובוהק ומצעיר. תכשירים בתחום חידוש העור, טיפול באקנה ופיגמנטציה, שאלו שטחי העיסוק שלי, מצריכים ידע. לדעת צורת מתן: איך מורחים תכשיר טיפולי. למשל: קוסמטיקאית תיתן את אותו הקרם לכמה לקוחות שיקבלו שיטת טיפול שונה. להתאים קרם לפנים זה כמו להתאים חליפה למידות. הקוסמטיקאיות גם מנהלות מעקב, ואם יש בעיה של רגישות, הן יכולות לענות עליה בכל שעה ביום. תכשירים בתחום חידוש העור, טיפול באקנה ופיגמנטציה, שאלו שטחי העיסוק שלי, מצריכים ידע. הקוסמטיקאיות שלי מדריכות איך למרוח את התכשיר הטיפולי, יודעות להתאים את הקרם לסוג העור ומנהלות מעקב. מה שמדריך אותי זו יושרה – את זה הבטחתי כשהקמתי את החברה. היום אנחנו כבר גדולים, ואין לי ספק, שהלקוחות שלי ירכשו את המוצרים שלי גם אם אעלה את מחירם. אבל אני עומדת בהבטחתי, וטווח המחירים של המוצרים נע בין 160 שקלים ל-220 שקלים למוצר".

 

קרליין:

מסכה, קרטין ושפתון במחירים שבין 49.90 – 69.90 שקלים

 

לאחרונה השיקה קרליין שלושה מוצרים:

לפנים: מסכת זהב. מסכת ג'ל גמישה, ספוגה במרכיבים המעניקים הזנה מידית לעור, המסייעים לתיקון נזקים קיימים ומונעים נזקים עתידיים. המחיר: 69.90 שקלים.

 

לשיער: טיפול קרטין טהור. רביעיית אמפולות קרטין אינטנס במחיר של 49.90 שקלים למארז.

 

ולשפתיים: סדרה של שמונה שפתונים מטאליים, שנעים בין גוון בלונד זוהר ועד גוון סגול עמוק. קרליין אף מדגישים את היותו של השפתון עמיד: ניתן לשתות, לאכול, לדבר ולהתנשק ולשמור על שפתיים מלאות צבע, כל זאת בתמורה ל־59.90 שקלים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים