שתף קטע נבחר

חוזרים לפסים: הסכם בין הנהלת הרכבת לעובדים

לאחר יומיים שבהם חלו שיבושים בתנועת הרכבות בשל "מחלת נהגי קטר", הגיעו הלילה הצדדים להסכם, לפיו ינהלו משא ומתן לאחר החגים

תנועת הרכבות תשוב הבוקר (יום ג') לסידרה. ההכרזה באה לאחר משא ומתן מרתוני שנמשך יותר מ-11 שעות בין נציגי ועד העובדים להנהלת הרכבת. בדיונים השתתף גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. על פי המתווה שהושג, הרכבות ישובו לפעול כסדרן והצדדים ישובו אל שולחן המשא ומתן לאחר החגים.

 

 

ביום ראשון הודיעו למעלה מ-30 נהגים ברכבת כי הם "חולים". כתוצאה מכך נאלצה הנהלת הרכבת לבטל נסיעות בקווים הפחות עמוסים. גם אתמול היו שיבושים בתנועת הרכבות בשל "מחלת נהגי הקטר". 

 

מרכבת ישראל נמסר: "תנועת הרכבות תהיה הבוקר כסדרה". בהסתדרות הוסיפו: "בתום למעלה מ-11 שעות של משא ומתן בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הגיעו הנהלת רכבת ישראל בראשות, יו״ר החברה דן הראל, מנכ״ל החברה שחר איילון וועד העובדים בראשות גילה אדרעי, ליאב אליהו וגיל יצחק להסכמות לפיהן הצדדים ייכנסו למו"מ בתחילת חודש אוקטובר. נוכח ההסכמות הללו לא צפויים שיבושים".

 

עוד לפני ההסכם, תקפו בוועד העובדים את הנהלת הרכבת. בוועד העובדים אמרו אתמול: "ועכשיו לאמת - כדי להפעיל את רכבות ראשונים-לוד שצוינו נדרשים בסך הכל שני נהגים, וכדי להפעיל את הרכבות בקו בית שמש - מלחה נדרשים עוד שני נהגים. ברכבת ישראל יש 300 נהגי קטר, האם באמת יש צורך להשבית רכבות נוסעים? או שאולי זו רק הדרך של הנהלת הרכבת שוב, להסית את האש מכשלונותיה אל עבר העובדים והוועד? אגב, באותו זמן ממש בו בוחרת ההנהלה להשבית רכבות נוסעים היא מקצה 16 נהגים לטובת נסיעות מבחן בקו ירושלים. המשמעות היא ש-16 נהגים מסיעים כבר שעות רכבות ריקות מנוסעים. אנו מבקשים לחזור ולהבהיר כי וועד העובדים לא נתן שום הנחיה ארגונית לעובדים 'להתחלות' או לנקוט בעיצומים. ראוי שהנהלת הרכבת תבדוק את עצמה ותפסיק להטיל בנו רפש". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
עומסים אתמול ברכבת השלום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים