שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "אם אתה עושה טעות, הקיר מחכה לך ב-300 קמ"ש"

    אלון דאי חוזר לליגת העל של הנסקאר, יתחרה לראשונה במסלול האובאלי שבריצ'מונד אך אינו מתבייש להודות: "זה יהיה מהיר, מאתגר מלחיץ"

    רק לפני ימים ספורים ישב אלון דאי בבר של מלון ליד מסלול המרוצים הוקנהיים שבגרמניה, ניתק את הנייד וחזר בראשו על הטעות שביצע ועלולה לגרום לו לאובדן אליפות 2018. מספר שעות לפני כן החליק נהג המירוץ הישראלי והסתחרר בפנייה האחרונה של ההקפה האחרונה במרוץ, כשהוא צונח מהמקום השני ל-15.

     

    אלון דאי (סטפן אזמרד)
    אלון דאי - לאחר הניצחון(סטפן אזמרד)

     

    אלא שאז הגיע המרוץ השני של סוף השבוע ובו ניצח, תוך שהוא קובע כי ב-20 באוקטובר יתייצב במסלול זולדר שבבלגיה כדי להגן על תואר אלוף ליגת

    הנאסקר האירופאית. עוד לפני כן, כבר בסוף השבוע הקרוב, הוא יתחרה בפעם השנייה בחייו במירוץ ליגת הנסקאר הבכירה, נסקאר-קאפ, בריצ'מונד, שבווירג'יניה.

     

    דאי (26) זינק למרוץ הראשון של סוף השבוע החולף עם השברולט SS של קבוצת CAAL מהשורה הראשונה על הגריד. "במשך כל המרוץ שמרתי על המקום השני וחיכיתי לרגע הנכון לצאת לעקיפה כדי לנצח. הרגע הזה הגיע בפנייה האחרונה לפני קו הסיום, עשיתי את המהלך וחצי אוטו כבר היה לפני המוביל. אבל אז הבנתי שלא אצליח לסיים את המהלך, גרוע יותר, שאני עלול לפגוע במוביל ואז לא רק שלא אסיים שני, אלא שאספוג עונש בגלל התאונה. הסתחררתי והמנוע כבה. ישבתי במכונית הדוממת וראיתי את האליפות נעלמת".

     

    אלון דאי (סטפן אזמרד)
    הקרב במירוץ הראשון. מתכנן התקפה(סטפן אזמרד)

     

    אלון דאי ()
    ...מנסה לבלום מאוחר ונועל גלגל קדמי ימני

     

    אלון דאי ()
    ... מסתחרר ומסיים אחרון

     

    לוריס הזמאנס ההולנדי חצה ראשון את קו הסיום עם הפורד מוסטאנג שלו ודאי מיהר לעזוב את המסלול למלון. "אני בדרך כלל נהג מאוד מחושב ולא עושה טעויות טיפשיות. הפעם האחריות הייתה כולה שלי. לא רציתי לפגוש או לדבר עם אף אחד".

     

    למחרת זינק דאי למרוץ השני של סוף השבוע, הפעם מהעמדה בכירה על הגריד. "כבר לא חשבתי על אליפות. רציתי רק לנהוג הכי טוב שאני יכול, לכפר על אתמול ולהחזיר את הכבוד שלי. גם הפעם המכונית שלי לא הייתה הכי מהירה על המסלול והתמודדתי כל המרוץ עם ניסיונות עקיפה של הזמאנס. זה היה קרב חזק אבל נקי בו ניצחתי.

     

    משמעות הניצחון הייתה אדירה. "זה הפך את הכל: אני ממוקם עכשיו שני באליפות, רק 2 נקודות מהמוביל. ארבעה נהגים יאבקו על התואר במירוץ האחרון כשרק 12 נקודות מפרידות מהראשון לרביעי, ובקופה יש עוד 160 נקודות. אז הכל פתוח. בשנה שעברה, במצב דומה, זכיתי באליפות".

     

    דאי מוסיף ואומר: "נכון, אם העניינים היו מתנהלים אחרת, לא הייתי נקנס בחמש נקודות במרוץ הראשון העונה, לא הייתי נפסל בשני ובמירוץ הראשון של סוף השבוע הייתי מנצח, כעת הייתי כנראה כבר מוכתר כאלוף. אבל אני לא מאלה שהדברים באים להם בקלות".

     

    הניצחון השני היה חשוב לדאי גם כדי להגיע בסוף השבוע לריצ'מונד, שם יתחרה ב"ליגה של הגדולים", כשהוא זוכה הפעם לחסות של "בסט בולי סטיקס", יצרנית מזון לכלבים. גם הפעם ינהג דאי בטויוטה קאמרי מספר 23 של קבוצת BK.

     

    דאי השתתף אשתקד במירוץ נאסקר קאפ בסונומה, קליפורניה, וסיים במקום ה-32 לאחר שהיה מעורב בתאונה שגרמה נזק למכוניתו. הפעם מדובר במסלול שונה לגמרי: מסלול אובאלי אמיתי, הארדקור נסקאר, עם מהירויות של 300-350 קמ"ש אך לא רק. בזמן שנסקאר אירופאי אורך 70 הקפות לאורך 45 דקות, המירוץ בשבת יארך שלוש וחצי שעות ו-400 הקפות. אימונים יחלו בשישי והמירוץ עצמו יתקיים בלילה שבין שבת לראשון שעון ישראל.

     

    "זה יהיה מירוץ מאתגר ומאוד מהיר" אומר דאי, שהשלים כבר כ-30 שעות סימולטור מאז קיבל את ההזמנה להתחרות, במטרה להגיע מוכן ככל האפשר למכונית והמסלול. "זה משהו אחר לגמרי ממה שאני מכיר מאירופה. סונומה היה מסלול רגיל, וידעתי למה אני צריך לצפות. כאן זה עולם אחר. אני בא ללמוד ומקווה לסיים. במסלולים רגילים אם אתה עושה טעות אתה יוצא מהמסלול. כאן אם אתה עושה טעות, הקיר מחכה לך ב-300 קמ"ש".

     

    מה היעד שלך במרוץ?

    "זה מירוץ אובאלי קלאסי ראשון שלי, והאוטו שבו אנהג בדרך כלל מסיים אחרון. אם אצליח לסיים 25 מ-40 הנהגים זה יהיה הישג גדול".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים