שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צפו: הקפה מלאת עשן ב"גיהינום הירוק"
    בעוד שיצרניות רכב רבות מתמודדות על השגת זמני הקפה סביב מסלול הנורבורגרינג, פורד שלחה מוסטנג ייעודית למרוצי דריפט להקיף את הגיהנום הירוק "על הצד". סגנון נהיגה אמנם איטי יותר, אבל לא פחות מרשים לצפיה

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מסלול המרוצים המפורסם בעולם, הנורבורגרינג בגרמניה, הפך בשנים האחרונות לאתר קדוש כמעט עבור חובבי הגה. בהתאם הוא אף הפך לאמת מידה של יכולות דינמיות של מכוניות. יצרניות הרכב מתגאות בפיתוח דגמים חדשים על המסלול המאתגר ולא פחות מכך בזמני ההקפה שהפכו משמעותיים כמעט כמו נתוני זינוק ל-100 קמ"ש או מהירות מרבית.

     

    פורד מוסטנג נורבורגרינג ()

    פורד לעומת זאת החליטה לוותר על קביעת שיא הקפה חדש, והעדיפה לקבוע תקדים להקפה מלאה של המסלול בדריפטים, משהו שגם מבחינה ויזואלית מצטלם טוב יותר ומרשים לא פחות לצפייה. מאחורי ההגה התייצב וון גיטין ג'וניור המשתתף בסבב פרומולה דריפט האמריקאית (אלוף 2010) והפך לנהג הראשון בעולם שהקיף את ה"גיהינום הירוק" בסגנון נהיגה כזה.

     

    פורד מוסטנג נורבורגרינג ()
    גיטין עשה שימוש בפורד מוסטנג מוכנה למירוצים שלו שעברה שדרוג מסיבי. מנוע V8 עם מגדש על מעביר לגלגלים האחוריים יותר מ-900 כ"ס דרך תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית מחוזקת וייעודית למרוצים. מערכת המתלים שונה לחלוטין מהמכונית המקורית במטרה לעמוד בעומסי הצד המופעלים ולאפשר לגלגלים הקדמיים זווית היגוי גדולה בהרבה לשליטה בהחלקה.


    פורד מוסטנג נורבורגרינג ()

    פורד לא חשפה את זמן ההקפה, אך ציינה כי המכונית מגיעה למהירות מרבית של 240 קמ"ש (גבוהה ביחס לרכב כזה) וכי חלק מהדריפטים אף בוצעו בהילוך שישי. עוד מציינת היצרנית כי לצורך הצילומים נסגר הנורבורגרינג לתנועת מכוניות ונהגים אחרים, וכי ביצוע דריפטים במהלך ימי המסלול הפתוחים לקהל הרחב אסור.


    פורד מוסטנג נורבורגרינג ()

    "מבחינתי ביצוע הקפה מלאה של הנורבורגרינג בדריפט מייצג את האתגר האולטימטיבי. זה משהו שהרבה תהו אם הוא בכלל אפשרי והאם המכונית יכולה לבצע את זה ולסיים בחתיכה אחת", אמר גיטין בסיום. הוא גם הודה כי "הייתי מחוץ לאזור הנוחות שלי ובפועל לא הכרתי את המסלול כמו שחשבתי שאני מכיר. הכל משתנה כשאתה נוסע על הצד. כשעצרנו להחלפת הצמיגים הראשונה הייתה לי תחושה של התרוממות רוח, כזו שלא חוויתי מאז תחילת הדרך שלי כטירון בסבב הפורמולה דריפט".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים