שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחקר: שיגרת שינה קבועה בקרב מבוגרים - תמנע מחלות
    חוקרים מצאו כי מבוגרים אשר מקפידים על שעות שינה קבועות במשך כל ימות השבוע יסבלו פחות ממשקל עודף, סוכרת ויורידו את הסיכון למחלות לב. "במיוחד בגיל מבוגר אז משתנים דפוסי החיים יש חשיבות גדולה לשיגרת שינה קבועה בשביל לשמור על תיפקוד מאוזן של מערכות הגוף", אומרים החוקרים

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"


    לישון בשביל לשמור על הבריאות. מחקרים רבים בדקו את ההשפעה של שעות שינה על הבריאות, בכל גיל. כולם ככולם מצאו עדויות לחשיבות העצומה שיש לשינת לילה טובה על מערכות הגוף, הבריאות בכל גיל והיכולת המנטלית והגופנית. לראשונה מצאו החוקרים עדויות לכך שלא מספיקה שינה איכותית חשובה גם השיגרה, בכל ימות השבוע.

     

    המחקר החדש מצא כי מבוגרים אשר מקפידים על שעות שינה קבועות יסבלו פחות מבעיות בריאותיות כגון משקל עודף, רמות סוכר גבוהות ויורידו את הסיכון למחלות לב וסוכרת. "עד היום התייחסו המחקרים לאיכות השינה כגורם מייטיב בריאותית", ציינו החוקרים מארצות הברית "אנחנו מצאנו כי כי שיגרת שינה קבועה מהווה פרמטר משמעותי בשמירה על הבריאות, במיוחד בגיל מבוגר".

     

    עוד במדור 60 פלוס

    כמה זמן ואיך צריך להתאמן בגיל המבוגר

    הזדקנות חיובית: השינוי שנדרש למען המבוגרים 

    בגיל 85: התפריט ששומר לאלוף ישראל על השרירים 

     

    שיגרת שינה גם כשלא קמים לעבודה  (צילום: Sutterstock) (צילום: Sutterstock)
    שיגרת שינה גם כשלא קמים לעבודה (צילום: Sutterstock)
     

    ללכת לישון ולהתעורר באותה שעה

    המחקר שפורסם בכתב העת המדעי Scientific Reports ניתח מחזורי שינה של כ-2,000 מבוגרים בני 60-78 תוך איסוף ארוך טווח של נתוני הרגלי החיים שלהם. 

     

    המשתתפים ענדו מכשירי אקטגרפיה במטרה לתעד את הפעילות גופנית היומית שלהם, החשיפה לאור והרגלי השינה. החוקרים קבעו מדד חדש, מדד השינה הסדירה המתייחס לשינויים בשינה לאורך 24 שעות ביממה וכולל גם תנומות צהריים. "דפוסי שינה לא סדירים שכיחים אצל אנשים בכל הגילאים", אמרה חוקרת הראשית ג'סיקה לונספורד-אייברי מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת דיוק בארצות הברית. "בקרב מבוגרים אשר עזבו את שוק העבודה ושינו את הרגלי החיים - הבעיה עלולה להחריף".

     

    מנתוני המחקר מצאוהחוקרים כי אצל אנשים להם אין שינה סדירה, כלומר אלה שהלכו לישון מאוחר בלילה, ישנו הרבה במשך היום ונחשפו מעט לאור השמש עלה הסיכון לחלות במחלות לב, סוכרת, לסבול מהשמנה ולחוסר איזון במדדי לחץ הדם והסוכר ב-10 שנים. "חשוב לזכור כי שינה לא סדירה קשורה גם למתח ודיכאון שגם הם מעלים את הסיכון למחלות לב", הוסיפו החוקרים.

     

    "המצב האופטימלי הוא שאדם הולך לישון באותו זמן בכל לילה ומתעורר באותה שעה בבוקר, כולל בסופי שבוע. שיגרה זאת עוזרת למערכות הגוף להישאר באיזון ולשמור עליו". אומרת לונספורד-אייברי ומוסיפה "מבין שלושת הסוגים של בעיות השינה, משך, עיתוי וסדירות לאחרונה נמצא את הקשר החזק ביותר לבעיות בריאותיות".

     

    החוקרים ציינו בסיום המחקר כי יש חשיבות למחקר נוסף בכדי להבין טוב יותר את הקשר בין שיגרת השינה לבעיות הבריאות בכלל ומחלות לב בפרט. "מדובר במחקר תצפיתי", הם ציינו "נדרשים מחקרים נוספים כדי להבין טוב יותר את המנגנונים הללו מבחינה ביולוגית".  

     

     

    10 המלצות לשינה טובה

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון" 

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים