שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בבדיקה: הפיצ'רים שעוד רגע מגיעים לוואטסאפ
    מענה באמצעות סווייפ, דארק מוד וגם מארז חדש של סטיקרים: אלה הפיצ'רים שנמצאים כרגע בשלב הבטא, וצפויים להגיע בקרוב לאפליקציית המסרים הפופולרית

    עם למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים מסביב לעולם, וואטסאפ היא אפליקציית המסרים הפופולרית ביותר: בכל זאת, כדי להישאר רלוונטית - בעיקר אל מול מתחרות שהולכות וצוברות תאוצה (טלגרם היא הדוגמה הבולטת) - וואטסאפ מוכרחה להמשיך להתחדש, ולהציע פיצ'רים חדשים למשתמשים.

     

    וואטסאפ (צילום: Shutterstock)
    עוד פיצ'רים בדרך. וואטסאפ(צילום: Shutterstock)

     

    מספר חידושים כאלה נצפו לאחרונה בגרסת הבטא של האפליקציה - מה שאומר שהם כרגע בשלבי בדיקה, וצפויים להגיע לגרסה היציבה של וואטסאפ ממש בקרוב. הפיצ'ר של Swipe to reply - כלומר, מענה להודעה באמצעות החלקה ימינה, כבר זמין למשתמשי iOS ונמצא כעת בבדיקה גם עבור משתמשי אנדרואיד. במקום לסמן וללחוץ על "מענה" כדי להשיב להודעה - כל שיידרש הוא החלקה על המסך.

     

    חידוש נוסף הוא "דארק מוד", שנמצא גם הוא בשלבי בדיקה. "מצב אפל" הוא יתרון משמעותי עבור משתמשים שנוהגים לשלוח ולקבל מסרים גם בשעות הלילה או בתאורה חשוכה. עבור וואטסאפ, אפליקציה שנשענת על צבעים בהירים (ירוק ולבן), זהו מצב חיוני שיאפשר לקבל סכימת צבעים כהה בלחיצת כפתור. דארק מוד נועד כדי להקל על העומס בעיניים, והוא מותאם למצבים של סביבה חיצונית מוחשכת.

     

    על פי דיווח של WABetaInfo, גם מארז סטיקרים חדש צפוי להגיע בקרוב לוואטסאפ. סטיקרים הם פיצ'ר יחסית פופולרי, שנמצא כבר בשימוש באפליקציות מסרים אחרות - דוגמת טלגרם או פייסבוק מסנג'ר. סטיקרים הם משהו בין אימוג'י לבין גיף - עוד דרך נחמדה להתבטא באמצעים ויזואליים ולא מילוליים. מארז הסטיקרים הנמצא בבדיקה וצפוי להגיע אלינו בקרוב הוא זה של Biscuit.

     

     

    פיצ'ר מעניין נוסף הוא ה-PiP - כלומר, Picture in Picture. הוא מאפשר למשתמשים לצפות בסרטונים ששותפו בוואטסאפ - בתוך המסגרת של האפליקציה עצמה. כך למשל אם קיבלתם קטע וידאו ששותף מאינסטגרם או מיוטיוב, תוכלו לצפות בו בלחיצת כפתור בתוך האפליקציה עצמה.

     

    החידוש האחרון רלוונטי נכון לעכשיו למשתמשי iOS, ולא בטוח שמדובר בפיצ'ר שנשמח לקבל: על פי הדיווח, וואטסאפ מתכננת לשחרר בקרוב אפשרות ליצירת מודעות בתוך ה"סטטוס". כזכור, סטטוס הוא פיצ'ר מאוד לא פופולרי בישראל, המזכיר את הסטורי של אינסטגרם, ומוצג לכל אנשי הקשר בוואטסאפ למשך 24 שעות. ייתכן כי בקרוב משתמשי iOS יקבלו בעדכוני הסטטוס - גם מודעות של עסקים.

     

    בוואטסאפ טוענים כי הפיצ'ר המדובר לא אמור לפגוע בהצפנת קצה-לקצה, אולם מדובר בחלק משמעותי בטרנספורמציה שצפויה לעבור על וואטסאפ - בדרך מאפליקציה חינמית לשירות רווחי. שילוב מודעות בתוך האפליקציה הוא אחד מסלעי המחלוקת שהובילו בסופו של דבר לעזיבתם של מייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון ויאן קום, את החברה. אקטון אף התבטא לאחרונה בנושא, ואמר: "מכרתי את פרטיות המשתמשים שלי, ואני צריך לחיות עם זה בכל יום".   

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים