שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    שופרסל: הופכים עולמות בשבילך
    שופרסל‭ ‬פועלת‭ ‬תחת‭ ‬אסטרטגיה‭ ‬ממוקדת‭ ‬לקוח‭ ‬כדי‭ ‬למקסם‭ ‬את‭ ‬איכות‭ ‬הקשר‭ ‬עם‭ ‬הלקוח‭ ‬בכל‭ ‬ממשקי‭ ‬ההתקשרות‭ ‬איתו‭.‬ במקביל, ‬רכישת‭ ‬ניו‭ ‬פארם‭ ‬תבסס‭ ‬את‭ ‬מעמדה‭ ‬בתחום‭ ‬הפארם, ‬וההשקעות‭ ‬הנרחבות‭ ‬בדיגיטל‭ ‬ובמותג‭ ‬הפרטי‭ ‬יהוו‭ ‬את‭ ‬מנועי‭ ‬הצמיחה‭ ‬המרכזיים‭ ‬שלה‭ ‬בעתיד

    בשיתוף Superbrands

     

    השנה‭ ‬חוגגת‭ ‬רשת‭ ‬שופרסל‭ ‬60‭ ‬שנה‭ ‬להיווסדה. ‬בשנת‭ ‬1958‭ ‬נפתח‭ ‬הסופרמרקט‭ ‬הראשון‭ ‬בישראל‭ ‬ברחוב‭ ‬בן‭ ‬יהודה‭ ‬בתל‭ ‬אביב, ‬וכיום‭ ‬מפעילה‭ ‬הרשת‭ ‬מעל‭ ‬ל-330 סניפים, ‬מגלגלת‭ ‬מחזור‭ ‬שנתי‭ ‬של‭ ‬למעלה מ-12.5 מיליארד ‬שקל‭ ‬בשנה‭ ‬ומעסיקה‭ ‬כ-15 עובדים‭.‬

     

    על‭ ‬מנת‭ ‬לתת‭ ‬מענה‭ ‬מדויק‭ ‬ועדכני‭ ‬לצורכי‭ ‬לקוחותיה‭,‬ שופרסל‭ ‬מפעילה‭ ‬מספר‭ ‬פורמטים‭ ‬קמעונאיים‭ ‬ותתי‭-‬רשתות‭:‬

    שופרסל‭ ‬דיל‭ ‬היא‭ ‬רשת‭ ‬דיסקאונט‭ ‬הדוגלת‭ ‬במחירים‭ ‬זולים‭ ‬כל‭ ‬השנה, ‬בשטח‭ ‬גדול‭ ‬ובמגוון‭ ‬רחב‭ ‬של‭ ‬מוצרים‭.‬ לצד‭ ‬מוצרי‭ ‬מזון‭ ‬נמכרים‭ ‬ברשת‭ ‬גם‭ ‬כלי‭ ‬בית, ‬פריטי‭ ‬אופנה, ‬מוצרי‭ ‬חשמל‭ ‬ואלקטרוניקה‭ ‬ועוד.

    שופרסל‭ ‬שלי‭ ‬מפעילה‭ ‬סניפים‭ ‬עירוניים‭ ‬ושכונתיים‭.

    שופרסל‭ ‬אקספרס‭ ‬היא‭ ‬רשת‭ ‬חנויות‭ ‬נוחות‭ ‬עירוניות‭.

    Cash and Carry‭‬ הוא ‬פורמט‭ ‬חדש‭ ‬שהסניף‭ ‬הראשון‭ ‬שלו‭ ‬הושק‭ ‬ב-2018, במטרה‭ ‬לתת‭ ‬מענה‭ ‬מדויק‭ ‬ללקוחות‭ ‬במגזר‭ ‬העסקי‭ ‬והמוסדי‭ - ‬החל‭ ‬במכולות‭ ‬קטנות, ‬דרך‭ ‬מסעדות‭ ‬ועד‭ ‬למלונות.

    יש‭ ‬חסד היא ‬רשת‭ ‬ייעודית‭ ‬למשפחות‭ ‬גדולות‭ ‬ולקהל‭ ‬הדתי.

    green היא רשת חנויות אורגנויות. ‬

     

    סופרברנדס יקבי ברקן ()
    שופרסל

     

    בנוסף‭ ‬לסניפים‭ ‬הפיזיים‭ ‬מפעילה‭ ‬שופרסל‭ ‬אתר‭ ‬קניות‭ ‬מקוון‭ ‬ואפליקציה‭ ‬לסמארטפון, ‬בהם‭ ‬משתמשים‭ ‬מאות‭ ‬אלפי‭ ‬לקוחות‭ ‬מדי‭ ‬חודש.

     ‬

    מועדון‭ ‬הלקוחות‭ ‬של‭ ‬הרשת‭ ‬מונה‭ ‬למעלה‭ ‬מ-1.8 מיליון חברים, ‬מתוכם‭ ‬כחצי‭ ‬מיליון‭ ‬מחזיקים‭ ‬בכרטיס‭ ‬האשראי‭ ‬החוץ‭-‬בנקאי‭ ‬של‭ ‬הרשת. ‬השנה‭ ‬החליפה‭ ‬שופרסל‭ ‬את‭ ‬מפעיל‭ ‬כרטיס‭ ‬האשראי‭ ‬שלה‭ ‬והחלה‭ ‬בשיתוף‭ ‬פעולה‭ ‬עם‭ ‬חברת CAL.

     

    מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

     

    הסביבה‭ ‬התחרותית

    שוק‭ ‬קמעונאיות‭ ‬המזון‭ ‬עבר‭ ‬טלטלה‭ ‬בעקבות‭ ‬פירוקה‭ ‬של‭ ‬רשת‭ ‬מגה‭ ‬ורכישתה‭ ‬מחדש‭ ‬על‭ ‬ידי‭ ‬המתחרים‭.‬ למרות‭ ‬שינויים‭ ‬אלו, ‬שופרסל‭ ‬שומרת‭ ‬על‭ ‬מובילות‭ ‬שוק‭ ‬ומתמודדת‭ ‬בשוק‭ ‬תחרותי‭ ‬בחנויות‭ ‬הפיזיות, ‬בזירת‭ ‬הסחר‭ ‬המקוון‭ ‬ובמוצרי‭ ‬הפארם‭.

     

    האתגר‭ ‬השיווקי

    כרשת‭ ‬השיווק‭ ‬הגדולה‭ ‬בישראל, ‬שופרסל‭ ‬נדרשת‭ ‬לא‭ ‬רק‭ ‬לשמור‭ ‬על‭ ‬מעמדה‭ ‬המוביל, ‬אלא‭ ‬גם‭ ‬לתת‭ ‬מענה‭ ‬לתנאים‭ ‬המשתנים‭ ‬בשוק‭ ‬ולטרנדים‭ ‬הצרכניים. ‬לשם‭ ‬כך‭ ‬עליה‭ ‬לפעול‭ ‬לשדרוג‭ ‬מתמיד‭ ‬של‭ ‬חוויית‭ ‬הקנייה, ‬הערך‭ ‬המוסף‭ ‬ומגוון‭ ‬המוצרים‭ ‬שמוצעים‭ ‬בסניפים‭ ‬ובערוצים‭ ‬הדיגיטליים.

     ‬

    במקביל, ‬נדרשת‭ ‬הרשת‭ ‬להמשיך‭ ‬ולשפר‭ ‬את‭ ‬השירות, ‬לדאוג‭ ‬להצעות‭ ‬ערך‭ ‬אטרקטיביות‭ ‬ללקוחות‭ ‬ולהקפיד‭ ‬על‭ ‬איכות‭ ‬וטריות‭ ‬המוצרים‭ ‬שהיא‭ ‬מציעה‭ ‬ומספקת. ‬

     

    הפתרונות‭ ‬היצירתיים

    בשנה‭ ‬שעברה‭ ‬הטמיעה‭ ‬שופרסל‭ ‬את‭ ‬אסטרטגיית "‬הופכים‭ ‬עולמות‭ ‬בשבילך", ‬שמשמשת‭ ‬כסמן‭ ‬ימני‭ ‬בכל‭ ‬פעילותיה‭ ‬בנקודות‭ ‬המגע‭ ‬שלה‭ ‬עם‭ ‬הלקוחות: ‬החל‭ ‬בממשקים‭ ‬הפיזיים‭ ‬בסניפים, ‬המשך‭ ‬באתר‭ ‬הסחר‭ ‬האינטרנטי‭ ‬וכלה‭ ‬במגוון‭ ‬הערוצים‭ ‬הדיגיטליים‭ ‬שהיא‭ ‬מפעילה‭.‬

     

    תחת‭ ‬אסטרטגיית "‬הופכים‭ ‬עולמות‭ ‬בשבילך", ‬שופרסל‭ ‬מעמיקה‭ ‬ומשדרגת‭ ‬את‭ ‬פעילותה‭ ‬בכל‭ ‬הקשור‭ ‬לחוויית‭ ‬השירות, ‬המותג‭ ‬הפרטי, ‬טריות‭ ‬המוצרים, ‬כניסה‭ ‬לתחומים‭ ‬חדשים, ‬והקמת‭ ‬מרכז‭ ‬לוגיסטי‭ ‬מתקדם‭.‬

     

    המותג‭ ‬הפרטי. המותג‭ ‬הפרטי‭ ‬מהווה‭ ‬חוד‭ ‬חנית‭ ‬אסטרטגי‭,‬ המאפשר‭ ‬לשופרסל‭ ‬להציע‭ ‬ללקוחותיה‭ ‬הצעות‭ ‬ערך‭ ‬אטרקטיביות‭ ‬וייחודיות. ‬כיום, ‬מהוות‭ ‬מכירות‭ ‬המותג‭ ‬הפרטי יותר מ-24% מסך כל ‬המכירות‭ ‬ברשת,‭ ‬ושופרסל‭ ‬ממשיכה‭ ‬להרחיב‭ ‬את‭ ‬המגוון‭ ‬תחתיו‭ ‬תוך‭ ‬שהיא‭ ‬מעמיקה‭ ‬את‭ ‬פעילותה‭ ‬בעולם‭ ‬הטריות, ‬התינוקות, ‬הבריאות‭ ‬והטיפוח‭.‬

     

    מהפכת‭ ‬הטריות‭ .‬שופרסל‭ ‬מציבה‭ ‬את‭ ‬ערך‭ ‬ה‭"‬טריות" ‬כאחד‭ ‬הערכים‭ ‬המרכזיים‭ ‬בהצעת‭ ‬הערך‭ ‬שלה‭ ‬לצרכן.‭ ‬בשנים‭ ‬האחרונות, ‬תחת‭ ‬המותג‭ ‬הפרטי‭ ‬שלה, ‬השיקה‭ ‬הרשת‭ ‬מוצרי‭ ‬בשר, ‬עוף‭ ‬ודגים, ‬והיא‭ ‬משקיעה‭ ‬גם‭ ‬בקיצור‭ ‬זמן‭ ‬האספקה‭ ‬של‭ ‬פירות‭ ‬וירקות‭ ‬טריים‭.‬

     

    שופרסל‭ ‬זיהתה‭ ‬את‭ ‬צרכיו‭ ‬של‭ ‬הצרכן‭ ‬החדש, ‬שזמנו‭ ‬יקר‭ ‬והוא‭ ‬מחפש‭ ‬פתרונות‭ ‬זמינים, ‬מהירים‭ ‬ובריאים, ‬והיא‭ ‬משיקה‭ ‬בשנים‭ ‬האחרונות‭ ‬עשרות‭ ‬רבות‭ ‬של‭ ‬מוצרי‭ ‬מזון‭ ‬מוכנים‭ ‬לאכילה‭ ‬כדוגמת‭ ‬סדרת‭ ‬הארוחות‭ ‬המבושלות‭ ‬‬וסדרת‭ ‬המרקים‭ ‬העשירים‭ ‬המוכנים, ‬או‭ ‬בפתרונות "‬חצי‭ ‬מוכנים‭ ‬לבישול" ‬כדוגמת‭ ‬מוצרי‭ ‬בשר‭ ‬טרי‭ ‬בוואקום, ‬דגים‭ ‬טריים‭ ‬מפולטים, ‬חלקי‭ ‬עוף‭ ‬נקיים‭ ‬ומקוצבים, ‬עופות‭ ‬מתובלים‭ ‬שצריך "‬רק‭ ‬להכניס‭ ‬לתנור", ‬לקטי‭ ‬ירקות‭ ‬מלווים‭ ‬במתכונים‭ ‬ומגוון‭ ‬רחב‭ ‬של‭ ‬מוצרים‭ ‬טריים, ‬נקיים, ‬ארוזים‭ ‬ומוכנים‭ ‬לשימוש‭.‬

     

    כדי‭ ‬לתמוך‭ ‬בהצעת‭ ‬הערך‭ ‬שלה‭ ‬בתחום‭ ‬הטריות‭ ‬הקימה‭ ‬שופרסל‭ ‬במהלך‭ ‬2016‭ ‬מרכז‭ ‬לוגיסטי‭ ‬חדש (‬מרלו‭"‬ג) ‬בשוהם, ‬המייעל‭ ‬את‭ ‬שרשרת‭ ‬האספקה‭ ‬ומקצר‭ ‬את‭ ‬זמן‭ ‬הגעת‭ ‬המוצרים‭ ‬אל‭ ‬המדף. ‬המרלו‭"‬ג‭ ‬מתמחה‭ ‬בסחורה‭ ‬טרייה, ‬מצוננת‭ ‬וקפואה, ‬והסחורה‭ ‬מטופלת‭ ‬בו‭ ‬משלב‭ ‬הליקוט‭ ‬ועד‭ ‬משאית‭ ‬ההפצה‭ ‬כמעט‭ ‬ללא‭ ‬מגע‭ ‬יד‭ ‬אדם‭.‬

     

    התרחבות‭ ‬לעולמות‭ ‬הפארם.‬‭ ‬בדצמבר‭ ‬2017‭ ‬רכשה‭ ‬שופרסל‭ ‬את‭ ‬רשת‭ ‬ניו‭ ‬פארם‭ ‬במטרה‭ ‬להפוך‭ ‬אותה‭ ‬לרשת‭ ‬מוצרי‭ ‬פארם‭ ‬מובילה. ‬החברה‭ ‬מפעילה‭ ‬את‭ ‬רשת‭ ‬ניו‭ ‬פארם‭ ‬כחברה‭ ‬בת, ‬ומטמיעה‭ ‬בה‭ ‬את‭ ‬שיטות‭ ‬העבודה, ‬פילוסופיית‭ ‬השירות, ‬ההתמחות‭ ‬הלוגיסטית, ‬הידע‭ ‬בסחר‭ ‬אלקטרוני‭ ‬והטכנולוגיות‭ ‬המתקדמות‭ ‬שמיושמות‭ ‬בשופרסל‭.‬

     

    תזונה‭ ‬ואורח‭ ‬חיים‭ ‬בריא.‭‬‭ ‬לאור‭ ‬ההצלחה‭ ‬והפופולריות‭ ‬של‭ ‬מתחמי‭ ‬green‭ ‬בסניפי‭ ‬הרשת, ‬ממשיכה‭ ‬שופרסל‭ ‬לפתוח‭ ‬מתחמים‭ ‬נוספים‭ ‬המציעים‭ ‬ללקוחות‭ ‬חנויות‭ ‬בריאות‭ ‬וטבע‭ ‬קרובות‭ ‬לבית. ‬תחת‭ ‬שופרסל‭ ‬green‭ ‬הושקו‭ ‬השנה‭ ‬מגוון‭ ‬של‭ ‬מוצרים‭ ‬אורגניים, ‬מוצרים‭ ‬ללא‭ ‬תוספת‭ ‬סוכר‭ ‬ומוצרים‭ ‬ללא‭ ‬לקטוז‭ ‬וללא‭ ‬גלוטן. ‬

     

    שופרסל 360.‬‭ ‬שופרסל‭ ‬מדגישה‭ ‬את‭ ‬מערכת‭ ‬היחסים‭ ‬שלה‭ ‬עם‭ ‬הלקוחות‭ ‬גם‭ ‬באונליין, ‬באתר‭ ‬שופרסל‭ ‬Online‭ ‬ובאמצעות‭ ‬עולם‭ ‬שלם‭ ‬של‭ ‬תוכן‭ ‬דיגיטלי‭ ‬תוסס‭ ‬ועכשווי, ‬שמקיף‭ ‬את‭ ‬עולמות‭ ‬הלייף‭ ‬סטייל. ‬ביולי‭ ‬2018‭ ‬השיקה‭ ‬החברה‭ ‬את‭ ‬מגזין‭ ‬שופרסל‭ ‬שהופך‭ ‬אותה‭ ‬ליצרנית‭ ‬תוכן‭ ‬מהשורה‭ ‬הראשונה. ‬המגזין‭ ‬הוא‭ ‬למעשה‭ ‬הבית‭ ‬המאוחד‭ ‬של‭ ‬כל‭ ‬התוכן‭ ‬שיוצרת‭ ‬שופרסל‭ ‬ובתוכו‭ ‬עולם‭ ‬תוכן‭ ‬מגוון‭ ‬של‭ ‬כתבות, ‬מתכונים, ‬סרטי‭ ‬וידאו, ‬טיפים‭ ‬ועוד. ‬המגזין‭ ‬כולל‭ ‬בתוכו‭ ‬את "‬הרשימות‭ ‬של‭ ‬אמא", ‬שהוא‭ ‬עולם‭ ‬תוכן‭ ‬עשיר‭ ‬ופופולרי‭ ‬שבו‭ ‬מתפרסמים‭ ‬מתכונים, ‬טיפים‭ ‬קולינריים‭ ‬מהארץ‭ ‬ומהעולם‭ ‬וסודות‭ ‬בישול‭ ‬עדכניים. ‬בנוסף, ‬כולל‭ ‬המגזין‭ ‬את "‬פּודֶלישֶ‭'‬ס" ‬‮– ‬‭ ‬מתחם‭ ‬קולינרי, ‬קצבי‭ ‬ונוח‭ ‬עם‭ ‬מתכונים‭ ‬בווידיאו, ‬המנגיש‭ ‬מאות‭ ‬מתכונים‭ ‬ישראליים‭ ‬ובינלאומיים. ‬

     

    מהפכת‭ ‬השירות.‬‭ ‬מתוך‭ ‬הבנה‭ ‬כי‭ ‬חוויית‭ ‬הלקוח‭ ‬היא‭ ‬שיקול‭ ‬מרכזי‭ ‬בבחירת‭ ‬המותג, ‬יצאה‭ ‬בשנה‭ ‬האחרונה‭ ‬הרשת‭ ‬בפרויקט "‬מהפכת‭ ‬השירות" ‬והקימה‭ ‬אגף‭ ‬חדש. ‬מטרתו‭ ‬של‭ ‬האגף‭ ‬היא‭ ‬הטמעת‭ ‬תרבות‭ ‬ארגונית‭ ‬ממוקדת‭ ‬לקוח‭ ‬דרך‭ ‬פיתוח‭ ‬הקשר‭ ‬האישי‭ ‬עם‭ ‬הלקוח‭ ‬ושיפור‭ ‬חוויית‭ ‬הקנייה, ‬במטרה‭ ‬להגדיל‭ ‬את‭ ‬שביעות‭ ‬הרצון‭ ‬ולחזק‭ ‬את‭ ‬הנאמנות‭ ‬למותג. ‬

     

    מבחינה‭ ‬פנים‭ ‬ארגונית, ‬הרשת‭ ‬יוזמת‭ ‬פעילויות‭ ‬להטמעת‭ ‬תודעת‭ ‬השירות‭ ‬אצל‭ ‬העובדים‭ ‬בכל‭ ‬הדרגים. ‬כך, ‬למשל, ‬לעובדי‭ ‬שופרסל‭ ‬יש‭ ‬קבוצת‭ ‬פייסבוק‭ ‬סגורה, ‬שנדונים‭ ‬בה‭ ‬נושאים‭ ‬רבים‭ ‬מתחום‭ ‬השירות, ‬תוך‭ ‬קבלת‭ ‬משוב‭ ‬מיידי‭ ‬מחברי‭ ‬הקבוצה. ‬כמו‭ ‬כן, ‬החברה‭ ‬עורכת‭ ‬ימי‭ ‬עיון, ‬הרצאות‭ ‬וסדנאות. ‬רמת‭ ‬השירות‭ ‬בסניף‭ ‬היא‭ ‬מדד‭ ‬חשוב‭ ‬בהערכת‭ ‬המנהלים‭ ‬בחברה‭.‬ בנוסף, ‬פועלת‭ ‬שופרסל‭ ‬לשיפור‭ ‬חוויית‭ ‬הלקוח‭ ‬באמצעות‭ ‬מערכות‭ ‬ביג‭ ‬דאטה‭ ‬מתקדמות‭ ‬ומבצעת‭ ‬אופטימיזציה‭ ‬של‭ ‬הצעות‭ ‬המכר‭ ‬לחברי‭ ‬מועדון‭ ‬הלקוחות‭ ‬שלה.

     ‬

    על‭ ‬מנת‭ ‬לשפר‭ ‬את‭ ‬חוויית‭ ‬הקנייה‭ ‬ולקצר‭ ‬את‭ ‬התורים‭ ‬בסניפים, ‬בספטמבר‭ ‬2017‭ ‬השיקה‭ ‬שופרסל‭ ‬לראשונה‭ ‬את‭ ‬שירות "‬סרוק‭ ‬וקנה", ‬אשר‭ ‬מאפשר‭ ‬לחברי‭ ‬המועדון‭ ‬לבצע‭ ‬את‭ ‬קניותיהם‭ ‬באופן‭ ‬יעיל‭ ‬ומהיר‭ ‬יותר‭ ‬באמצעות‭ ‬סריקה‭ ‬עצמאית‭ ‬של‭ ‬המוצרים‭ ‬שהם‭ ‬מכניסים‭ ‬לעגלה‭ ‬באמצעות‭ ‬אפליקציה‭ ‬או‭ ‬מסופון‭ ‬ייעודיים‭.‬

     

    אבני דרך בחייו של שופרסל 

    1958 - הסניף הראשון של שופרסל נפתח ברחוב בן יהודה 
בתל אביב.

    1980 - מניותיה של שופרסל נסחרות לראשונה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

    1982 - הרשת הייתה הראשונה בישראל להכניס לסניפיה קופות ממוחשבות.

    2005 - שופרסל מיישמת תכנית אסטרטגית לכינוס מותגים תחת מותג התאגיד שופרסל.

    2013 - מושק אתר שופרסל Online, ומושקת אפליקציית קניות בסמארטפון.

    2015 - שופרסל מרחיבה את 
המותג הפרטי, ומבדלת 
את עצמה באמצעות טריות, איכות ושירות.

    2017‬ - שופרסל‭ ‬מקימה‭ ‬מרכז‭ ‬לוגיסטי‭ ‬בשוהם, ‬רוכשת‭ ‬את‭ ‬ניו‭ ‬פארם‭ ‬ומשיקה‭ ‬את‭ ‬שירות "‬סרוק‭ ‬וקנה". ‬

    2018 - שופרסל‭ ‬חוגגת‭ ‬60‭ ‬שנה‭ ‬להיווסדה‭ ‬ומשיקה‭ ‬את‭ ‬פורמט Cash and Carry. ‬

     

    דברים‭ ‬שלא‭ ‬ידעת‭ ‬על שופרסל:

    • השנה‭ ‬חוגגת‭ ‬שופרסל‭ ‬60‭ ‬שנות‭ ‬פעילות‭.‬

    • השם‭ ‬שופרסל‭ ‬מבוסס‭ ‬על‭ ‬צמד‭ ‬המילים "‬שופרא" (‬שמשמעו‭ ‬בארמית‭ ‬איכותי, ‬מובחר), ‬והמילה "‬סל‭".‬

    • כ-900 קופות‭ ‬בשירות‭ ‬עצמי‭ ‬מוצבות בכ-140 סניפי ‬בכ‭-‬140‭ ‬סניפי‭ ‬שופרסל‭, ‬בדומה‭ ‬לרשתות‭ ‬המובילות‭ ‬בעולם‭.‬

    • המרכז‭ ‬הלוגיסטי‭ ‬החדש‭ ‬של‭ ‬שופרסל‭ ‬בשוהם‭ ‬הוא‭ ‬המתקדם‭ ‬ביותר‭ ‬בישראל‭ ‬ומתנהל‭ ‬כמעט‭ ‬ללא‭ ‬מגע‭ ‬יד‭ ‬אדם‭.‬

    • אתר‭ ‬שופרסל‭ ‬מאפשר‭ ‬לרכוש‭ ‬כל‭ ‬מה‭ ‬שצריך‭ ‬לבית‭ ‬מאבטיח‭ ‬ועד‭ ‬מדיח‭.‬

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים