שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיה קארנס דור שלישי (2013-2018)
    דור שלישי למיניוואנים המשפחתיים של קיה, שנפל גם הוא קורבן השנה להעדפה העולמית הגוברת לג'יפונים ולשינויי תקינה, וייצורו הופסק. דו"ח רכישת רכב משומש

    קטגוריה: מיניוואנים שבעה מקומות שרובכם לא מכירים.

    דגמים: חמש דלתות, שבעה מקומות ישיבה.

    טווח מחירים: 64 אלף שקל למשומשות מ-2013 ועד 142 אלף שקל למשומשת מ-2018 (מחירון לוי יצחק).

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    תעודת זהות: דור שלישי למיניוואנים המשפחתיים של קיה, שנפל גם הוא קורבן השנה להעדפה העולמית הגוברת, לא רק בארץ, לג'יפונים ולשינויי תקינה,

    וייצורו הופסק. היבואן סיים בשבועות האחרונים למכור את אחרונות הקארנסים החדשים, וכעת אפשר להשיגו רק בשוק היד השנייה.

    פרטים טכניים: מנוע בנזין, 2.0 ליטר (166 כ"ס), אוטומטי עם שישה הילוכים, ומ-2017 גם טורבו-דיזל 1.7 ליטר (141 כ"ס), רובוטי כפול-מצמדים עם שבעה הילוכים. הנעה קדמית.

    זיהום אוויר: 135-182 גרם CO2 לק"מ, קבוצות זיהום 10 ו-14 מ-15. מהמקרים הבודדים שהדיזל יוצא נקי יותר מהבנזין אפילו בשיטת הדירוג הישראלית שמתנכלת לרכבי סולר.

    בטיחות: 5 מ-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי הישן. שש כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות כסטנדרט. ללא אביזרי בטיחות אקטיבית, בחלק מהמכוניות הותקנו בארץ מערכות התרעה על התנגשות מלפנים וסטייה מנתיב.

    שמירת ערך: ירידה של 10% לשנה לפי לוי יצחק. שוק היד השנייה מעדיף טויוטה ורסו ומיצובישי אאוטלנדר, מה שפוגע במחירי השוק של הקארנס, ומהווה יתרון למי שכן יחפשו אותו. כך או כך, הביקוש לרכבי שבעה מושבים עדיין עולה על ההיצע.

    מה לבדוק לפני שקונים: רכב פשוט ואמין. שימו לב להבדלי האבזור ברמות הגימור, ה-LX הבסיסית הגיעה ללא דיבורית בלוטות', בקרת אקלים, חישוקים קלים, מערכת מולטימדיה והגה וידית הילוכים מצופי עור, שהוצעו בפרימיום. אבזור שהרוכשים כבר הוסיפו בחלקו לאחר הקנייה.

    למי היא מתאימה: משפחות עם ארבעה ילדים.

    למה כן: שבעה מקומות פוטנציאליים, רכב איכותי ועמיד, שלושה מושבים נפרדים בשורה השלישית זזים כל אחד על מסילה משלו, מה שמקל על הסעת שלושה פעוטות בהתקני ריסון. יושבי השורה השנייה גם נהנים מיציאת מיזוג משלהם. נוחות הנסיעה טובה, הדיזל משיג סביב 14 ק"מ לליטר.

    למה לא: תא המטען זערורי כשכל המושבים בשימוש (רק 108 ליטר), כך שתצטרכו לקפל מושב אחד בשורה השלישית כדי לקבל נפח העמסה מינימלי, או להשתמש בגגון או תיקים הנקשרים על הגג. גם הבנזין וגם הדיזל לא הכי זריזים, והבנזין מאכזב עם סביב 10 ק"מ לליטר. האחריות רק לשלוש שנים, ולא לשבע שנים כמו בחלק מדגמי קיה האחרים.

    למחפשי מציאות: סיטרואן פיקאסו גדול יותר, אך פחות אמין בדור הראשון שלו. ואם אתם רוצים שבעה מקומות אמיתי ולא נורא יקר, חפשו קיה סורנטו.

    השורה התחתונה: אמין וידידותי למשפחה כמו לברדור, חבל רק שלא יהיה לו מקום בתא המטען.

    ציון: ****

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים