שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    היתרון של צומת ספרים: מספקת את חוויית הפנאי השלמה
    לאחר שהפכה לשחקנית מרכזית בעולם צריכת הספרים בישראל, צומת ספרים ממשיכה לבסס את מעמדה גם בעולם תרבות הפנאי. זאת, באמצעות למעלה מ-200 אלף חברי מועדון, השקת ספרים דיגיטליים, פתיחה בקרוב של סניף קונספט בים המלח ואירועי תרבות וקריאה בסניפים

    בשיתוף Superbrands

     

    רשת צומת ספרים החלה את דרכה בינואר 2003, כתוצאה ממיזוג שתי רשתות הספרים - יריד הספרים וצומת ספרים. בעת הקמתה מנתה הרשת 27 סניפים בלבד, ומאז חוללה מהפכה בשוק הספרים הישראלי, בין היתר בזכות השקת מבצעי "4 ב-100", שהגתה והפכה למטבע לשון ישראלי. מבצעים אלו הנגישו את עולם הספרות למאות אלפי לקוחות.

     

    מאז הקמתה שמה לעצמה הרשת למטרה להנגיש את הספרות לכל אדם בישראל, במגוון שפות, תוך יצירת חוויית קנייה ייחודית. בשנים האחרונות פועלת צומת ספרים גם בתחום הפנאי וכיום מציעה בסניפיה גם צעצועים לילדים, משחקי קופסה ומשחקי חשיבה, מוזיקה ובתי קפה – זאת, מעבר כמובן לספרים עצמם. המגוון שמציעה הרשת מייצר חוויית פנאי שלמה ומאפשר לצומת ספרים ליצור יתרון על פני מתחרותיה. בתוך פחות מ-20 שנה גדלה הרשת באופן יוצא דופן לשוק הישראלי ושינתה את פני שוק הספרים בארץ.

     

    מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

     

    צומת ספרים נמצאת בבעלות משותפת של הוצאות הספרים כנרת, זמורה-ביתן, דביר, ומודן-כתר, יחדיו עם מנכ“ל הרשת, אבי שומר. כיום, מונה רשת צומת ספרים כ-100 סניפים הפרוסים בכל רחבי הארץ, והיא עתידה לפתוח סניפים נוספים בקרוב. בנוסף, מפעילה הרשת אתר מכירות מקוון בכתובת www.booknet.co.il.

    צומת ספרים סופרברנדס ()
     

    הסביבה התחרותית

    שוק צרכני הספרים הישראלי מתפלג לקהלים שונים מכל שכבות האוכלוסייה, בגילאים וברמות הכנסה שונות. למרות השינויים שחלו בתרבות הפנאי בעידן האינטרנט, הסלולר והטלוויזיה הרב-ערוצית, יוצאים לאור בישראל כ-4,000 כותרים חדשים מדי שנה.

    לצד צומת ספרים פועלת בשוק רשת גדולה נוספת, וכן חנויות פרטיות רבות. השוק מתאפיין בתחרותיות רבה כשכל רשת מציעה מבצעים שונים ומתחלפים. בסביבה תחרותית זו, לצד ההתמחות בעולם הספרים, הרשת מפגינה יתרון בולט בתחום תרבות הפנאי והחדשנות הדיגיטלית.

     

    האתגר השיווקי

    לאחר שצומת ספרים הפכה לשחקן מרכזי בתחום הקמעונאות וצריכת הספרים בישראל, האתגר השיווקי המתמשך הוא לבסס את מעמדה כבחירה הראשונה של הצרכן בעולמות הפנאי. בנוסף, הרשת שמה דגש מיוחד בפנייה לבני נוער וילדים, מתוך מטרה לחנך דור חדש לאהבת ספרים. חוויית הלקוח היא הקו שמנחה את הרשת, לצד חדשנות ופיתוח כלים דיגיטליים להשלמת החוויה. לצורך כך, פועלת הרשת לפיתוח תמהיל מוצרים שיתכתב עם התרבות הדיגיטלית ויציע עולם עשיר של חוויות פנאי.

     

    הפתרונות היצירתיים

    ספרים דיגיטליים וספרי אודיו. השנה החלה רשת צומת ספרים בשיתוף פעולה עם חברת אינדיבוק. שיתוף הפעולה מאפשר ללקוחות הרשת לרכוש ספרים דיגיטליים באתר, וליהנות מספרים זמינים בכל עת. בקרוב הרשת מתוכננת לצאת גם עם מגוון ספרי אודיו, קטגוריה שנמצאת בצמיחה מתמדת. ספרי האודיו יאפשרו לצרכנים ליהנות מספר טוב גם בזמן שאינם יכולים לקרוא, כמו למשל בנהיגה או בעת פעילות גופנית.

    צומת ספרים סופרברנדס ()

    פתיחת סניפים חדשים וחנות קונספט. על מנת להציע לצרכנים חוויית קנייה מגוונת ועשירה יותר, סניפי הרשת משתרעים על שטח של כ-200 מ"ר בממוצע, ומתאפיינים באווירה נינוחה, שולחנות קריאה ופינות משחק לילדים. סניפים נבחרים אף משלבים בתוכם בתי קפה. השנה נפתחו סניפים חדשים של רשת צומת ספרים ברעננה, חדרה, אריאל, בבית חולים שערי צדק בירושלים, ראש פינה, גבעת שמואל ובבאר שבע. בנוסף, נפתחה חנות אאוטלט בהיכל הספורט מנורה מבטחים, ובקרוב תפתחנה חנויות באור יהודה וחנות קונספט בים המלח, שתציג גם מוצרי תיירות ייעודיים ללקוחות המקום. בנוסף, השנה שודרגו כמה מסניפי צומת ספרים, ועברו שיפוץ וחידוש. בין החנויות ששודרגו נמצא סניף הגשר בדיזנגוף סנטר הפועל לצד סניף הדגל "הספרייה", סניף קניון מלחה, סניף בילו, סניף פתח-תקווה בקניוני עופר, סניף גבעת ברנר וסניף קניון ביאליק ברמת גן.

     

    עיצוב בעזרת חוכמת ההמונים. השנה שיתפה צומת ספרים את לקוחותיה גם בעיצוב הסניפים. במסגרת זו, עלו במדיה החברתית של הרשת קמפיינים מתוזמנים, שהזמינו את הלקוחות לקחת חלק פעיל בהחלטות הנוגעות לעיצוב הסניפים, עיצוב כרטיסי מתנה וכיצד יראו האלמנטים הפרסומיים בסניפי הרשת.

     

    מועדון לקוחות. מועדון הלקוחות "מה קורא" צבר כבר למעלה מ-200 אלף חברים. המועדון של צומת ספרים מציע לחבריו מבצעים סגמנטלים ללקוחות ייעודיים, ומאפשר צבירת נקודות ומימוש ברכישה, הטבת יום הולדת, מבצעים בלעדיים וכפל מבצעים. חברי המועדון נהנים גם ממותג "העשירייה הפותחת" - 10 רבי מכר מובילים מדי חודש במחיר מיוחד של 29.90 שקל בלבד לספר.

     

    אפליקציה חדשה מאפשרת לחברי המועדון להתעדכן בכל הטבה מכל מקום ובכל זמן. בנוסף, הרשת ממשיכה לשמור על קשר עם לקוחותיה בזירות דיגיטליות שונות, בהן אתר האינטרנט Booknet, ברשתות החברתיות, וכן באמצעות ניוזלטר המופץ לעשרות אלפי לקוחות.

     

    חודש הספר. כבכל שנה יצאה צומת ספרים במבצע ייחודי לרגל חודש הספר העברי, שחל ביוני. השנה הציגה הרשת קמפיין ייחודי למבצע שכולו סוד, על מנת לסקרן את הלקוחות ולגרום להם להגיע לסניפים. במהלך "חודש הספר" התחלפו מבצעים סודיים שונים, במטרה להעניק ללקוח מגוון אפשרויות וסייעו ליצירת בידול, עניין ומבצעים אטרקטיביים.

     

    מקצועיות ושירות. רשת צומת ספרים מפעילה אקדמיה ייעודית להדרכה, במסגרתה מתקיימת הכשרה לעתודה ניהולית, הדרכות והכשרות בשיתוף גורמים מובילים מהתחום. זאת, על מנת לשמור על המקצועיות, החדשנות והידע של עובדיה. כמו כן, הרשת ממשיכה להעשיר את עובדיה לאורך כל השנה באמצעות סדנאות הדרכה מקצועיות, שנערכות על ידי מנהלת ההדרכה של הרשת ומומחים בתחום - סופרים, מאמנים ואנשי רוח מהשורה הראשונה.

     

    חוויית לקוח. הרשת משלבת בסניפיה אירועים לכל הגילאים, החל משעות סיפור לילדים, אירוע החתמות יומנים וספרים לבני נוער ועד ערבי תרבות בהשתתפות סופרים מוכרים. כמו כן, עם היעלמותן ההדרגתית של חנויות המוזיקה, הפכה צומת ספרים לפלטפורמה שיווקית למוצרי מוזיקה. במסגרת זו יוזמת הרשת פעילויות השקה, ערבים מוזיקליים, מפגשי שירה ועוד.

     

    אבני דרך בחייה של צומת ספרים

    1981 - הקמת רשת יריד הספרים.

    1997 - הקמת רשת צומת ספרים.

    2002 - מיזוג רשת יריד הספרים לתוך צומת ספרים.

    2006 - רשת צומת ספרים יוצאת לראשונה במבצע 4 ב-100.

    2014 - "חוק הספרים" נכנס לתוקף.

    2016 - "חוק הספרים" בוטל.

    2017 - הרשת מקימה מועדון לקוחות, החוצה במהירות את קו 100 אלף החברים.

    2018 - הרשת החלה למכור אונליין ספרים דיגיטליים. הרשת חוצה את קו ה-200 אלף חברי המועדון.

     

    דברים שלא ידעת על צומת ספרים

    • הרשת מונה 100 סניפים ומעסיקה כ-1,000 עובדים.
    • סניף ממוצע של הרשת משתרע על שטח של 200 מ"ר. סניף הדגל של הרשת, הממוקם בדיזנגוף סנטר בתל אביב, משתרע על שטח של 500 מ"ר.
    • צומת ספרים החלה במכירה מקוונת של ספרים דיגיטליים.
    • בסניף ממוצע של צומת ספרים תוכלו למצוא כ-5,000 כותרים שונים, ולמעלה מ-1,000 משחקים ומוצרי פנאי אחרים.

     


    פורסם לראשונה 13/10/2018 21:34
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צומת ספרים
    צוות הניהול והשיווק
    אבי שומר - בעלים ומנכ"ל
    מומלצים