שתף קטע נבחר

ועד עובדי הרכבת הכריז על סכסוך עבודה

דווקא בזמן התקלות הגדולות שמעמידות בסימן שאלה את תקינות הקו החשמלי הראשון, עם צפיפות נוראה בקווים הקיימים ותקלות חוזרות ונשנות בפעילות, מכריז ועד עובדי הרכבת על סכסוך עבודה חדש, מבהיר כי אין בכוונתו לפגוע בנוסעים אך קובע תאריך לשביתה אפשרית: ה-31 באוקטובר

ושוב זה קורה - ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה חדש ברכבת ישראל ותוכל להשבית את פעילות הרכבת אם במשך שבועיים לא יגיעו ועד העובדים וההנהלה להסכמות. בהודעה שפרסמה ההסתדרות נאמר כי מקורו של סכסוך העבודה הנוכחי  הוא "בעיות קשות בחטיבת הנוסעים ופגיעה בזכויות העובדים בעקבות פתיחת תחנות והגדלת הקווים, סגירת קופות ועוד". בוועד עובדי הרכבת אומרים כי "ניסיונות הוועד להביא לידי פתרונות במסגרת מו"מ לא צלחו עד כה", ומבהירים כי בינתיים לא ינקטו בצעדים שייפגעו בנוסעים. עם זאת כשבועיים לאחר הכרזה על סכסוך עבודה יכול הוועד להורות על שביתה כללית והוועד אכן נוקב בתאריך יעד: 31.10.

 

עשן רכבת ישראל ()
היום (ד') העלתה רכבת עשן, הנוסעים שברו חלונות ונמלטו

 

הודעה זו של ועד העובדים מגיעה במהלך ימים קשים העוברים על רכבת ישראל, עם תקלות מצטברות ויומיומיות בקו החשמלי החדש בין נתב"ג וירושלים, קו שאמור היה לצאת לדרכו בתחילת השנה, נדחה וכיום פועל כ"קו בהרצה". בנוסף נרשמו בתקופה האחרונה עומסים יוצאי דופן בקווים בצפון הארץ כתוצאה מהורדת מספר הקרונות ברכבות. במהלך דיון בוועדת הכלכלה היום אמר אחד הנוכחים כי "הרכבות צפופות ברמה של קרונות בקר", אך מנהל הרגולציה ברכבת ענה כי "במצב שהשמיכה קצרה, היה צריך להפעיל צדק חלוקתי".

 

בנוסף נרשמו לאחרונה תקלות תפעול שונות, לרבות אירועים בטיחותיים שלא פורסמו. אחת התקלות אירעה היום כאשר רכבת החלה להעלות עשן כתוצאה ממערכת בלמים תפוסה. רכבת אחרת נתקעה בתחנת האוניברסיטה בתל אביב ושתי רכבות מאחוריה נאלצו אף הן לעמוד במקום במשך כ-20 דקות. כדאי להזכיר בהקשר זה כי במהלך כהונתה הקודמת של יו"ר ועד העובדים הנוכחית, גילה אדרעי, נטען כנגד העובדים לא פעם כי ייצרו תקלות מכוונות בציוד נייד כחלק ממהלך הפעלת לחץ על הנהלת הרכבת, לצורך שיפור תנאי עבודה ושכר.

 

בהודעה על סכסוך העבודה הנוכחי, מציין הוועד רשימה ארוכה של טענות אותן הוא דורש לפתור. בהן דרישה להפסקת מעקב אחר עובדים ופעילותם, דרישה לשינוי סטטוס "תחנות גדולות-קטנות" לפיו נקבעת רמת שכר העובדים בהן כדי "למנוע אפלייה", תרעומת כנגד קוד לבוש לנהגי הקטר "תוך התעלמות מנציגות העובדים" ועוד.

 

בוועד דורשים לשנות גם את "תיק ההפקה" עמו נדרשים פקחים לעבוד, שכן לדבריהם הוא כבד מדי וגורם ל"בעיות אורתופדיות". עוד בדרישות: "מסלול קידום" לקופאים וקופאיות.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
העומסים ברכבת, בגלל הסכסוך?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים