שתף קטע נבחר

אליפות שנייה לאלון דאי? ביום ראשון נדע

בסוף השבוע יתייצב נהג הנסקאר הישראלי לשני המקצים המכריעים של עונת 2018, אחד מארבעה נהגים שיכולים לזכות בתואר. דאי: "יש לחץ, אבל אני יודע מה צריך לעשות"

חמש פעמים ניצח השנה אלון דאי בליגת הנסקאר האירופית, יותר מכל נהג אחר. דאי גם הוביל מירוצים במשך 123 הקפות במצטבר, שוב, יותר מכל נהג אחר. אבל לצמד מירוצי הגמר של עונת 2018 במסלול זולדר שבבלגיה, מגיע אלוף 2017 כשהוא רק במקום השני בדירוג הנהגים, אחד מארבעה שיכולים לזכות בתואר.

 

סרטון הפרומו לסוף השבוע הקובע: 

 

למוביל האליפות, לוקאס לזאר הצרפתי, יש 354 נקודות, דאי עם 352, לפדריק גאביון יש 350 נקודות וללורנס הזלמנס 342 נקודות, הפרשים זעירים שמשמעותם: הדירוג לפני המירוץ כמעט חסר משמעות. התוצאות שישיגו מחר ומחרתיים יקבעו את הסדר הסופי, אחרי 32 הקפות בכל אחד מהמקצים סביב המסלול שאורכו 4.011 ק"מ.

 

"יש לחץ, אבל אני יודע מה לעשות", אמר דאי ל-ynet לפני שהמריא לבלגיה. "אני חייב לנצח, או לפחות לסיים לפני כולם. יש שני מירוצים, בשבת וביום ראשון, אבל רק המירוץ האחרון יקבע באמת". דאי שמתגורר בכפר עזה שבגבול הרצועה, יצא לאירופה כשהדרום שוב מתחמם, אחרי פגיעת הרקטה בבאר שבע - מעבר בין מציאות אחת לאחרת שונה לגמרי. "דווקא אצלנו לא היו הפעם אזעקות בלילה האחרון, אבל אני לא צריך לרוץ רחוק כשמתחיל צבע אדום. מראש קבעתי את הממ"ד כחדר השנה שלי. האזעקות הן חלק מהחיים שלי, אבל אני עוסק בספורט שלא פחות מסוכן מרקטות".

 

אלון דאי (סטפן אזמרד)
(סטפן אזמרד)
 

יש לך היסטוריה טובה בזולדר, ניצחת שם בשלושה מששת המירוצים האחרונים. איך מתכוננים לגמר?

"למרות שאני מכיר את המסלול הזה ואוהב אותו וזכיתי בו באליפות בעונה שעברה, תמיד אפשר להכיר אותו יותר טוב. בחודש האחרון נהגתי בו הרבה בסימולטור והשקעתי בכושר, ריצה ומשקולות. אין מזגן ברכב, מגיעים לטמפרטורות גבוהות, וכושר מסייע לשמור על הריכוז כשאתה מתעייף ומזיע".

 

דאי הביא את האליפות הראשונה לקבוצת קאל האיטלקית, שהשנה נושאות את סמל טויוטה על מכסה המנוע, ומצידה תנסה להעמיד לרשותו את המכונית הכי טובה ואת צוות הנהגים החזק ביותר שיסייע לו ולטויוטה הצהובה מספר 54 שבה הוא נוהג. הניצחון אגב שווה לא רק תהילה: האלוף יקבל 40 אלף יורו, סכום נכבד על הפרס שמוענק למנצח בכל מירוץ, 2,500 דולר. לפי החוזה שלו, דאי מקבל את כספי הזכייה ובסוף העונה מחליט כמה מהכסף ישאיר לקבוצה ולמכונאים.

 

מי מהמתחרים הכי מדאיג אותך?

"כולם מתחרים חזקים, הזלמנס הוא סיפור מעניין. מדובר בנהג צעיר שלא התמודד על האליפות עד למירוצים האחרונים, שבהם הוא נהיה פתאום הרבה יותר מהיר. או הוא או האוטו שלו הצליחו מאוד להשתפר", מחייך אלון. "המכוניות באליפות די סטנדרטיות, המנועים מגיעים עם פלומבות מהיצרן שמספק יחידות זהות לכולם. אבל תמיד יש סכנה שמישהו ינסה לעשות משהו אסור, ולכן כל המכוניות הולכות לבדיקת "דיינו" בשישי בבוקר, כדי לוודא שאין חריגות. זה מסלול טכני, אבל עוד כוח יכול לסייע. הפרטים הקטנים יקבעו, כולנו עובדים שנה שלמה בשביל זה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים