שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    ח”י מוצרים ישראלים בסופרמרקט
    בחודש הקרוב יחכו לכם על מדפי הרשת הפופולארית FAIRWAY מוצרים של 18 חברות ישראליות שיתנו לכם טעם של בית, וחשוב לא פחות, יראו לאמריקאים האוכל הישראלי הוא מהטובים בעולם
    הסופרמרקטים מסביבנו מלאים בכל טוב, ועדיין, כולנו תמיד מרגישים שמשהו חסר- טעם ישראלי. אז בחודש הקרוב רשת FAIRWAY, המובילה 15 סניפים פופולאריים בניו יורק, חוגגת פסטיבל ישראלי מיוחד במסגרתו כולנו נוכל להינות ממוצרים כחול לבן של לא פחות מ-18 יצרנים ישראלים. בסוף השבוע יהיו
    גם טעימות של כל אלו בסניפים השונים. חשקתם במשקאות חריפים? יקב דלתון ומבשלת הבירה ג'יימס מחכים לכם ממש מעבר לפינה. ממרחים ומעדנים? שטראוס וטחינת אלארז מחכים שתגיעו לנגב. בא לכם משהו מתוק? ממתקי כרמית וגם תה ויסוצקי יהיו שם. ויהיו גם הרבה מוצרים טבעיים, מ-שוורץ מוצרי קוסמטיקה, סובחי נח'לה, סינדיאנת הגליל, רפאל'ס, טבעית מוצרים מהטבע, תות, כד בני דרום, קפה אל נח'לה וממלכת החלבה משק לין.

     

    ינון אלרועי, ראש הנציגות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה בניו יורק, מספר בראיון ל'ידיעות אמריקה' על הרעיון שהבשיל: "היוזמה נוצרה בעקבות פניה של קניין הרשת למשרד הנציגות הכלכלית בניו יורק. ניתחנו את הפוטנציאל, שמוקד בעובדה שמדובר ברשת בעלת מגוון גדול של מוצרים ובמיתוג נכון, ולאור העובדה שמדובר במספר לא גדול מדי של סניפים. הרשת פעילה משנת 1933 ובעלת מחזור מכירות שנתי של מאות מיליוני דולרים. האירוע הוא הזדמנות יוצאת דופן להציג מוצרים ישראליים בפני לקוחות השוק הכללי ולהרחיב את ההיצע בפני כאלו שכבר מעדיפים מוצרים ישראליים”.

     

    אורלי מלינבוים, מנהלת ענף מזון ומשקאות, נציגת מכון היצוא, מסבירה: "תהליך העבודה על פעילות קידום יצואניות המזון הישראליות החל לפני שנה וכלל ביקור הקניינים מהרשת ובחירת החברות שישתתפו, ליווי הפרויקט בכל ההיבטים השיווקיים והתפעוליים והכל בשיתוף פעולה עם הנספחות בניו יורק ובסיוע ומשאבים שהעניק מכון היצוא”.

     

    - ()
    מוצרים ישראליים בניו יורק.

     

    החברות זוכות כעת לחשיפה חסרת תקדים וסיכוי להשתלב בשוק האמריקאי. את החברות, מסביר אלרועי, בחרו בקפידה. "הנציגות הכלכלית וסמנכ"ל מכון היצוא דפנה שטרנפלד, ניתחו עם הרשת את סוג המוצרים הרלוונטיים ופנו ליצרנים הישראליים שמעוניינים לייצא לשוק האמריקאי בתחומים אלו. נציגי הרשת הגיעו לארץ ונפגשו עם המתעניינים ובחרו מהם את הקבוצה שמציגה בחנויות בימים אלו”.

     

    בימים בהם יש לא מעט מקומיים שבוחרים דווקא להחרים מוצרים מישראל, מעניין לגלות שפארווי מיהרו לשלב במסגרת הפסטיבלים השנתיים שלהם גם את ישראל.

     

    מה יש במוצרים הישראלים שמלהיב להערכתכם את הצרכן האמריקאי?

    "המוצרים הישראלים המתבססים על התזונה הים תיכונית, תורמים לאיכות חיים ותזונה בריאה, כור היתוך המייצר מגוון של מוצרים מתרבויות שונות, אתניים וקלאסיים. הצרכן האמריקאי מעריך את המוצרים הישראליים כאיכותיים וחדשניים. המטבח הישראלי הולך ותופס מוניטין בעולם ובארה”ב”.

    אלרועי מוסיף ומתאר את התגובות שכבר קיבלו: "צרכנים ציינו שהמוצרים הישראלים נכללים בסל הקניות שלהם, מוצרים כגון חומוס, קוסקוס ועוד. מתגובות הצרכנים עולה כי המוצרים הישראלים נתפסים כאיכותיים ויחודיים”.

     

    - ()
    "המטבח הישראלי תופס מוניטין בעולם"

     

    האם יש כוונה להרחיב את היוזמה לרחבי ארה"ב?

    "אנו בהחלט רוצים להרחיב את היצע המוצרים הישראליים על המדפים ברשתות השיווק הרגילות. מדובר בפעילות ייחודית שלא נעשתה בארה"ב בשנים האחרונות. אנו רוצים לבחון את תוצאותיה וללמוד את האפקטיביות שלה. בהתאם, נחליט יחד עם היצרנים על הצעדים הבאים”.

    הוא מדגיש כי עד כה לא נתקלו בתגובות אנטי ישראליות. במקום אלו, זכו המוצרים הישראלים לאהדה. "במהלך סוף השבוע התקיימו ברחבי הסניפים טעימות של המוצרים שימשכו גם בסוף השבוע הקרוב. למרבית המוצרים התגלתה התלהבות רבה מצד הצרכנים”.

     

    האם יש תקווה שהקניינים של פארווי יחליטו להחזיק במוצרים באופן קבוע?

    "בהחלט! מטרת הפעילות היא ליצור חשיפה ועניין בקרב הצרכנים, לעודד אותם להתנסות במוצרים שאינם מכירים, במטרה שיצרכו אותם באופן קבוע”.

     

    האם הם מוצעים במחירים מיוחדים?

    "המוצרים נמכרים במחירים הריאליים שלהם, ונראה שלטווח הארוך זו המדיניות הנכונה. יחד עם זאת, על מנת לעורר עניין ולעודד את הקונים להתנסות, חברנו למשרד התיירות ולחברת אל על והשקנו הגרלת כרטיסי טיסה ושהייה בארץ, בקרב המשתתפים”.

     

    במסגרת הפסטיבל, אשר הופק גם בשיתוף משרד התיירות ואל על, ניתן לזכות בכרטיסי טיסה ומימון שהות בישראל.

    לאורך השבועות הקרובים ייערכו גם מפגשים עסקיים של החברות הישראליות עם הנהלת הרשת. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולשתף את הקוראים בכך שאנו עוסקים בסיוע לחברות ישראליות כעניין של שגרה. החברות מחפשות לקוחות, מפיצים, משקיעים וכו’. מי מבין הקוראים אשר נמנים על הקבוצה הזו ומעוניינים להיחשף לחברות כאלו, מוזמנים ליצור עימנו קשר. אנו מצפים”, הוא מסכם, "שהפעילות תגדיל את העניין במוצרים ישראליים ותביא להגדלת הביקוש עבורם ברשת זו ובכלל בשוק האמריקאי”.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים