שתף קטע נבחר

נס גדול יהיה פה

ארה”ב נשארה מאחור בכל הקשור לטרנדים של קפה. העולם חוזר עכשיו לשתות קפה נמס, אבל אמריקה שוב מאחור. דייויד קובלבסקי, שהתגעגע מאוד לנס הישראלי, החליט לשנות את זה ועל הדרך לעשות מעשה טוב

שוק הקפה בארצות הברית הוערך בשנה האחרונה בכ-13 מיליארד דולר. מתוכו, רק כ-3 מיליארד דולר מוקדשים לקפה נמס. מסתבר, על פי נתונים שפורסמו ב- statista.com, כי שוק הקפה הנמס העולמי צפוי לגדול לכ-36.3 מיליארד דולר עד 2020 וכמות הצריכה של קפה נמס גדלה בהדרגה משנה לשנה. אבל בארה"ב, איכשהו, לאתר קפה נמס איכותי והולם זו משימה לא פשוטה.

 

דיוויד קובלבסקי, 27, החליט להרים את הכפפה ואחרי געגועים לנס הישראלי, החליט לייצר נס מקומי. "כשעבדתי כאן כל היום, הייתי נואש לקפה ולא רציתי לשלם כל כך הרבה כסף או לקחת קפסולות מזוהמות. רציתי חווית קפה אחידה לאורך כל היום”. אז בשבוע שעבר השיק את wakacoffee שלטענתו משלב את פולי הקפה האיכותיים ביותר, עם השיטה הנוחה ביותר לשתיית קפה.

 

"יש שני סוגי פולי קפה עיקריים", הוא מסביר לנו. "רובסטה וערביקה, אלו שני סוגי הקפה שאנשים שותים. רוב המומחים טוענים שערביקה הוא איכותי יותר וקשה יותר לגדל אותו. הוא תלוי גיאוגרפיה וטמפרטורה. אנחנו פוגשים אותו באספרסו וקפוצ'ינו. הוא יקר יותר באופן משמעותי ולכן בחלק מבתי הקפה המקומיים משתמשים בשני הסוגים בתערובות. העלות היא גם הסיבה שמרבית הסוגים של קפה נמס עשויים מרובסקה”.

 

קובלבסקי החל לחקור. הוא הניח שהפופלאריות של קפה נמס באמריקה תגבר עם האיכות. "בקפה נמס יש גם טכניקות שונות להכנה. קפה נמס הוא פולי קפה שצולים ומרסקים אותם עד שהופכים גרגרים. תהליך אחד הוא שבעזרת הפצה של חום מוציאים נוזלים ומשאירים אבקה. הארומה נעלמת והטעם נפגע, אבל זה זול יותר ומהר יותר ליצור. התהליך השני הוא באמצעות הקפאה. כשהפולים מגיעים לכמעט מינוס 70 מעלות, הם מוציאים קור בפולי קפה וזה מסובך, אבל לא הורס את הטעם המקורי של פולי הקפה והארומה נשארת. גיליתי", הוא מוסיף, "שיש אנשים שרוצים קפה נמס או לא מכירים ויש צורך בקהל היעד ליצור קפה נמס איכותי יותר. היה ברור שהמשימה שלי מתמקדת בדרך הטובה ביותר להפוך את הקפה לדומה ככל הניתן לקלוי”.

 

- ()
אתגר נוסף היה ללמד את הקהל המקומי על קפה מעולם אחר. "משנות השמונים החל כאן גל רומנטיקה ואהבה לקפה איטלקי כמו של סטארבקס, עד אז קפה נמס היה פופולארי גם כאן. אבל היום, אנשים בכלל לא יודעים שזה קיים. מבחינתם קפה זה מכונת קפה”.

 

אז הוא החליט לשלב את האלמנטים המוכרים עם היתרונות של הקפה שכל כך חיכה לו. "הדרך היחידה להחדיר את הקפה הנמס לשוק עוברת באיכות מירבית שתדמה את זו של הקפה המקומי המוכר. אנחנו מייצרים אריזות אישיות בעטיפה מתכלה שמאפשרות לשותה לשים כמות מדויקת הישר לכוס.כל מה שנשאר זה רק להוסיף מים. אפשר לשתות את הקפה חם או קר".

 

לאורך חודשי המחקר הגיע עד לפולים של קולומביה וגילה עובדות מדאיגות. "הבנתי שתהליך הכנת הקפה דורש המון מים ולפעמים המים מזוהמים או שמגדלים פולים באיזורים שבהם אין אפילו מים לשתיה”, 633מיליון אנשים בעולם", הוא מסביר, "חיים ללא גישה למים נקיים. זה 1 מתוך כל 10 אנשים, כפול ממספר תושבי ארה”ב”.


- ()
דייויד קובלסקי.

 

הוא חבר ל-charity: water והחליט שחלק מההכנסות של החברה החדשה שלו יעברו אליה כדי לממן פרויקטים לקדיחת מאגרי מים נקיים, נקיון מים מזוהמים, בניית מערך צינורות להובלת מים, לימוד תושבים מקומיים להתמודדות עם מאגרי מים מזוהמים ועוד."אנחנו מקווים שהגישה למים נקיים תורמת למגוון תחומי חיים כמו קידום הבריאות, השכלה, שיוויון הזדמנוית ומעמד האישה במדינות מוחלשות”.

 

אחרי שסופסופ יצא הקפה לשוק, דיוויד שמח מהתגובות ומקווה שנס הקפה שלו, יהפוך לנס גדול גם באמריקה.

www.wakacoffee.com

 

 

 

 


פורסם לראשונה 19/10/2018 03:53

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים